Mittarianturikysymys
82-vuoden mussen kanssa on ollut ongelmia bensamittarin kanssa. Mittaristo on 82-vuodelta ja tankki on uudemmasta sähköisine bensapumppuineen.
Löysin mittariston takaa anturista tulevat johdot, joiden lukema näytti 138ohm. Sitten pumppasin tankista kymmenisen litraa ulos, jolloin lukema laski hieman alle 100 ohmin. Kävin tankaamassa tankin täyteen, ja sain lukemaksi n. 240 ohm.
Tällöin koin pientä onnistumisen iloa, koska muistin tämän lukeman näkyneen tarvikemittareiden luettelossa, kun mittaristoa olen muutenkin uusimassa.
Mutta mutta...Kaikki mittarit ovatkin tarkoitettu 240 empty ja 33 full antureille. Näin ollen minun anturi olisi päinvastainen
onko se mahdollista asentaa ''väärin'', mittasinko väärät johdot(tuskin, sillä lukema muuttui bensapinnan muuttuessa), vai mitä helvataa??
Kuuluuko sen olla näin? Jos joku olisi ystävällinen ja mittaisi resistanssin, että kuuluuko johdoista tulla päinvastainen lukema?
Löysin mittariston takaa anturista tulevat johdot, joiden lukema näytti 138ohm. Sitten pumppasin tankista kymmenisen litraa ulos, jolloin lukema laski hieman alle 100 ohmin. Kävin tankaamassa tankin täyteen, ja sain lukemaksi n. 240 ohm.
Tällöin koin pientä onnistumisen iloa, koska muistin tämän lukeman näkyneen tarvikemittareiden luettelossa, kun mittaristoa olen muutenkin uusimassa.
Mutta mutta...Kaikki mittarit ovatkin tarkoitettu 240 empty ja 33 full antureille. Näin ollen minun anturi olisi päinvastainen

Kuuluuko sen olla näin? Jos joku olisi ystävällinen ja mittaisi resistanssin, että kuuluuko johdoista tulla päinvastainen lukema?
Viimeksi muokannut foxi-82, 02 Touko 2007, 14:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Vahan aiheen ohi, mutta sinnepain kuitenkin.. Mita originaalimittareita takaisin ruuvatessa porukka on laittanut mittarin ruuveihin eristeeksi? Siis siihen ruuvin "juureen".. Meinaan tarttis joskus purkaa mittaristo viela ja korjata lampomittarin maadotusongelma, kun se ei osunut ihan 100% kohdalleen.. Ei muuten, mutta se klusterissa satunnaisesti tappiin iskeva lampomittari nostaa verenpaineita, vaikka mekaaninen kertoo kaiken olevan ok.. 
