Sivu 2/5
Lähetetty: 17 Joulu 2006, 21:11
Kirjoittaja Aku_81
64puolikas kirjoitti:Jokainen rakentakoon mitä lystää, mutta en näe mitään mieltä siinä, että Mustangiin laitetaan joku muu kuin Fordin kone.

Niinpä, sen energian ja rahan minkä käyttää vaihtaakseen toimivan fordin koneen toisen merkkiseen niin tekee silläkin rahalla aika paljon, varsinkin jos uutta "parempaa" pitää vielä korjata

Kyllähän jossain rodeissa on ymmärrettävää kun ei ole tekniikkaa useimmassa tapauksessa mutta ne tehorajat tekee homman vaikeaksi, kun pari litraisessa europannussakin on liikaa tehoja vrt vaikka chevyn pannuun. Tietty jokainen tekee mitä lystää ja menee ennemmin perse edellä puuhun kuin tekee järkevästi.
Lähetetty: 17 Joulu 2006, 21:45
Kirjoittaja Fastback
Aku_81 kirjoitti:Kyllähän jossain rodeissa on ymmärrettävää kun ei ole tekniikkaa useimmassa tapauksessa mutta ne tehorajat tekee homman vaikeaksi, kun pari litraisessa europannussakin on liikaa tehoja vrt vaikka chevyn pannuun.
Pöh. Kervoletti on vaan niin HALPA kaikkien mielestä eikä muita viitsitä ees selvittää. Fordillakin on lukemattomia erilaisia pikkulohko pannuja joista löytyy cid 221-400 cid ja hevosvoimia vuosimallista riippuen lähes joka lähtöön. Perseestähän tehorajat ovat jokatapauksessa.
Lähetetty: 18 Joulu 2006, 19:48
Kirjoittaja Homer65
Lähetetty: 19 Joulu 2006, 09:14
Kirjoittaja TomiKoo
Heh, koska tykkään saunomisesta heitän lisää löylyä!
Todellakin pellin alle jotain uutta ja kokeilematonta! Pikkumaista kapeakatseisuutta pysyä ehdoin tahdoin sinisen ovaalin lumoissa!
Perhana, pellin alle tuoretta eurooppalaista DIESEL-kiuasta vaan! Hyviä peräkolaroituja elintenluovuttajia johtosarjoineen kaikkineen löytyy joka lähtöön!
Tomi
Lähetetty: 19 Joulu 2006, 09:35
Kirjoittaja Vee8
TomiKoo kirjoitti:Heh, koska tykkään saunomisesta heitän lisää löylyä!
Todellakin pellin alle jotain uutta ja kokeilematonta! Pikkumaista kapeakatseisuutta pysyä ehdoin tahdoin sinisen ovaalin lumoissa!
Perhana, pellin alle tuoretta eurooppalaista DIESEL-kiuasta vaan! Hyviä peräkolaroituja elintenluovuttajia johtosarjoineen kaikkineen löytyy joka lähtöön!
Tomi
Nyt sitten ehdotuksia hyvasta diesel-kiukaasta, varoitus kuitenkin etta auto johon se tarvitaan on ISO, eika mitaan nuhapumppuja julkaista.
Lähetetty: 19 Joulu 2006, 10:12
Kirjoittaja GT-350
Juu ei. Viritän mieluummin vaikka kuutosta kuin vaihdan koneen brändiä
Tämä ei ole nyt mitään fjoordismia. Sama juttu pätee muihin merkkeihin, pidetään niissäkin omansamerkkiset koneet mielellään.
Suolaa ja koettelemuksia saa kyllä aikaiseksi samankin merkin sisällä. Aloittakaa vaikka EFIllä, suorasytytyksellä, custom-nokalla, rullakonversiolla lohkoon johon ei ole olemassa rullakamoja, neulalaakerit nokalle, rodratio-muutokset, vaihtoehtoiset polttoaineet, tuplatut/yksittäiset/peräkkäiset ahtimet, pyörivien osien keventäminen materiaalia poistamalla, materiaalit billet/alsa/pinnoitteet jne.

