Sivu 2/2
Lähetetty: 02 Kesä 2007, 12:16
Kirjoittaja Fastback
KTM kirjoitti:Ok, tehdään sitten tunnustus: Voi kun minä olen niin köyhä, että pe..ekin on kahdesta kappaleesta

Mun ei tarvi tunnustaa mitään, mulla ei vaan riitä raha tuohon touhuun. Minusta olisi helvetin hienoa ostaa concours entisöity bossi ja kiikuttaa se suoraan Holman Moodyn pajalle ja sanoa että "open up" the engine! Noita alkuperäisen kaltaisia H&M cam kittejä ja NOS imusarjoja löytyy.
Lähetetty: 02 Kesä 2007, 18:08
Kirjoittaja KTM
Fastback kirjoitti:KTM kirjoitti:Ok, tehdään sitten tunnustus: Voi kun minä olen niin köyhä, että pe..ekin on kahdesta kappaleesta

Mun ei tarvi tunnustaa mitään, mulla ei vaan riitä raha tuohon touhuun. Minusta olisi helvetin hienoa ostaa concours entisöity bossi ja kiikuttaa se suoraan Holman Moodyn pajalle ja sanoa että "open up" the engine! Noita alkuperäisen kaltaisia H&M cam kittejä ja NOS imusarjoja löytyy.
Miehekästä, kuulostaa todella maukkaalta ja tulos olisi varmuudella järeä

Lähetetty: 02 Kesä 2007, 18:32
Kirjoittaja Fastback
KTM kirjoitti:Fastback kirjoitti:KTM kirjoitti:Ok, tehdään sitten tunnustus: Voi kun minä olen niin köyhä, että pe..ekin on kahdesta kappaleesta

Mun ei tarvi tunnustaa mitään, mulla ei vaan riitä raha tuohon touhuun. Minusta olisi helvetin hienoa ostaa concours entisöity bossi ja kiikuttaa se suoraan Holman Moodyn pajalle ja sanoa että "open up" the engine! Noita alkuperäisen kaltaisia H&M cam kittejä ja NOS imusarjoja löytyy.
Miehekästä, kuulostaa todella maukkaalta ja tulos olisi varmuudella järeä

Se voisi olla järeä, olihan tehdaslainen 429 boss todella kuristettu kone, tuskalla akselin päästä 352-360 hv S/T mallin koneesta riippuen
bossit
Lähetetty: 02 Kesä 2007, 19:17
Kirjoittaja paltant.ponitalli
-60 luvun autovaliot kirjassa -69 302 Bossissa sen aikaisten autolehtien mukaan todelliset sae hepat 400 sadan luokkaa ja 429 Bossin selvästi enemmän,suorilla karkuun ja mutkissa toisin päin.
Re: bossit
Lähetetty: 03 Kesä 2007, 09:34
Kirjoittaja Fastback
paltant.ponitalli kirjoitti:-60 luvun autovaliot kirjassa -69 302 Bossissa sen aikaisten autolehtien mukaan todelliset sae hepat 400 sadan luokkaa ja 429 Bossin selvästi enemmän,suorilla karkuun ja mutkissa toisin päin.
No juu varmasti kisatouhuissa näin, suoraan tehtaan linjalta Boss 302 ei ole puhaltanut 400 hv ja 429 Boss ei myöskään. Boss 302 asiantuntija en ole, mutta 429 Bossista motortrend dynotti 1969 352 hv 5500rpm akselin päästä hydraulikepillä ja mekaanisella 360 hv 5500rpm. Miettikää sitä ettei lyhytiskuinen kisamotti jaksanut kiertää 5500 rpm enempää. Syyt: 735 cfm kaasutin riittää em. moottorille n. 5400-5500 rpm asti jonka jälkeen alkaa lähinnä kuristaa ja painava venttiilikoneisto alkoi kantaa 5500 rpm kohdalla. Näin isobossi kahlittiin ja pysyivätpä 24h wide-open-throtle ajoon suunnitellut koneet ehjinä. Olishan se ollut makeeta jos Fordilla olisi ollut joku auto jolla olisi voinut vetää LS-6 Chevellejä turpaan.