Sivu 2/2

Lähetetty: 27 Heinä 2007, 01:21
Kirjoittaja lake
Tuolta turbomusse foorumilta kun on tullu noita juttuja jonkin verran plarattua, niin siellä yleisesti sanotaan 351W lohkolle max. tehorajaksi n.750hv , tuhannen hevosen kokoonpanojakin on, mutta niille ei ole povattu kovin pitkää elinkaarta...

Mullakin on muuten saman ikänen 351W työnalla... :wink:

Lähetetty: 27 Heinä 2007, 18:32
Kirjoittaja Lauri
Aa, tuplaweessä on muutakin eroa kun vaan dekkikorkeus. Enpä tuota tiennyt

351w kestääkö

Lähetetty: 28 Heinä 2007, 09:24
Kirjoittaja mururua
Kiitokset noista tiedoista. Olin ajatellut ahtopaineeksi vain n.0.5kg ja ehkäpä sitä nyt uskaltaapi kokeilla kun ei kierrätä liikoja.
On ollut tarkoitus käyttää turboa vaan nyt on aivoihin syöpynyt kuvitelma lysholm ahtimesta jota olen yrittänyt tuolta ruotsista kysellä vaan ovat melko laiskoja vastailemaan.
Kohteenahan mulla on mustang II -76 luiskaperä

Lähetetty: 28 Heinä 2007, 09:34
Kirjoittaja 65HT
mussette kirjoitti: Tänä kesänä vakio lohko ( toistaiseksi) kestänyt yli 500hp tehoilla. Kansina AFR185 joiden potentiaali riittää ainakin 550hp tehoille asti.
Voisitko valoittaa tarkemmin koneen sisältämää tekniikkaa?

Suorituskyky?

Ajettavuus?

65FB ja +500 hp = HUBAA :twisted:

351w

Lähetetty: 28 Heinä 2007, 21:51
Kirjoittaja mururua
-79 351w lohko, probe 393 stroker kit (street fighter)blower männillä 0.03(monttu), probe tukisilta runkopukeille, rullanokka tilpehöörit muttei vielä nokkaa valittu, ja tulossa 205afr kannet, muistaakseni professional products dampperi ja tci vetolevy. Vaihteistoksi tulossa jonkinmoinen 4r70w. Projekti on sen verran isosti kesken ettei mistään luvuista kannata vielä puhua, kerron jos ja kun se joskus laulaa. Eiköhän se alustakin joskus tule siihen kuosiin jotta tiellä pysyy . Edelliset omistajat ovat naulanneet kulmiin konit ja jäykemmät jouset. Jarrut , navat ja perä ovat vielä neloskoneen peruja ja vaihtuvat jahka löydän sopivat hinkkeet ja kerkiän vaihtamaan. Härvelihän oli osteettaessa 302 ja c-4 alusta tuntui varsin jämäkältä, mutta eiköhän alustaankin tule vielä muutoksia .

Lähetetty: 31 Heinä 2007, 23:43
Kirjoittaja Futurage
351 W lohkot ovat kestävyydeltään samanlaiset vuosimallista riippumatta.
Ok, pieniä eroja voi olla vuosimallien 1969-1995 välillä muttei mitään sellaista millä olisi merkitystä, erot ovat pikemminkin yksilökohtaisia kuin vuosimallikohtaisia.
Lohko kestänee normaali high performance - käytössä noin 730 hv/7000 rpm kohtuullisen ajan. En ole vielä nähnyt 351 W lohkoa joka olisi revennyt vain tehon vuoksi. Haljenneita lohkoja on näkynyt vaikka kuinka( 4 roskalavalle noin vuoden sisään) mutta näissä on aina ollut joku muu syy.
Korpelan Timon keltaista race Pintoa ajettiin dynossa viime kesänä vakio 351 W lohkolla- takapyöristä löytyi ennen pidon katoamista 780 hv ja yli 1000 Nm vääntöä...kesti ainakin ne dynovedot.Nyt autossa on Dartin racelohko.
Lohko on siis kestävä mutta älä missään nimessä käytä vakio kiertokankia( ne tunnistaa neliskulmaisesta pultista) .Kanki repeää todennäköisesti viikon sisällä jos moottoria kierrättää yli 7000 rpm. Nimimerkki kokemusta on. Käytä vähintään HD/truck kankea, ei ongelmaa 7500 rpm.