Lähetetty: 19 Joulu 2006, 10:23
Kirjoittaja TomiKoo
Vee8 kirjoitti:Nyt sitten ehdotuksia hyvasta diesel-kiukaasta, varoitus kuitenkin etta auto johon se tarvitaan on ISO, eika mitaan nuhapumppuja julkaista.
Noh, en nyt tiedä täyttääkö tämä tarpeitanne, mikä on ISOA kenenkin mielestä. Caterpillar, Detroit Diesel ja Cummins (vain muutamia esimerkkejä) tekevät oikeita koneita ISOIHIN autoihin.
Mutta vakion tai hieman viritetyn ovaalitekniikan korvaajaksi voisi olla esimerkiksi Audin tai BMW:n 2,5-3-litrainen tdi, tehoa sen 180-250hv, vääntöä 300-500Nm. Ja ulos saa hyvin helposti paljon enemmänkin. Mukana taitaa usein tulla 6-vaihteinen manuaali tai esim automaatti "manuaaliohjauksella". Samalla saisi helposti muutakin mielenkiintoista sähköheebeliä mukana!
Saksasta näyttäisi löytyvän tuollaisia ympärikolaroituja silloin tällöin, noin 100kkm ajettuja ja hintaa kaikilla alle 10 tuhatta.
Kylläpä noilla mustikin liikahtaisi ja olisi edullista ja miellyttävää ajoa!
Tomi
Lähetetty: 19 Joulu 2006, 10:27
Kirjoittaja ac5
Onko hyötyero noilla neulalaakereilla olevilla nokilla isokin?400:ssa opelissa aikoinaan oli käytössä,mutta oli akselit mahdottoman kallita silloin ainakin.Missä tehdaskoneissa vakkarina käytössä nykyisin?
Lähetetty: 19 Joulu 2006, 11:12
Kirjoittaja Mexico65
ac5 kirjoitti:Onko hyötyero noilla neulalaakereilla olevilla nokilla isokin?400:ssa opelissa aikoinaan oli käytössä,mutta oli akselit mahdottoman kallita silloin ainakin.Missä tehdaskoneissa vakkarina käytössä nykyisin?
Hyöty ja hyöty tarkoitatko tehoa vai kestävyyttä vai öljynkierron muutosta. Vastaus tuo jälkimmäinen. Muutetaan öljynkiertoa sinne missä sitä eniten tarvitaan eli kampiakselille. Lähes kaikilta nokka-akseleiden valmistajilta löytyy custom nokia tuohon tarkoitukseen.
Uskon ja tiedän, että auton (oli se mikä tahansa) alkuperäisen tai alkuperäisen tyyppisen koneen oikea oppinen virittäminen tulee aina helpommaksi, kuin jonkin vieraan tekniikan istuttaminen vanhan tilalle.
Tehköön kukin mitä haluaa. Lopulta joku entisöijää palauttaa kuitenkin alkuperäisen toimivan tekniikan takaisin. Kertoen tällä palstalla, kuinka joku väärä uskonen on aikoinaan pilannut hyvän auton väärällä tekniikalla, aiheuttaen hänelle suurta päänvaivaa alkuperäisen tekniikan hankinnassa ja mahdollisten korimuutosten korjailussa. Tai sitten uusi kiertopalkinto on saanut alkunsa.
Toisaalta Suomi on automuutosten luvattu hullu maa.
Nuoruudessani ajeltiin Dodgella jossa oli Fordin 289, joka oli tehnyt tilaa Bedfordin dieselille koska alkuperäinen Hemi oli kuluttanut liikaa bensaa eikä toiminut hyvin petroolilla. Olipa tuon Dodgen katkennet vääntösauvat korvattu hyvin toimivilla kakkosnelosen pätkillä (ensimmäinen ajamani auton jossa oli jämäkkä etupää).
Sitä pojat perässä mitä isät edellä.
Milloin kierre katkeaa?
Lähetetty: 19 Joulu 2006, 11:33
Kirjoittaja Fastback
TomiKoo kirjoitti:Vee8 kirjoitti:Nyt sitten ehdotuksia hyvasta diesel-kiukaasta, varoitus kuitenkin etta auto johon se tarvitaan on ISO, eika mitaan nuhapumppuja julkaista.
Noh, en nyt tiedä täyttääkö tämä tarpeitanne, mikä on ISOA kenenkin mielestä. Caterpillar, Detroit Diesel ja Cummins (vain muutamia esimerkkejä) tekevät oikeita koneita ISOIHIN autoihin.
Mutta vakion tai hieman viritetyn ovaalitekniikan korvaajaksi voisi olla esimerkiksi Audin tai BMW:n 2,5-3-litrainen tdi, tehoa sen 180-250hv, vääntöä 300-500Nm. Ja ulos saa hyvin helposti paljon enemmänkin. Mukana taitaa usein tulla 6-vaihteinen manuaali tai esim automaatti "manuaaliohjauksella". Samalla saisi helposti muutakin mielenkiintoista sähköheebeliä mukana!
Saksasta näyttäisi löytyvän tuollaisia ympärikolaroituja silloin tällöin, noin 100kkm ajettuja ja hintaa kaikilla alle 10 tuhatta.
Kylläpä noilla mustikin liikahtaisi ja olisi edullista ja miellyttävää ajoa!
Tomi
Poimin nyt tästä pari kohtaa. Herneitä vapaasti nekkuun. Oliskohan täälläkin syytä pysyttäytyä tosiasioissa. Moottori & voimansiirto on VAKAVA paikka, höpötyksiä voi miettiä yleistä jorinaa tms. palstalla.
Noh, en nyt tiedä täyttääkö tämä tarpeitanne, mikä on ISOA kenenkin mielestä. Caterpillar, Detroit Diesel ja Cummins (vain muutamia esimerkkejä) tekevät oikeita koneita ISOIHIN autoihin.
Juuu. Laitahan vaan Caterpillarin kuorma-auton tai junaveturin moottori Mustangiin... Se on ISO. Teeppä se. Kiertääkin varmaan 1400 rpm ja hyvällä tuurilla tulee suorakytkentä manuaalikin ja ei mikään jerico vaan fuller.
Samalla saisi helposti muutakin mielenkiintoista sähköheebeliä mukana!
Lisää sähköjä, se on hyvä. Ostetaan vanha diesel tekniikka ja LISÄÄ sähköä... lisää vikakohteita.
olisi edullista ja miellyttävää ajoa
Tätä en tule ikinä tajuamaan. Halutaan harrastaa vanhoja Mustangeja ja halutaan edullista ja miellyttävää ajoa!!!! Olisko aika herätä ja alkaa rakentamaan esim. sitä 330 naku bemaria tai 400CDI mersuja, kun niitä kerran hyviä vähänajettua halvalla saa Saksasta.
Cedric 2,8 litrainen on paljon käytetty. Tehkää kulttuuriteko ja rakentakaa diesel Mustangi. Oksennan julkisesti kun moisen näen. Säästäkää ja ajakaa mukavasti - rakentakaa kaikki diesel mustang - siinä on harrastuksen tulevaisuus.
Lähetetty: 19 Joulu 2006, 12:24
Kirjoittaja TomiKoo
Fastback kirjoitti:Herneitä vapaasti nekkuun. Oliskohan täälläkin syytä pysyttäytyä tosiasioissa. Moottori & voimansiirto on VAKAVA paikka, höpötyksiä voi miettiä yleistä jorinaa tms. palstalla.
En ota herneitä, tämä on hauskaa! Kuten mainitsin, pidän saunomisesta ja löylyn heitosta...
Viittauksesi tosiasioihin on kuitenkin täysin paikallaan! Mielestäni tämän foorumin asiapitoisuus on ajat sitten unohtunut ja keskustelun nykyistä tasoa kuvannee tämä ja noin kymmene muuta topikkia. Eipäs-Joopas-paskaa, toki välillä ihan asiaakin...
Tomi
Lähetetty: 19 Joulu 2006, 13:19
Kirjoittaja Vee8
Ja mina en ole edes rakentamassa dieseli mustangia (ainakaan viela) mutta tuohon mercuryyn tarvis 460 vaihtaa johonkin muuhun. Mieluiten econosta tjms 7.3 dieseli, mutta niita ei ihan helposti ole saatavana. Ja tuohon kylla mahtuu kone, mutta automaatilla sen olla pitaa.
Lähetetty: 19 Joulu 2006, 14:47
Kirjoittaja Tapsa
onhan noita musteja jo"väärällä" tekniikalla kasattuja ja lisää on nähtävästi tulossa...

