Sivu 2/4

Lähetetty: 26 Loka 2007, 13:53
Kirjoittaja Vee8
Ei tuossa kyllä mitään tolkkua ole, suosituksethan on jo alle ­ +5 lämmittää. Bronco tosin teki huonolla lämmittimillä sen että lähti paljon huonommin käyntiin kun ihan kylmänä. Moottorinohjaus haisteli että kone on lämminny, vaikka olikin vielä kylmä, eikä ryypyttäny konetta.

Lähetetty: 28 Loka 2007, 03:16
Kirjoittaja kasikasi
Olen tuossa katellut tarjontaa ja olisi "tyrkyllä" GT 96 rättikatolla (musse67:n vanha). Mites nämä mussen avot pärjäävät talvella ja pystyykö säilyttää pakkas öillä ulkona ilman ongelmia vai pitääkö olla jonkin sortin hullu, että avolla päästelee suomen lumikeleillä.
PS: Omat kokemukset tervetulleita

Lähetetty: 28 Loka 2007, 09:47
Kirjoittaja MouTine
Omia kokemuksia ei ole ja senpä takia joku saattaa herneet vetää nenään, mutta mielestäni ei ole mitään järkeä avolla mennä ympärivuoden. Kaippa joku niinkin tekee ja kehuukin vielä, mutta älytöntähän se on.

Lähetetty: 28 Loka 2007, 10:34
Kirjoittaja munmummu69
Mua kiinnostaisi ihan ilman herneitä, miksei avolla voi talvella ajaa? Oon tätä joskus päissäni pyöritellyt. Eihän niitä avoja varmaan tänne ole ajateltu ympärivuotiseen, mutta itte en keksinyt äkkiseltään mitään uskottavaa syytä välttämiseenkään. :?

Lähetetty: 28 Loka 2007, 11:16
Kirjoittaja Vee8
Ei siinä mitään muuta syytä ole mutta lämpöhukka katon läpi on isompi kun kovakattosessa. Musti tosin on niin pieni auto ja lämppäri suht tehokas että eiköhän sielä tarkene.

Lähetetty: 28 Loka 2007, 12:36
Kirjoittaja munmummu69
Mä kyseenalaistaisin kyllä tuonkin väittämän. Pelti ei järin hyvä eriste ole.

Lähetetty: 28 Loka 2007, 16:10
Kirjoittaja musse67
Vee8:in kanssa samaa mieltä. Ei rättikatto pidä lämpöä samalla tapaa mitä peltinen, voin sanoa kokemuksella. Mutta kuitenkin talven ajelut onnistu avolla samoin mitä kovalla katolla. Ei siinä mitää kehumista ole vaikka talven ajoinkin avolla, ei sitä kattoa tarvi talvella aukoa. :) Tiivisteet kun voitelee pakkasnesteellä, niin ei lasit jäädy tiivisteisiin kiinni.

jos kasikasi meinaat sen 96 avon ostaa, niin uskoisin siinä olevan ihan hyvän auton. Mulla ollessa siinä ei ollut mitään ihmeempää vikaa ja alusta on massattu ammattilaisen toimesta.

Lähetetty: 28 Loka 2007, 16:49
Kirjoittaja Vee8
Kovakattosessa on sielä paljon muutakin kun pelkkä pelti, sentin paksunen ääni/lämpöeriste tekee aika paljon eroa millin vahvaan kankaaseen. Ainakin tuo semiavo bronco hukkaa kaiken lämmön takaosan lasikuitukaton läpi, se tosin on tilavuudeltaan aikapaljo isompi kun musti, niin lämpö ei pakkasilla tahdo riittää.

perheenlissäys---

Lähetetty: 16 Marras 2007, 20:21
Kirjoittaja Sulkava
talvi tulee ja avoauto hankittiin... 8) :shock: kelkka sai mennä...leudot talvet :shock: :shock: :roll: :roll:



http://sports.webshots.com/photo/205044 ... 5003FsMcuk

meidän avo-musessa on takalasin defroster--mut Coupessa ei... :shock: :roll: ameriikan logiikkaa ???

Re: perheenlissäys---

Lähetetty: 17 Marras 2007, 00:56
Kirjoittaja kasikasi
Sulkava kirjoitti:talvi tulee ja avoauto hankittiin... 8) :shock: kelkka sai mennä...leudot talvet :shock: :shock: :roll: :roll:
Tuleeko se avo ihan talvikäyttöönkin?

