Sivu 2/2

Lähetetty: 14 Maalis 2007, 11:53
Kirjoittaja Mexico65
Ilmeisesti kaikki on sitten kuitenkin kohdallaan.
Nuo Fordin koneen pitää luonnostaan hieman epämiellyttävää mekaanista ääntä. Siihen on vaan totuttava.

Lähetetty: 19 Maalis 2007, 13:58
Kirjoittaja 302TT
Minulla on jo pää sekaisin noista rullanostimien soveltuvuuksista 289 lohkoon :( Eli noidenhan pitäisi hämiksen kanssa sopia 289 lohko + uudempi rullanokka (esim. 91GT mussen vakionokka) kombinaatioon?

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

Tuossa listaa mitä antoi 289 sorttauksella:

http://store.summitracing.com/egnsearch ... =sku&RC=10

Tuntuu, että noissakin on ristiriitaisuuksia jonkin verran...

Lähetetty: 19 Maalis 2007, 15:31
Kirjoittaja GT-350
Tuo ensimmäinen lifteri, Comp Cams:

"For engines originally equipped with a roller cam. Uses OE lifter guides and retainers."

Eli koneisiin, jossa alunperin ollut rullanokka & hämähäkki. Toimii siis 289:ssä hämähäkin JA RETROFIT -nokka-akselin kanssa, EI toimi 91GT:n vakionokan tai muun suoraan sitä korvaavan nokan kanssa.

En huomannut ristiriitaisuuksia. Tuosta jälkimmäisestä listasta huomaat että siinä on yksittäisiä, pareittaisia ja kokonaisia settejä. O.E. merkityt (16 kpl settien hinta n. 120-250 USD) käyvät 289:iin hämähäkin ja retrofit-nokan kanssa, ja retrofit -merkityt (hintaluokka 450-650USD) pelaa ilman hämähäkkiä ja normaalikehäisen (O.E.) rullanokan kanssa. Tuossa listassa oli lisäksi CRN-36532-16 Cranen nostajat, jotka pelaavat rullalohkossa sinällään ja ilman hämähäkkiä, ja non-rullalohkossa (esim. 289) ilman hämähäkkiä retrofit -nokan kanssa.

Lisätäänpä tähän listaan kolmas:

1. Non-roller -lohko + Retrofit nokka + OE rullanostajat + hämähäkki = OK

2. Non-roller -lohko + Normaali OE rullanokka + Retrofit -nostajat (w/ "luut") = OK

3. Non-roller -lohko + Retrofit nokka + OE rullanostajat w/luut (kuten Crane CRN-36532-16) = OK

Lähetetty: 21 Maalis 2007, 12:43
Kirjoittaja 302TT
Kyllähän se alkaa viimein hahmottua, kun rautalangasta vääntää :lol: Kiitos perusteellisesta tiedosta!

Kun tuohon omaan koneeseen on tarkoitus ne ahtimetkin laittaa, niin yksi vaihtoehto olisi hiotuttaa tuosta jo hankitusta GT:n vakionokasta "oikea" pienikehäinen turbonokka rullanostimille. Ei ainakaan minulla ole sattunut silmään millään valmistajalla retro fit turbonokkaa.

Mitkä muuten on vanhan pienikehäisen ja uudemman iso/normaalikehäisen nokan peruskehän mitat?

Nokkien hiojiahan Suomesta löytyy mm. Joensuun moottorikoneistamo, Mauri Virtanen, GT-motors, R-koneistamo...