Sivu 2/5

Lähetetty: 17 Tammi 2007, 09:13
Kirjoittaja Sulkava
meitin Bronco oli kesällä siin vaihees et joko pidetään -- tai :myrkky: menooo-- mut eihän siit voitu luopuu....joten sitä alettiin laittaa uuteen uskoon joka puolelta.. ei sillä ole korvat mudassa koskaan revitelty metsä-pöpelikössä...riittä et talvella pääsee maalla AINA perille- ja hirvipassiin :wanhus: ja siis samalla poverii pellin alle... ei toi kyl oo pahan kallista.

Viikonloppuna meen hakeen uuden hankinnan --1995 coupen jossa myös 302... en sitä oikeen hirveesti kerennyt tutkaileen ostohetkellä...mut siihen voisi siis myös aatella tollasta piristystä :shock:

kunhan vastauksii tulee niin vois kyl miettii kimppatilausta !

Kari

Lähetetty: 17 Tammi 2007, 10:08
Kirjoittaja Vee8
Hassua, munkin Bronco oli jo hetken pölkyllä, sitten tuli tunne että eihän ilman sitä tule toimeen. Nyt on pientä remppaa tehty, kone pitää ottaa ylös ja tehdä kevyt remontti. Eihän se lisävoima pahaksi olisi, mutta ei raaskis sijoittaa kun Mustangikin huutaa omiaan...

Lähetetty: 19 Tammi 2007, 14:01
Kirjoittaja Tahavo
GT-350 kirjoitti: 7122 on täysin streetable. :cat:

Joka tapauksessa tämä esille tuotu setti vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta ja turvalliselta paketilta. Toisaalta, kannet on RPM:t niin ei kai tuota nokkaa passaa liiaksi downgreidata?
Imusarjassakin voi hiukkasen säästää kun ei ota Air-Gappiä vaan tavallisen RPM:n. .
[Tuossa lainaus mielenkiintoisesta kirjoituksesta mutta nuo tummenetut kohdat ei auennut. Eli mitä on RPM-kannet? Air-Gappiä imusarjassa

Lähetetty: 19 Tammi 2007, 18:15
Kirjoittaja GT-350
Öööh, meni slangin puolelle...

Kannet: Edelbrock Performer RPM (saatavillahan on myös Performer)

Imusarja: no niitä on kaksi erilaista RPM:ää, on Performer RPM ja Performer RPM Air-Gap, jossa kanavia on nostettu ja alta pääsee ilma suhisemaan läpi, siis air gap..."ilma väli". Ratkaisu jäädyttää imusarjaa ja siten sillä pitäisi saada enemmän tehoa, mutta Suomen kylmissä ilmoissa sillä ei ehkä ole niin paljon merkitystä, että kannattaisi sijoittaa 1,5x taaloja pelkästään siitä ilosta, ja parin hp:n tähden (RPM n. $160 ja RPM Air-Gap n. $240). RPM:ää miedompi vakiotason imusarja on Performer 289 tai 302, alumiinia sekin ja hyöty lähinnä kevyt paino, ei juurikaan suurempi teho...

Nokan downgreidaamisella tarkoitan nokan miedontamista. Valittu kokonaisuus on aina osiensa summa ja jos kannet ja imusarja ovat suht rajut niin kyllä niiden kaveriksi kuuluu suht raju nokkakin, joka osaa hyödyntää muiden osien hyvät puolet. Ja varsinkin toisin päin, jos on raju nokka mutta vakiot rautakannet niin saavutat vain suuremman kulutuksen ja käytettävyyden laskun.

7122 on Edelbrockin tuotenumero Performer RPM laahaavalle nokalle.

Lähetetty: 19 Tammi 2007, 19:03
Kirjoittaja Tahavo
Kiitos selvennyksestä! :D
UsPartsilta kyselin jotain pakettia, niin hyllystä löytyisi nämä tavarat kun lähtökohta oli ford racing gt-40 kannet.
KANSI FOR SB GT-4 2 699.00 0.00 1398.00- fordracing.com
2 CC31-242-3 N-AKS FOR SB XE26 1 129.00 0.00 129.00- http://www.compcams.com
3 SPHT900 NOSTIN FOR SB*351 16 4.50 0.00 72.00-
4 FELHS8548PT-11 YLÄ SRJ FOR 260-3 1 69.00 0.00
Eli hintaa tulisi 1668e ilman imusarjaa.
ps. uspartsista saa aina saman tien vastauksen sähköposti kyselyihin. Hyvää palvelua.

Lähetetty: 19 Tammi 2007, 22:01
Kirjoittaja GT-350
Ei ole vielä vertailukelpoinen setti.

Edelin satsissa on tosiaan tuon listasi lisäksi se imusarja, jakopään tiivistesarja, säädettävä tuplarolleri jakopää, imusarjan ja kansien pultit.

Lähetetty: 19 Tammi 2007, 23:04
Kirjoittaja Tahavo
Kyllähän tuo edelin satsi tosiaan edelleen paikkansa pitää.
Lähetin kanssa tulkin avustuksella kyselyn osapaketista mutta sain tälläisen vastauksen. Taitaa jäädä soittamatta mun kielitaidolla :) Kysyin mm. nokan vaihtomahdollisuutta ja mainitsin tuon 4500rpm yhtenä vaihtoehtona. Mikähän tuo Keystone intl:kin mahtaa olla?