Lähetetty: 19 Joulu 2006, 19:22
Kirjoittaja Lauri
Vee8 kirjoitti:
Nyt sitten ehdotuksia hyvasta diesel-kiukaasta, varoitus kuitenkin etta auto johon se tarvitaan on ISO, eika mitaan nuhapumppuja julkaista.
No Cummins jo mainittiinkin, sellainen 5,9kö se nyt oli. Rameissa ainakin käytetty, niissähän on hyvän matkaa kolmatta sataa hevosta ja uudemmissa jo ylikin. Vääntöä varmaan sitten ihan tarpeeksi.
Lähetetty: 19 Joulu 2006, 20:14
Kirjoittaja Aku_81
Lauri kirjoitti:Vee8 kirjoitti:
Nyt sitten ehdotuksia hyvasta diesel-kiukaasta, varoitus kuitenkin etta auto johon se tarvitaan on ISO, eika mitaan nuhapumppuja julkaista.
No Cummins jo mainittiinkin, sellainen 5,9kö se nyt oli. Rameissa ainakin käytetty, niissähän on hyvän matkaa kolmatta sataa hevosta ja uudemmissa jo ylikin. Vääntöä varmaan sitten ihan tarpeeksi.
Ja onhan rusettifirmalla duramax

6,6litraa ja on siinäkin pitkälti yli 300 konia vakiona, mutta kaverin pajalla kävi lastutettu "hämis" 480 kaakkia plus 1000 neukkua vääntöä, kuulemma otti ilman rajoittimia 240 lasiin, kuorma-autona

Japsiautoihin tykästyneen kaverinkin mieleinen jenkki
