MITEN KOVAA MUSTILLA

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja Lauri »

koppa kirjoitti:Jos/kun -88gT:n saa liikenteeseen ens kesänä niin täytyy jonnekin noista mennä koittaan tuolla aavikkoperällä(2.73) nopeuksia ennen perän vaihtoo tiuhemmaks.
Tuonne Speedpartyyn on rajattu osallistujamäärä 20 autoa, ja se täyttyy nopeasti. Ja osallistumismaksu 100€. Ilmailulaitos vissiin hankaloittaa järjestämistä, tai jotain rasitteita siinä kuitenkin oli miksi hinta aika tolkuton.

Lappeenrannassa on ollut ilmailupäivät missä on päässyt ajamaan. Vähän kohtuullisempi hintakin oli viime vuonna.
http://vuoksi.etela-karjala.fi/yhdistyk ... 50.800.jpg
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Lauri kirjoitti:
Lappeenrannassa on ollut ilmailupäivät missä on päässyt ajamaan. Vähän kohtuullisempi hintakin oli viime vuonna.
http://vuoksi.etela-karjala.fi/yhdistyk ... 50.800.jpg
Lappeenrannassa pitää sitten olla ajoissa, aamulla mietittiin ilmaa viel liian pitkää niin oltiin viimeisten joukossa ketkä sai ajaa, eikä tainnu kello olla ees yhtätoista kun paikalle saavuttiin. Näin ainakin -03. Oltiin ainoa mustang-autokunta
Go tell Alice....
Avatar
HighPsi5O
Aktiivi
Viestit: 69
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Los Angeles, California

Viesti Kirjoittaja HighPsi5O »

Eras 65FB meni kerran aikoinaan Tampereen motarilla kovaa karkuun joltain Hondan sportilta 4. vaihteella (Toploader ja 3.00 valitys) ja vajaa 6k kierroksia lasissa.

Stadian dynossa meni samalla 4. vaihteella yli dynon huippunopeuden noin 6000rpm kohdalla (muistaakseni huiput dynossa 250km/h).

Ihan kohtuullisesti tarrasi viela tiehen jonkin verran madallettuna ja kiristettyna (ja pirun huonoilla renkailla).
- 1998 GT Convertible - Procharged and 6-Speeded
- 2007 Harley Nighster
- 2000 Corvette HT
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Mussemaan kirjoitti: Jyri tais kerran sanoakin että 250km/h tietämillä eivät eturenkaat juuri enää tuossa autossa kulu...tai jotain...
Saman keulan kevenemisen kovissa vauhdeissa olen sittemmin huomannut itsekin.

Laskutoimituksia:
T5 nelonen suora 1, 225/55R16 kumin dia= 25,74", perä 3.9 (muistaakseni, Jyrillä tarkennus?)
6000rpm = 189,7kmh
6100=193
6200=196
6300=199
6400=202
6500=206

Mihinkäs se rajoittaja olikaan säädetty....? :D

P.S.
Jyri, muistatko muuten mikä on ylivaihteen välitys k.o. autossa?
Ja mihin vetaisit kiekat vitosella? (suljetulla alueella tietty)
Laskennallinen 198 km/h / 6500rpm 4 vaihteella.
Renkaat 225/50R16
Perävälitys 3.80:1.
Vaihteiston välitykset / laskennallinen nopeus km/h / 6500rpm
1. 2,95 / 67
2. 1,94 / 102
3. 1,34 / 148
4. 1,00 / 198
5. 0.63 / 314
Joutui jonkin aikaa odottelemaan, että vitosella sai edes 5000 rpm kelloon.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
TomiKoo
Aktiivi
Viestit: 143
Liittynyt: 30 Touko 2004, 23:42
Paikkakunta: Lohja / Lieksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TomiKoo »

