Sivu 2/2

Lähetetty: 18 Helmi 2007, 20:38
Kirjoittaja GT-350
Vaihtuu jossain 80-luvulla, en tiedä tarkkaan. 1980 Mussessa on vielä vanhalla skaalalla, '87:sta ylöspäin ainakin lienee jo uudella. '83 on vielä vanhalla, joten haarukoin lisää että vaihtuu välissä '84-'87.

Lähetetty: 01 Touko 2007, 12:06
Kirjoittaja foxi-82
82-vuoden mussen kanssa on ollut ongelmia bensamittarin kanssa. Mittaristo on 82-vuodelta ja tankki on uudemmasta sähköisine bensapumppuineen.

Löysin mittariston takaa anturista tulevat johdot, joiden lukema näytti 138ohm. Sitten pumppasin tankista kymmenisen litraa ulos, jolloin lukema laski hieman alle 100 ohmin. Kävin tankaamassa tankin täyteen, ja sain lukemaksi n. 240 ohm.

Tällöin koin pientä onnistumisen iloa, koska muistin tämän lukeman näkyneen tarvikemittareiden luettelossa, kun mittaristoa olen muutenkin uusimassa.

Mutta mutta...Kaikki mittarit ovatkin tarkoitettu 240 empty ja 33 full antureille. Näin ollen minun anturi olisi päinvastainen :?: onko se mahdollista asentaa ''väärin'', mittasinko väärät johdot(tuskin, sillä lukema muuttui bensapinnan muuttuessa), vai mitä helvataa??

Kuuluuko sen olla näin? Jos joku olisi ystävällinen ja mittaisi resistanssin, että kuuluuko johdoista tulla päinvastainen lukema?

Lähetetty: 02 Touko 2007, 14:43
Kirjoittaja foxi-82
Eikö kukaan.....

Täytyy ilmeisesti panostaa ohjelmoitavaan malliin, tai tilata Nordskogilta koko mittaristo.
Kukaan tilaamassa Summititlta? Luotettava kimppatilaaja tarjolla :roll:

Lähetetty: 02 Touko 2007, 15:31
Kirjoittaja GT-350
Yksi vaihtoehto voisi olla adaptoida sen 240-33 -anturin tilalle vanhan mallin 73-10 anturi, eli vaikkapa silpoa yksi earlyn bensa-anturi tieteen alttarille...check YV.

Lähetetty: 02 Touko 2007, 16:49
Kirjoittaja foxi-82
Yv vastattu :)

Lähetetty: 02 Touko 2007, 18:19
Kirjoittaja veekoo
Vahan aiheen ohi, mutta sinnepain kuitenkin.. Mita originaalimittareita takaisin ruuvatessa porukka on laittanut mittarin ruuveihin eristeeksi? Siis siihen ruuvin "juureen".. Meinaan tarttis joskus purkaa mittaristo viela ja korjata lampomittarin maadotusongelma, kun se ei osunut ihan 100% kohdalleen.. Ei muuten, mutta se klusterissa satunnaisesti tappiin iskeva lampomittari nostaa verenpaineita, vaikka mekaaninen kertoo kaiken olevan ok.. :D