Sivu 2/2

Lähetetty: 12 Maalis 2007, 20:44
Kirjoittaja Galaxie61
MONTTU kirjoitti:Yksi hurja tuttu ajoi toploaderilla kiihdytystä kilpaa 80 luvulla, kai melko kovaakin. Muistaakseni hän uhosi että vaihtoi startin jälkeen "raakana" ilman kytkintä. Onko mahdollista???
Tiedän että monet askit sietävät sitä, prätkissä (ei HD ) kytkintä tarvitsee vain liikkeellelähtiessä ihan arkiajossakin.
kyllä toi pitää paikkaansa, ite en paljoo kytkintä polje huvikseni , on ihan lian raskas käyttönen siihen .
Olis ylimääräsenä ulostulo akseli ja häntä , ne lyhyemmät iso akselisesta laatikosta +muut sisäkalut !

Re: Toploader

Lähetetty: 13 Touko 2014, 16:15
Kirjoittaja JooSexSex
Mitä kohtia Toploaderista kannattaa tarkistaa ja kunnostaa ilman, että purkaa sitä kokonaan ?
Kyseessä HEH-P , wide ratio, 1-1/16"input, 25-spline

Kuva

David Keen sivuilla todetaan:
In 1964 and early 1965 a few transmissions used a 25 spline output shaft which proved to be defective.
Mikä tuossa 25-rihlaisessa hajoaa ? Onko muut osat samoja kuin 28-rihlaisessa ?

Re: Toploader

Lähetetty: 13 Touko 2014, 17:25
Kirjoittaja Antti66HT
Muut osat samoja. Akselin saa poikki. omassa oli kiertynyt 90 astetta ennen kun meni poikki, eli materiaali hyvää, mutta alimitoitettu. Akseli on ohuempi.

28 rihlainen akseli kestääkin sitten jo sen mitä muu laatikko. Multa hajosi seuraavaksi sisääntulo akselin ja ryhmäpyörän rattaat. Epäilen että DK:ltä ostettu sisääntulo akseli petti. Fordium olis kestänyt ;)

Re: Toploader

Lähetetty: 13 Touko 2014, 17:37
Kirjoittaja ikiliikkuja
Mulla tallissa laatikko 25 rihlasella katkenneella pääakselilla. Tämä oli ollut kutitellun 289:n perässä. Paukahtanut poikki stripillä, omistajan mukaan ei ollut mikään räväkkä kiihdytys mutta olihan tuo saattanut saada löylyä joskus aikaisemminkin. Muuten laatikon osat olivat suht hyvässä kunnossa, sivuakseli oli kulunut taaemman neulalaakerin kohdalta vaihtokuntoon.