Mexico65 kirjoitti: Tässä kopio tuosta laskennallisesta nopeudesta. TomiKoo on nuo laskenut ja minä olen yrittänyt joskus toteuttaa, aika lähelle taidettiin päästä. Muistaakseni ajettiin kuitenkin jossain suljetulla alueella, vai pätkiikö muisti. :wink:
Eiku joo kato nythä mä hokasin, mulla se muisti pätki! Suljettu aluehan se oli! :wink:
Mexico65 kirjoitti: Joutui jonkin aikaa odottelemaan, että vitosella sai edes 5000 rpm kelloon.
Olihan tämäkin jossain kuvaajassa tarkalleen, mutta ulkomuistista viitosvaihteella, tyynellä säällä ja tasamaalla kesti noin 5 minuuttia saavuttaa tuo teoreettinen huippunopeus 259km/h! Pienikin nousu tai hento vastatuuli ja homma jää tekemättä. Voisihan se olla Mussemaanin ensikesän tavoite todistaa teoria käytännössä! Saksan autobaanalla vartti lappu lattiassa, eikä saa vahingossakaan nostaa! Veikkaan, että olis aika helmee... :twisted:

Tomi
Suzuki DR 650 RSE -93
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

koppa kirjoitti:Nyt on kokeiltu vain hiukan ja huonoissa paikoissa. Tiedä sitten mihin voima riittää ennenkuin matkaloppuu..
...siellä viimekertaisella testipaanalla tulee Helsinki vastaan, ja lujaa !! Silloin mitattiin G-Tech mittarilla 1/4 mailia ja se vähän veeeeenyi... Kertonet itse lisää tuosta reissusta... :hiki:
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
koppa
Addikti
Viestit: 370
Liittynyt: 21 Marras 2005, 12:00
Paikkakunta: Hirsilä

Viesti Kirjoittaja koppa »

Noi testailut tapahtui ennenkuin tuli laskeskeltua mitä tuolla pitkälläperällä voi päästä. Nopeusmittari kun ei toimi..mutta eipä siitä sen enempää..
Kuten sanottua niin pari kertaa ja huonoissa paekoissa sai vain aikoja g-tecillä. Just sen verran että alkoi todellinen suorituskyky ja mutkaan/jarrutukseen liittyvät ominaisuudet kiinnostamaan :)

Toivottavasti noita pitkänsuoran tapahtumia on ensikesänäkin. Itsekin olen kuullut että tiukentuneet ilmailusäännökset on hankaloittanut niiden järjestämistä.
-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Mexico65 kirjoitti: Joutui jonkin aikaa odottelemaan, että vitosella sai edes 5000 rpm kelloon.
Hmm. 5000rpm oikeilla arvoilla antaa 248,7km/h.
Eli tahdikkaasti olet pysynyt germaani-autonvalmistajien 250km/h herrasmiesdiilin alapuolella....jäi pikkasen reserviäkin vielä.


Tuo vartin "touhutuokio" autobaanalla on siinä mielessä hankala toteuttaa että autossa on vain 60litran tankki... :nenu:

Viime kesän BPP:n jälkeen kun tankkasin niin kalkumalaattori näytti muuten 37,5l/100km. :mittee?:
oonkin kuittaillut henkilöille jotka itkee Datsunin 4.7 tmv keskikulutusta että "Juuh, 38 oli mulla pienin mitattu mussella koko viime kesänä...ja V-Poweria tottakai"

Jätän tietty mainitsematta että k.o. mittaus oli ainokainen koko kesänä :juujuu:
Kuva
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Pikaisten laskutoimitusten jälkeen jäin siihen käsitykseen että fysiikan lait johtavat siihen että n. 150-200 hv moottori lounastaa n. 50-60 litraa tunnissa kaasu pohjassa. Joku viisaampi osaisi varmaan laskea melko tarkastikin.
Terve Mustangi varmaan tuplaa tuon kulutuksen, onhan ruutiakin tuplasti (300-400hv). Kyllä siis 60 litran tankilla melkein puolituntia päästelee, kulutus asettunee jonnekin 45-50 litraa sadalla. Tuo on itseasiassa tosi edullista, rahat voisi käyttää paljon huonomminkin...
1966 HT 347 Stroker
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Tuossa voisi olla ainesta kehittää "high speed pro touring" matka Saksaan??? Clubin kautta yhteyksiä milloin on Saksan clubilla joku isompi miitti ja painua sinne sulattaan pari mäntää moottorista :lol:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin