Sivu 2/4

Lähetetty: 17 Loka 2004, 17:10
Kirjoittaja Mustangnisti
Kellään hyvää vinkkiä mistä talvipeitto 530x200 kokoselle koslalle.. :)
Mikä on siis loppupäätelmä, että miten akku kannattaa säilyttää jos seisontapaikkana on lämmin halli ja kone käy suunnilleen kerran kuussa..?

Lähetetty: 17 Loka 2004, 18:27
Kirjoittaja musse67
Mustangnisti kirjoitti:Mikä on siis loppupäätelmä, että miten akku kannattaa säilyttää jos seisontapaikkana on lämmin halli ja kone käy suunnilleen kerran kuussa..?
Mulla on ainakin säilyny paikallaan ja miinuskenkä irti.

Lähetetty: 18 Loka 2004, 03:44
Kirjoittaja veekoo
Mustangnisti kirjoitti:Kellään hyvää vinkkiä mistä talvipeitto 530x200 kokoselle koslalle.. :)
Mikä on siis loppupäätelmä, että miten akku kannattaa säilyttää jos seisontapaikkana on lämmin halli ja kone käy suunnilleen kerran kuussa..?
Jos on sisatiloissa (= ei tuule tms eli peite ei hinkkaa maalia) ja paikassa, jossa voi kayda muitakin, niin hae biltemasta peitto. Hinta n. 40e ja estaa polyn kertymisen paalle ja toimii nakosuojana. Halpispeiton idea on harhauttaa pitkakyntisia... :wink:

Kannattaa kayttaa sitten jonkin aikaa sellaisilla kierroksilla, etta akku latautuu startin verran, tai ajaa lenkki. Muuten voi kevaalla kuulua vain naks-naks kun yrittaa startata. Tai sitten hoitaa sen puolen laturilla, jos vain mahdollista...

Lähetetty: 18 Loka 2004, 09:02
Kirjoittaja Mustangnisti
nojaa. ratkes sekin ongelma sitten.. ensin sano laturi sopimuksen irti ja nyt koettelemuksista kärsineenä vois akku mennä vaihtoon :) Tuossa lähibiltemassa ei ollut tarpeeksi isoja peittoja :( Kohta otan pari jättilakanaa ja ompelen, piruvie :)

Lähetetty: 19 Loka 2004, 01:06
Kirjoittaja veekoo
Mustangnisti kirjoitti:nojaa. ratkes sekin ongelma sitten.. ensin sano laturi sopimuksen irti ja nyt koettelemuksista kärsineenä vois akku mennä vaihtoon :) Tuossa lähibiltemassa ei ollut tarpeeksi isoja peittoja :( Kohta otan pari jättilakanaa ja ompelen, piruvie :)
Kay hakemassa sielta lahibiltemasta joku akkulaturi ja jemmaa se konetilaan latailemaan akkua yon yli. Samalla reissulla poimit mukaan huomaamattoman jatkoroikan. Kyllahan siella konetilassa sen verran tilaa on..? :wink: Ei tarvitse viela investoida uuteen laturiin ja voit rauhassa vieda sen vanhan pajalle.

Jos alat askartelemaan peitetta, niin tee tilkkutakki. Naapuriautossa oli hieno kotikutoinen, kalsarikuvioinen peitto, kun vein omani sailoon. Se tietty ei tayta tuota huomaamaton -kriteeria, mutta jos isoin biltemapeitto ei mahdu, niin taitaa olla jo peli muutenkin menetetty. :wink: Samalla siihen voi brodeerata jonkun hammentavan iskulauseen. 8)

Lähetetty: 19 Loka 2004, 15:17
Kirjoittaja Vieras
Mitkäs ne on 64½-66 Mussen mitat, kun olen peittoa menossa hakemaan?

Lähetetty: 23 Loka 2004, 19:44
Kirjoittaja Mustangnisti
heh. laturi on jo uusi :) kun ei kulje, kromaa! :twisted: se on krominen! :)
nyt puuttuu enää se uus akku.... pjärhana. noista hiiristä ja autonsäilytyksestä vielä..
pitää varoa ettei käy niinkuin kaverille jonka autossa oli hiiret vierailleet, no ei siinä vielä mtn, mutta kun rupes lämpimät kelit tulemaan ni alkoi auto haista.. syy löytyi verhoilun yhteydessä.. kasa kuolleita elukoita penkkien sisällä...

