Sivu 2/2

Lähetetty: 20 Helmi 2007, 22:01
Kirjoittaja Lauri
koppa kirjoitti:Jos/kun -88gT:n saa liikenteeseen ens kesänä niin täytyy jonnekin noista mennä koittaan tuolla aavikkoperällä(2.73) nopeuksia ennen perän vaihtoo tiuhemmaks.
Tuonne Speedpartyyn on rajattu osallistujamäärä 20 autoa, ja se täyttyy nopeasti. Ja osallistumismaksu 100€. Ilmailulaitos vissiin hankaloittaa järjestämistä, tai jotain rasitteita siinä kuitenkin oli miksi hinta aika tolkuton.

Lappeenrannassa on ollut ilmailupäivät missä on päässyt ajamaan. Vähän kohtuullisempi hintakin oli viime vuonna.
http://vuoksi.etela-karjala.fi/yhdistyk ... 50.800.jpg

Lähetetty: 21 Helmi 2007, 04:27
Kirjoittaja Aku_81
Lauri kirjoitti:
Lappeenrannassa on ollut ilmailupäivät missä on päässyt ajamaan. Vähän kohtuullisempi hintakin oli viime vuonna.
http://vuoksi.etela-karjala.fi/yhdistyk ... 50.800.jpg
Lappeenrannassa pitää sitten olla ajoissa, aamulla mietittiin ilmaa viel liian pitkää niin oltiin viimeisten joukossa ketkä sai ajaa, eikä tainnu kello olla ees yhtätoista kun paikalle saavuttiin. Näin ainakin -03. Oltiin ainoa mustang-autokunta

Lähetetty: 21 Helmi 2007, 06:04
Kirjoittaja HighPsi5O
Eras 65FB meni kerran aikoinaan Tampereen motarilla kovaa karkuun joltain Hondan sportilta 4. vaihteella (Toploader ja 3.00 valitys) ja vajaa 6k kierroksia lasissa.

Stadian dynossa meni samalla 4. vaihteella yli dynon huippunopeuden noin 6000rpm kohdalla (muistaakseni huiput dynossa 250km/h).

Ihan kohtuullisesti tarrasi viela tiehen jonkin verran madallettuna ja kiristettyna (ja pirun huonoilla renkailla).

Lähetetty: 21 Helmi 2007, 10:07
Kirjoittaja Mexico65
Mussemaan kirjoitti: Jyri tais kerran sanoakin että 250km/h tietämillä eivät eturenkaat juuri enää tuossa autossa kulu...tai jotain...
Saman keulan kevenemisen kovissa vauhdeissa olen sittemmin huomannut itsekin.

Laskutoimituksia:
T5 nelonen suora 1, 225/55R16 kumin dia= 25,74", perä 3.9 (muistaakseni, Jyrillä tarkennus?)
6000rpm = 189,7kmh
6100=193
6200=196
6300=199
6400=202
6500=206

Mihinkäs se rajoittaja olikaan säädetty....? :D

P.S.
Jyri, muistatko muuten mikä on ylivaihteen välitys k.o. autossa?
Ja mihin vetaisit kiekat vitosella? (suljetulla alueella tietty)
Laskennallinen 198 km/h / 6500rpm 4 vaihteella.
Renkaat 225/50R16
Perävälitys 3.80:1.
Vaihteiston välitykset / laskennallinen nopeus km/h / 6500rpm
1. 2,95 / 67
2. 1,94 / 102
3. 1,34 / 148
4. 1,00 / 198
5. 0.63 / 314
Joutui jonkin aikaa odottelemaan, että vitosella sai edes 5000 rpm kelloon.