Lähetetty: 17 Marras 2007, 00:58
Kirjoittaja kasikasi
Pitikin kysyä jo jonkin aikaa sitten, että mites tuo avon pesu luonnistuu en usko, että shellin pesuharjoja kestää eli käsityötä:P

Lähetetty: 17 Marras 2007, 14:48
Kirjoittaja stangrider
En kyllä ikinä ole käyttänyt Mustangia koneellisessa harjapesussa, olipa millä katolla tahansa, enkä tule käyttämään. :shock:

Tuon rättikaton kun pesee ja käsittelee vaikkapa a Autoglymin Cabriolet Hood mömmöillä, niin hyvin hylkii vettä & likaa.
Mielestäni rättikattoinen avo kuitenkin kuuluu vain kesään, mutta kukin tehköön omallansa mitä lystää.
Kaipa siitä kohta huvivero vielä peritään
:twisted:

Lähetetty: 17 Marras 2007, 17:47
Kirjoittaja Sulkava
¨joops :shock: eli AVOlla tarkoitin tota kuvalinkistä aukeavaa ..off-road kärryä.. :roll: :roll: siis moottorikelkan korvaajaksi.. liittyy etäisesti topiikkiin että avolla voi ajaa talvella :shock: : shock: jos on rutkasti vaatetta päällä..eli kelkkahaalarit ja silleen.

Meidän Musse avossa ei oo talvirenkaita..eikä sillä ajeta koskaan talvella 8)
Harjapesut on kyllä maalin kammo--- tee itse pesuhalleja on ainakin Hesan keskustassa--avoo ei oo pikapesuuun koskaan viety.

Sulkavan huoltiksella saa alustan talvellakin painepesurilla huijautettuu--suolat ja pa..kat poikkeen ja auto talliin kuivamaan.

Re: 94-97 GT:n hankkiminen

Lähetetty: 01 Heinä 2008, 21:44
Kirjoittaja Tommi_82
Noniin, täältä tulee uusi tekijä ja kaivaa vanhan keskustelun esille...
Itseänikin on alkanut keskutelun mukainen GT musse kiinnostamaan, lähinnä käyttöautoksi olen ajatellut (siis talvi, ja kesäajoa)
Tätä keskustelua kun lueskelin, niin siihen tulokseen tulin että ihan hyvinhän ne musse talvellakin kulkee, eli sitä ei tarvitse ainakaan murehtia.
Jossain kuulin sanonnan että jos polttoaineen kulutus kiinnostaa niin unohda jenkki, noh, kuitenkin se nyt sen verran kiinnostaa kun käyttöautoksi tulee.. Nykyinen käyttis vie n.10-12l sataselle sekalaisessa ajossa, minkähänlaista muutosta tuohon on luvassa?
Tällä hetkellä tiedossa olisi n.130 000ml ajettu yksilö, joko tuo on ihan loppuun ajettu vai onko vielä huolettomia kilometrejä edessä?
Kyselen lisää sitä mukaa kun mieleen tulee, kaikki vinkit toki tervetulleita :)

Re: 94-97 GT:n hankkiminen

Lähetetty: 01 Heinä 2008, 22:12
Kirjoittaja hannu
Tommi_82 kirjoitti:Noniin, täältä tulee uusi tekijä ja kaivaa vanhan keskustelun esille...
Itseänikin on alkanut keskutelun mukainen GT musse kiinnostamaan, lähinnä käyttöautoksi olen ajatellut (siis talvi, ja kesäajoa)
Tätä keskustelua kun lueskelin, niin siihen tulokseen tulin että ihan hyvinhän ne musse talvellakin kulkee, eli sitä ei tarvitse ainakaan murehtia.
Jossain kuulin sanonnan että jos polttoaineen kulutus kiinnostaa niin unohda jenkki, noh, kuitenkin se nyt sen verran kiinnostaa kun käyttöautoksi tulee.. Nykyinen käyttis vie n.10-12l sataselle sekalaisessa ajossa, minkähänlaista muutosta tuohon on luvassa?
Tällä hetkellä tiedossa olisi n.130 000ml ajettu yksilö, joko tuo on ihan loppuun ajettu vai onko vielä huolettomia kilometrejä edessä?
Kyselen lisää sitä mukaa kun mieleen tulee, kaikki vinkit toki tervetulleita :)

Oma "käyttöauto" ( kts allekirjoitus) kulutta n.12l/100km kesät/talvet. Kesäauto samanverran, riippuen kaasujalan käytöstä. Olen päässyt myös reilusti alle kympin.

Tuo 130 000ml ei ole ollenkaan paha lukema jos auto on kunnossa, eikä varsinkaan jos ei ole VIELÄ ajettu talvella.