Sivu 2/2

Lähetetty: 19 Syys 2007, 12:03
Kirjoittaja Antti66HT
Ota suoraan oikealla jaolla: Toyota, Honda Nissan , jos vain suinkin löytyy. helpottaa sitten varaosienkin laittelua...

Mussen vakionapoihin jos sovittaa levyä, niin senhän saa navan taakse, eli ei vannetta vasten. Niinhän alkuperäinenkin on(-65-66, ainakin).
Tällöin riittävä syväys ei suurinongelma.

En voi vieläkään kuin ällistellä miten Rav4 toyotan -00-> Takalevy sopi jaoltaan pultteihin, hatun halkaisijaltaa vetareihin (välystä noin 1 mm) ja napaan ihan kuin ne olisi siihen tehty. Onko tämä suunnittelijoiden mielikuvituksen puutetta, vai onko oikeat mitat jo löytyneet 60-luvulla.

Ford, tästä ei pysty parantamaan... (... joo vähän OT)

Lähetetty: 26 Syys 2007, 11:32
Kirjoittaja Vehje
Ei meinaa passata Cossun satulat, joko sattuu vanteeseen tai olka-akseliin.

no, otetaan plan B käyttöön, BMW 325 E36 etusatulat. Viidellä kympillä irtois etusatulat + pääsylkky+ tehostin paikallisilta rallimiehiltä. Levyksi saisi Toyota Supran levyn, 302 halkaisija ja 22 paksu. Jako passaisi suoraan ja keskireikäänkin saa sovitteen.

Olikos sulla, Antti just tollanen Bemarin tehostin+pääsylkky-yhdistelmä? Sopiiko tilan puolesta vakiopaikoille vai tarvitseeko kytkinhiluille tehdä jotain?

Lähetetty: 26 Syys 2007, 12:10
Kirjoittaja Mexico65
Tässä yksi sovellus etujarruista:
-MB 500 etulevy 330mm sorvattu 300 mm
-GM Corvette satula 4 x 47mm
-Ford 65 olka-akseli ja napa
-kiinnikkeet custom made
-100 mm jäähdytys putki
-palat Ferodo ds 3000 viilattu sopivaksi GM satulaan
Ja pysähtyy eikä ota kiinni mihinkään jos vanne 16" ja sopivat puolat, sopii myös rajoitetusti 15" vanteen sisään.

http://s58.photobucket.com/albums/g271/ ... arrut2.jpg

http://s58.photobucket.com/albums/g271/ ... arrut1.jpg

Lähetetty: 26 Syys 2007, 13:11
Kirjoittaja Mexico65
Laitetaan vielä jotain takajarruista:
-67-73 jäähdytysrivalliset eturummut
-2 1/4" hihnat
-pyöräsylinterin korotus leveämmille hihnoille
-jäähdytys reiät ja putket

http://s58.photobucket.com/albums/g271/Mexico65/Jarrut/

Lähetetty: 01 Loka 2007, 11:19
Kirjoittaja Mussemaan

sama tapaus:
Kuva

Pienoista sorvattu 5mm pois, mahtui nippa-nappa...kynsi ei mahtunut pienan ja satulan väliin

Lähetetty: 25 Marras 2007, 20:38
Kirjoittaja Vehje
Nyt olis jarruromua talli täynnä. Pääsylkyksi tulee Bemarin 23,8mm + Bemarin tehostin, sopii just ja just vakiopaikoille mutta adapteri pitää tehdä. Onkos sillä muuten jotain merkitystä, että tämä sylkky on ollut ABS-jarrujen kanssa?

Eteen 302/22 levy + BMW325 satulat yhdellä 54-millisellä männällä
Taakse 288/10 levy + joko Audi tai Ford satula.