Lähetetty: 24 Loka 2004, 03:06
Kirjoittaja Kristo
Mustangnisti kirjoitti:heh. laturi on jo uusi :) kun ei kulje, kromaa! :twisted: se on krominen! :)
nyt puuttuu enää se uus akku....
vaikka kaikkea biltemasta itsekin ostelen niin akun päätin ostaa ihan kunnollisen, olikosenyt Exide minkä ostin ja on ollut hintansä väärti. viime talvena sai starttailla kaverin 00-mussea sillä parikin kertaa (mitäs säilytti omansa akun kengät kiinni ;) ja omakin lähti hyvin käymään ilman kertaakaan lataamatta, kunhan vaan ottaa talveksi miinus kaapelin irti. Tossa akussa on myös sellainen väri-indikaattori ilmoittamaan latausastetta, tietää suoraan että kannattaako yrittää vai heittääkö suosiolla laturin kiinni.

Lähetetty: 24 Loka 2004, 16:53
Kirjoittaja Mustangnisti
juuh. exide classic on tuo vanhakin ja hyvin on toiminut..tähän asti...
Varmaan saman lafkan tuotteissa pysyn

Lähetetty: 26 Loka 2004, 09:53
Kirjoittaja Vieras
En tiedä meneekö hifistelyksi, mutta onko väliä onko peite nailonia (29.90€) vai polyesteriä (39.90€)? Molempia saa biltemasta.

Lähetetty: 26 Loka 2004, 11:27
Kirjoittaja Vieras
Anonymous kirjoitti:En tiedä meneekö hifistelyksi, mutta onko väliä onko peite nailonia (29.90€) vai polyesteriä (39.90€)? Molempia saa biltemasta.
Sillä lienee eniten merkitystä kumpi pitää paremmin veden ulkopuolella, jos sattuu nimittäin jäätymään ja vaikka pakkasella haluaa ottaa auton esille, niin jää mukavasti maalit peittoon kun sen vetäisee nopeasti paikoiltaan. 850 Volvon peitto käy suoraan 64-66 HT:n päälle, peilipussikin sattuu kohdalleen. Jos autossa ei ole täysin alas laskeutuvaa antennia. niin siihen peittoon vaan pieni reikä ja joku tiivisterengas ympärille. Kotimaista peittoa suosittelen, vaikka on lähes puolet kalliimpi.

Lähetetty: 26 Loka 2004, 12:28
Kirjoittaja Vieras
Vieras joka kyseli nailonin ja polyesterin eroja säilyttää autonsa sisätiloissa. On siis lähinnä pöly-/katsesuoja.

Lähetetty: 26 Loka 2004, 19:10
Kirjoittaja veekoo
Anonymous kirjoitti:Vieras joka kyseli nailonin ja polyesterin eroja säilyttää autonsa sisätiloissa. On siis lähinnä pöly-/katsesuoja.
Itse paadyin tuohon kalliimpaan oletuksella, etta kalliimpi == parempi. Tieda sitten miten on ja en edes muista, kumpaa laatua tuli ostettua. Sailytan samoin auton sisalla, joten ero on varmaan lahinna kosmeettinen. Kalliimpi oli kivemman varinen... :lol:

Lähetetty: 27 Loka 2004, 09:12
Kirjoittaja Mustangnisti
Nyt on sit exiden superhypermaximakku.. mahtavilla kylmäkäynnistysominaisuuksilla. vähintäänkin tarpeellinen ominaisuus kesäautossa...
Noista peitteistä sen verta. Että jos auto seisoo paikassa jossa ovia jne ei ole mahdollista pitää raollaan, niin kuinka todennäköstä on että alkaa homehtumaan.. kun tälleen kosteella kelillä sen sinne joutuu jättämään.. Sen verta hupaisaks meni mun peitteen ettiminen että kävelin sitten erokankaaseen ja ostin ison läjän kangasta ja kuminauhaa.... :D Toisaalta toi kangasvaihtoehto ainakin hengitää paremmin, tiedä sitten onko siitä mitään hyötyä.
Kun on käyty keskustelua tästä, että vaihdetaanko öljyt syksyllä, keväällä vai molempina. ja laitetaanko bensaa tankkiin vai ei. Niin mites muiden auton nesteiden kanssa. Tomaattiöljyt, vedet, jne.?

Lähetetty: 27 Loka 2004, 10:28
Kirjoittaja Arto65FB
Minä vaihtaisin öljyt syksyllä, eli auto lämpimäksi ja öljyt ja suodatin pois, uusi suodatin ja öljyt sisään. Vanhoissa öljyissä on erilaisia epäpuhtaan palamisen jätöksiä, jotka eivät ole hyvästä.

Paino oli sanalla vaihtaisin, eipä taida tulla tänä syksynä vaihdettua PutJettiin, kun uutta konetta suunnitellaan ja vanhoilla ölkeillä on ajettu joku muutama tuhat kilsaa ja kesän molempien ratakaahailujen aikaan on lisätty litra ylimääräistäkin.

Kun kyselet homehtumista, niin kyseessä ei liene lämmin talli. Silloin on huolellinen siivous tärkeää. Maton ja myös penkkien saumojen tarkka imurointi. Homeitiöitähän on kyllä joka paikassa niin sisällä kuin ulkonakin.