Virtalukon kytkentäkaavio
Samaa vikaa löytyy ihan ameriikoissa asti, mutta vastauksia ei tunnu löytyvän sieltäkään:
1966 Ford Mustang Sedan
Ignition System Malfunction
Q: I have replaced starter, ignition switch, starter relay, voltage regulator, and wiring harness from firewall out. The problem is when you go to start the engine sometime the starter will stay engaged even with the key turned off or sometimes the starter will disengage and the motor will start but, when you turn the ignition key off the motor will stay running. At that point you need to take the battery cable off to shut either of them off. All the wires from the wiring harness were rechecked with the wiring harness diagram. Could this be a ground problem? Engine 289
A: I think you may have a starter relay problem
Ja useammin kuin kerran törmäsin googlatessani ohjeeseen, että jos neutral switchissä on vikaa niin on HELPOMPI vain ohittaa kytkin kiertämällä johdot yhteen. Lieneekö tuollaisista ohjeista johtuvia kuumia johdonpäitä yleisesti maakosketuksessa tms.. alkaa hermo mennä.
Edit: Tarkemmin johdotuksia -tuskin sittenkään alkuperäiset- tutkiessani huomasin että akulta virtalukolle ja virtalukolta solenoidille menevät johdot kulkevat samassa nipussa. Eihän siinä muuta tarvita kuin nuo kuumat karvat yhdessä jossain kohtaa, niin Virtalukon ON asennolla menee solenoidille virtaa starttiasentoon. Valoa näkyy tunnelin päässä.
No onpahan ainakin tullut ostettua varaosia.
Edit 2: Mustangi käynnissä ilman pakkivaloja, talvella johdotukset paremmin uusiksi.
1966 Ford Mustang Sedan
Ignition System Malfunction
Q: I have replaced starter, ignition switch, starter relay, voltage regulator, and wiring harness from firewall out. The problem is when you go to start the engine sometime the starter will stay engaged even with the key turned off or sometimes the starter will disengage and the motor will start but, when you turn the ignition key off the motor will stay running. At that point you need to take the battery cable off to shut either of them off. All the wires from the wiring harness were rechecked with the wiring harness diagram. Could this be a ground problem? Engine 289
A: I think you may have a starter relay problem
Ja useammin kuin kerran törmäsin googlatessani ohjeeseen, että jos neutral switchissä on vikaa niin on HELPOMPI vain ohittaa kytkin kiertämällä johdot yhteen. Lieneekö tuollaisista ohjeista johtuvia kuumia johdonpäitä yleisesti maakosketuksessa tms.. alkaa hermo mennä.
Edit: Tarkemmin johdotuksia -tuskin sittenkään alkuperäiset- tutkiessani huomasin että akulta virtalukolle ja virtalukolta solenoidille menevät johdot kulkevat samassa nipussa. Eihän siinä muuta tarvita kuin nuo kuumat karvat yhdessä jossain kohtaa, niin Virtalukon ON asennolla menee solenoidille virtaa starttiasentoon. Valoa näkyy tunnelin päässä.
No onpahan ainakin tullut ostettua varaosia.
Edit 2: Mustangi käynnissä ilman pakkivaloja, talvella johdotukset paremmin uusiksi.