1) You will need to contact Keystone Intl for pricing and availability, phone #001-570-603-5002.

2) You can use our Performer parts with the stock cam, which has the powerband through 4500 rpm or so.

3) Keystone will help you with this.



Thanks.

Minun vapaa suomennos sanakirjan avulla:
1) Sinun täytyy ottaa yhteyttä Keystoneen, jotta saat selville hinnoittelun
ja saatavuuden. Soita #001-570-603-5002.

2) Voit käyttää Performer-osiamme (varastossa olevan?) nokan kanssa, jonka
tehoalue ulottuu noin 4500 RPM:ään.

3) Keystone auttaa sinua tässä.

Kiitos.

Lähetetty: 19 Tammi 2007, 23:29
Kirjoittaja GT-350
Stock cam = vakio nokka.

Keystonesta en tiedä, mikähän juttu tuo on...

No kohdassa 2 ehdottavat että voit käyttää heidän Performer -tuotteitaan vakionokan kanssa, ja juupa juu, niissähän virtaa riittää ehkä tuohon 4500rpm:ään saakka.

Muista; Performer 289 imusarja = vakiotehot
Performer -kannet= hieman piristystä

Hyviä osia, mutta jos haluat muutakin kuin painoa nokalta niin katse kohti RPM:ää...

Lähetetty: 19 Tammi 2007, 23:30
Kirjoittaja 65HT
Lisäksi edelin osilla koneesi varmaankin potkii kovemmin (en saa tästä mainostuloja :D ). Voit katsoa vaikka tuolta: http://airflowresearch.com/articles/ult ... 2/A-P1.htm


Tiivistelmä:
Useita eri kansia vaihdettu sbf:n päällä ja aina ajettu dynossa. Tässä tulokset edelbrockin ja gt40 kansien eroista.
Edel 384 hp
gt-40 (Y303) 353 hp
gt-40P 336 hp

Erot huomattavia. Mielestäni.

Lähetetty: 20 Tammi 2007, 06:45
Kirjoittaja Aku_81
65HT kirjoitti:Lisäksi edelin osilla koneesi varmaankin potkii kovemmin (en saa tästä mainostuloja :D ). Voit katsoa vaikka tuolta: http://airflowresearch.com/articles/ult ... 2/A-P1.htm


Tiivistelmä:
Useita eri kansia vaihdettu sbf:n päällä ja aina ajettu dynossa. Tässä tulokset edelbrockin ja gt40 kansien eroista.
Edel 384 hp
gt-40 (Y303) 353 hp
gt-40P 336 hp

Erot huomattavia. Mielestäni.
Ja afr165 396 kaakkia
ja rautaisilla worldin windsor jr kansilla 351konia.

Lähetetty: 20 Tammi 2007, 09:06
Kirjoittaja 65HT
AFR tosiaan antaa parhaat tehot, niin tässä kuin monessa muussakin testissä. Edelbrockilla paras hp/$ suhde tuossa testissä.

Onkohan joku nähnyt testejä missä olisi ollut RHS:n alu- tai valukansia?

Lähetetty: 21 Tammi 2007, 21:46
Kirjoittaja Tahavo
Mites on Sulkava? Joko olet paketin tilannut? Itse yhden hengen raadissa päätin juuri pitkällisen kynsien pureskelun ja nenän kaivuun jälkeen tilata tuon. Meni syteen tai saveen. :nörd:
ai niin tuon imusarjan ajattelin kysyä jos sen sitten voisi vaihtaa tavalliseen RPM:n. Nokka olkoot se mikä paketissa.

Lähetetty: 22 Tammi 2007, 09:01
Kirjoittaja Sulkava
mulla on kysely vetämässä Mustang Unlimitedillä -- jotta milloin saisi + kustannukset eli shipping ja handling---
ei oo vielä tullut vastausta

Eilen saatiin meitin uusin Musse -- coupe jossa 302 V8 trailerilla maalle...ja tarkempaan syyniin --kyl sitä päätettiin piristää tolla Edelbrockin setillä !!! :D

Kari

Lähetetty: 23 Tammi 2007, 21:54
Kirjoittaja MONTTU
Edelbrockin RPM setti on varmasti "good", kaverilla on letukan 350 myllyssä.

Edelbrockin laahaava nokka vaan on tosi vanhanaikainen. Pitkä "0" välyksen duraatio, kesyhkö .050 ajoitus ja kesy nosto.
Tuloksena että venttiili on "kokoajan" auki, loiva nostorammppi, heikko imupulssi. ( römpöttää ja hörpöttää kivasti, mutta pauhaako oikeasti, motti saa turhasti "viritetyn" ominaisuuksia tehoonsa nähden ). On kyllä kiltti jousille.

Comp Camsilta löytyisi lyhyemmällä "0" välyksen duraatiolla XE262H tai XE268H jotka muistuttavat ajoituksiltaan niin paljon rolleria kuin laahaava voi. Siisti käynti ja kyllä pärähtää. Vaatii tosin ehkä lisää jousilta ja vipoilta.

Lähetetty: 15 Huhti 2007, 17:50
Kirjoittaja Sulkava
no niin nyt on sitten Edelbrock power paketti jo matkalla Suomeen :D :D
katellaan sit johon mihin voordiin se pultataan ku kaikissa on toi 302 ---

Onkos jollain jo kokemuksia ???