Lähetetty: 21 Helmi 2007, 10:28
Kirjoittaja TomiKoo
Mexico65 kirjoitti: Tässä kopio tuosta laskennallisesta nopeudesta. TomiKoo on nuo laskenut ja minä olen yrittänyt joskus toteuttaa, aika lähelle taidettiin päästä. Muistaakseni ajettiin kuitenkin jossain suljetulla alueella, vai pätkiikö muisti. :wink:
Eiku joo kato nythä mä hokasin, mulla se muisti pätki! Suljettu aluehan se oli! :wink:
Mexico65 kirjoitti: Joutui jonkin aikaa odottelemaan, että vitosella sai edes 5000 rpm kelloon.
Olihan tämäkin jossain kuvaajassa tarkalleen, mutta ulkomuistista viitosvaihteella, tyynellä säällä ja tasamaalla kesti noin 5 minuuttia saavuttaa tuo teoreettinen huippunopeus 259km/h! Pienikin nousu tai hento vastatuuli ja homma jää tekemättä. Voisihan se olla Mussemaanin ensikesän tavoite todistaa teoria käytännössä! Saksan autobaanalla vartti lappu lattiassa, eikä saa vahingossakaan nostaa! Veikkaan, että olis aika helmee... :twisted:

Tomi

Lähetetty: 21 Helmi 2007, 10:54
Kirjoittaja JXA-26
koppa kirjoitti:Nyt on kokeiltu vain hiukan ja huonoissa paikoissa. Tiedä sitten mihin voima riittää ennenkuin matkaloppuu..
...siellä viimekertaisella testipaanalla tulee Helsinki vastaan, ja lujaa !! Silloin mitattiin G-Tech mittarilla 1/4 mailia ja se vähän veeeeenyi... Kertonet itse lisää tuosta reissusta... :hiki:

Lähetetty: 21 Helmi 2007, 17:32
Kirjoittaja koppa
Noi testailut tapahtui ennenkuin tuli laskeskeltua mitä tuolla pitkälläperällä voi päästä. Nopeusmittari kun ei toimi..mutta eipä siitä sen enempää..
Kuten sanottua niin pari kertaa ja huonoissa paekoissa sai vain aikoja g-tecillä. Just sen verran että alkoi todellinen suorituskyky ja mutkaan/jarrutukseen liittyvät ominaisuudet kiinnostamaan :)

Toivottavasti noita pitkänsuoran tapahtumia on ensikesänäkin. Itsekin olen kuullut että tiukentuneet ilmailusäännökset on hankaloittanut niiden järjestämistä.

Lähetetty: 23 Helmi 2007, 13:57
Kirjoittaja Mussemaan
Mexico65 kirjoitti: Joutui jonkin aikaa odottelemaan, että vitosella sai edes 5000 rpm kelloon.
Hmm. 5000rpm oikeilla arvoilla antaa 248,7km/h.
Eli tahdikkaasti olet pysynyt germaani-autonvalmistajien 250km/h herrasmiesdiilin alapuolella....jäi pikkasen reserviäkin vielä.


Tuo vartin "touhutuokio" autobaanalla on siinä mielessä hankala toteuttaa että autossa on vain 60litran tankki... :nenu:

Viime kesän BPP:n jälkeen kun tankkasin niin kalkumalaattori näytti muuten 37,5l/100km. :mittee?:
oonkin kuittaillut henkilöille jotka itkee Datsunin 4.7 tmv keskikulutusta että "Juuh, 38 oli mulla pienin mitattu mussella koko viime kesänä...ja V-Poweria tottakai"

Jätän tietty mainitsematta että k.o. mittaus oli ainokainen koko kesänä :juujuu:

Lähetetty: 23 Helmi 2007, 17:45
Kirjoittaja MONTTU
Pikaisten laskutoimitusten jälkeen jäin siihen käsitykseen että fysiikan lait johtavat siihen että n. 150-200 hv moottori lounastaa n. 50-60 litraa tunnissa kaasu pohjassa. Joku viisaampi osaisi varmaan laskea melko tarkastikin.
Terve Mustangi varmaan tuplaa tuon kulutuksen, onhan ruutiakin tuplasti (300-400hv). Kyllä siis 60 litran tankilla melkein puolituntia päästelee, kulutus asettunee jonnekin 45-50 litraa sadalla. Tuo on itseasiassa tosi edullista, rahat voisi käyttää paljon huonomminkin...

Lähetetty: 25 Helmi 2007, 14:08
Kirjoittaja Fastback
Tuossa voisi olla ainesta kehittää "high speed pro touring" matka Saksaan??? Clubin kautta yhteyksiä milloin on Saksan clubilla joku isompi miitti ja painua sinne sulattaan pari mäntää moottorista :lol: