Sivu 2/2
Re: vilkkurele.
Lähetetty: 06 Kesä 2007, 08:56
Kirjoittaja 65HT
simo 89 gt kirjoitti:googletappa vaikkapa hakusanalla vilkkureleenkytkentä niin tarinaa aiheesta löytyy moneen.
Tarinaa tosiaan löytyy... Eka juttu sanoi että X lampulle menevään ja L virta, seurava tarina sanoi L niinkuin lamppu ja X:lle virta. Että näin, mutta pitää uskoa simon vinkki.

Lähetetty: 06 Kesä 2007, 09:12
Kirjoittaja 65HT
Olisikohan tuo rele ottanut siitä nokkiinsa kun mittaristoprojektin yhteydessä vaihdoin vilkun merkkivalon toisenlaiseen? Eikös ne ole aika ronkeleita sille tehomäärälle mikä niiden kautta kulkee, eli teho nimenomaan määrää vilkuntanopeuden (esim kun yksi vilkku palaa jäljelle jäänyt vilkkuu tuplanopeudella).
vilkkurele.
Lähetetty: 06 Kesä 2007, 09:29
Kirjoittaja simo 89 gt
sinun kannattaisi varmaankin kokeilla relettä missä olisi oma liitin tuolle
merkkivalolle,siis sellainen kolminapainen vaikkapa boschin valmistetta
oleva elektronisesti kuorman mukaan säätyvä yleismalli,tuolta linkeistähän löytyy liitinten merkinnät.olen myös käyttänyt sellaista toisessa projektissa ja toiminut hyvin.
Lähetetty: 11 Heinä 2007, 00:02
Kirjoittaja 65HT
Mitenkäs ne piuhat oikein kulkee vilkkujärjestelmässä? Akulta ratin alle, sieltä releelle ja siltä vilkuille. Onko noin?
Sillä kun haluaisin testata onko vika rattiputkessa/ratin alla olevassa kytkimessä, siis ohittaa sen ja kokeilla vilkun toimintaa ilman sitä.
Lähetetty: 12 Syys 2007, 14:05
Kirjoittaja 65HT
Ongelman selvittely jatkuu:
Poistin releen ja laitoin releen tilalle hyppylangan. Tällä ajattelin testata palaako vilkut kun käännän vilkun päälle. Näinhän pitäisi selvitä onko vikaa piuhoissa tai maadoituksessa. No laitoin piuhan paikalleen ja villku vasemmalle - vasen etu- ja takavilkku palaa komeasti, samoin vilkun merkkivalo. Vilkku oikealle - takavilkku palaa himmeästi, etuvilkku ei pala, savua nousee töötin alta!!! Vika lienee siis ratin sisällä olevassa vilkkuhässäkässä. Se ainakin sai siipeensä kun purin sen esiin. Milläs taktiikalla se toimii. Siihenhän tulee kolme paria johtoja. Luonnollisesti yksi pari vasemmalle vilkutusta varten toinen pari oikealle vilkutusta varten, mutta entäs kolmas pari, mikä on sen merkitys?
Joku uusinut vilkkuhässäkkää ratin alla?
Lähetetty: 12 Syys 2007, 14:28
Kirjoittaja GT-350
Kuluvainen osa ja uusiksi vaan koko vilkkukytkin.
Liityntöjähän siellä on erikseen etu- ja takavilkuille, jarruvaloille...
Lähetetty: 12 Syys 2007, 14:32
Kirjoittaja 65HT
Re: Vilkun rele
Lähetetty: 07 Marras 2008, 13:55
Kirjoittaja 65HT
Releet on mulla edelleen kulutustavaraa. Tänään viimeksi kävin uuden hakemassa. Keväällä vaihdoin viimeksi. Pitäisiköhän rueta miettimään tuota kolmenapaisen kytkemistä..?