Lähetetty: 24 Elo 2007, 03:26
1969:n kanssa samoilla linjoilla. Car Craft (chevy crap) rakensi Fordin 460 cid moottorin comp camsin XE274H-10 laahavalla kepillä. Kone oli aika peruskone, kansina edelbrockit, jotka vastaavat käytännössä D0VE-C kansia mutta ovat alumiinia. Tulokseksi saatiin perfomer rpm/750cfm demonilla 528 hv / 5800 rpm 567 ft-bs / 4000 rpm. Vääntöä yli 500 lb-ft 3400-5200 rpm. XE274H tai XE284H voisivat toimia jos näillä dcr saadaan alle 8,5 - muuten rajumpaa nokkaa, motorsportin C460 alkaa olemaan ääripäätä hydraulisten keppien saralla ja tuo ylärekisteriin WOIMAA isolla voolla. Jos tahtoo tosissaan kunnon keppiä, niin comp camsin exterme energy perheen mekaaniset rullakepit ovat kovia poikia.1969 kirjoitti:Jostain tuolta 280 asteen hujakoilta jos löytyisi sopiva kepakko, esmes 110-108 asteen nokkakulmalla, niin voisi olla hehtaarilla. Nenäfirmaan soittamalla ja simulointisoftilla voisi saada paremmankin arvauksen, kuin harrastajaveljen hihavakiolla.
Ongelma on hotrodmiehelle positiivinen, koska terkakkaalla nenäkepillä koneesi alkaa laulaa ihan uudella tavalla. Tyhjäkäynti voi hiukan rötköttää, mutta se on vain hyvä asia. Sukkahousumoottorit erikseen.
Sitten jos tarvitaan uusia hyviä kansia niin kaasen johnilta tuli miehekkäät P-51 kannet.
http://www.popularhotrodding.com/tech/0 ... index.html