Kumpi olis sopivampi, Audi vai Ford? Audin satulassa on 38-millinen mäntä ja Fordissa 43-millinen. Palat taitaa olla suunnilleen saman kokoiset, Fordin pala ehkä vähän suurempi. Kumpikin satula suunnilleen samanlainen rakenteeltaan, Fordin satula taitaa olla vähän jyhkeempi noin muuten mutta Audin satulaan taas sopisi Mustin käkkäri suoraan.

?

Re:

Lähetetty: 27 Helmi 2008, 00:16
Kirjoittaja Arto65FB
Arto65FB kirjoitti:Noihin vanhoihin satuloihin ei vaan ole yhtä hyvät palavalikoimat kuin johonkin muihin. Ensi kesäksi ajattelin kokeilla EBC:n keltaisia paloja, punaiset ovat hieman herkästi kuluvat ja kesto tuntuu riippuvan sisäänajosta.
.
Jiihaa, eli nyt löytyy noita keltaisia myös Summitilta 107 taalaa pari.

Re:

Lähetetty: 28 Helmi 2008, 08:36
Kirjoittaja Antti66HT
Vehje kirjoitti:Ei meinaa passata Cossun satulat, joko sattuu vanteeseen tai olka-akseliin.

no, otetaan plan B käyttöön, BMW 325 E36 etusatulat. Viidellä kympillä irtois etusatulat + pääsylkky+ tehostin paikallisilta rallimiehiltä. Levyksi saisi Toyota Supran levyn, 302 halkaisija ja 22 paksu. Jako passaisi suoraan ja keskireikäänkin saa sovitteen.

Olikos sulla, Antti just tollanen Bemarin tehostin+pääsylkky-yhdistelmä? Sopiiko tilan puolesta vakiopaikoille vai tarvitseeko kytkinhiluille tehdä jotain?
Juu. -96 M3 tehostin ja pääsylkky. Asennettaessa oli kanet koneesta irti, mikä hieman helpotti. Tulipellin ja tehostimen väliin tuli sovituspala. Pedaalit originaalit levyjarrullisen.

Mulla muuten Audin 38mm satula takana, jostakin Audi 100 mallista vissiin. Motonetin Palt kesti hyvin viimekesän karkelot. Rav4:n -2000 mallin 300mm tuuletetut levyt sopivat suoraan akseleihin ja ovat helpot sovittaa astuloiden puolesta. Sopi ainakin mun 15" vanteiden sisään. (tilaa jäi 5mm...) Sovitus palan satulalle sai tehtyä suorasta 8mm levystä.

Jarrujen tiomintaan olin erittäin tyytyväinen.

Tänä keväänä tulee eteen ferodon palat. Satuloista on mäntiä hieman lyhennetty että sopivat...

Kuvia http://www.kuvablogi.com, käyttäjä Antti66ht

Re: Early jarruista / jarruteoriaa

Lähetetty: 30 Syys 2009, 14:37
Kirjoittaja Antti66HT
Bemun pää sylkky on vaihtunut wilvoodiin. Tehostimen poistamisen myötä poljin tuntuma huononi liikaa.

Wilwoodin kaverina toistaiseksi vanhat jarrut, ferodon paloilla. No sattui sopivasti vastaan tuollaiset. Ei ehkä vielä ensi kesäksi, mutta kuitenkin...

Re: Early jarruista / jarruteoriaa

Lähetetty: 01 Loka 2009, 17:28
Kirjoittaja Antti66HT
Satuloiden sovittamisessa saattaa tulla jonkin laisia vastoin käymisiä. Satulan leveys 170mm, pituus 365mm...

Re: Early jarruista / jarruteoriaa

Lähetetty: 01 Loka 2009, 19:28
Kirjoittaja musse67
Antti66HT kirjoitti:Satuloiden sovittamisessa saattaa tulla jonkin laisia vastoin käymisiä. Satulan leveys 170mm, pituus 365mm...
Hyvin mahollista. Brembon satulat kokoa 160mm X 320mm sain mahtumaan 67:n spindelihin 13" levyjen kanssa. Isompien levyjen kanssa ehkä sopii isommat satulat.