Sivu 2/3
Lähetetty: 13 Joulu 2006, 23:53
Kirjoittaja FBFIN65
Joo oon ollut tässä autopeltisepän apulaisena, tutustunut perinpohjin mustankin pistehitsi pisteisiin

ja vähän muuhunkin,voisin melkein käyttää tota sun mottoa, että kyllä siitä vielä auto tulee

On se, sen verran huonossa kunnossa, onpa siinä sitten autoa taas, kun valmiiksi tulee joskus
Lähetetty: 18 Joulu 2006, 23:32
Kirjoittaja ROKI
Nyt on kouru malli tehty, kun vaan saan taivutettuun muutaman parin, on kyllä aika mielen kiintoinen tehtävä. Ei onnistu normaalilla kantti koneella, pitää olla erikois leuat kun on niin pieniä kantteja, pitää viedä CNC metallille okuun, siellä teetin Alfa Romeoon erikoisia tiivistekouruja 50 metriä kun niitä menee niihin kohtuullisesti. Jos pystyvät tekeen nämä mussen kourut teetän niitä sitten reilusti myyntiin asti.
Lähetetty: 19 Joulu 2006, 12:19
Kirjoittaja FBFIN65
Loisto homma, pistä lisä infoo kun homma etenee (thanks)
Lähetetty: 19 Joulu 2006, 13:05
Kirjoittaja Vehje
Kieltämättä huippuhomma jos saat kourua teetettyä. Me pistetään FBFIN65:sen kanssa kimppatilaus tulemaan.
Lähetetty: 19 Joulu 2006, 20:40
Kirjoittaja FBFIN65
Selvä se,tilaukset otetaan vastaan Rokilta heti kun mahdollista....ainakin tässä osoitteessa

Lähetetty: 13 Maalis 2007, 22:33
Kirjoittaja Vehje
Jokos saa kourua ostaa?
Lähetetty: 14 Maalis 2007, 14:14
Kirjoittaja MAKA
Ei oo kovin helppo homma ton kourun teko. Tein ittelle palan tollaista, tuli jokusen kokeilun jälkeen ihan hyvä. Varsinkin ulkosyrjä on tarkka tehtävä että kromilista pysyy kiinni. Kantit on helppo taivuttaa mutta sikkikoneeseen ei meinannu löytää oikeita rullia.
Hirvittäis yrittää tehdä esim metrin tuollaista!!
Lähetetty: 14 Maalis 2007, 22:35
Kirjoittaja ROKI
Kourun teko takkuaa kun tekijä joka teki minulle aiemmin erikois mittaista tavaraa, pyysi tähtitieteellisiä hintoja ja olis pitänyt tilata 30 metriä tavaraa, ennen kuin olis ruvennu tekeen cnc koneelle ohjelmaa taivutusta varten. Joten etsin uutta toimittajaa joka suostuisi pienemmän erän valmistukseen, saan tehtyä pienempiä pätkiä käsitöinä, minun pitää ruveta naputteleen tuohon 66HT Musseen noita kourun pätkiä varmaankin ensiviikolla. Voin naputella muutaman pätkän ylimääräisiä , kunhan eivät olle 20cm pitempiä sopivaa korvausta vastaan.
Re: Earlyn Vesikourut
Lähetetty: 10 Tammi 2011, 20:18
Kirjoittaja Tahavo
Ikivanhan aiheen nostin esille kun pitäisi uusia tai korjata sadevesikourua tuulilasin karmien kohdalta. Onko kouru pistehitsattu koko matkalta yhtenä kappaleena vai miten se on kiinni? Miten muut olette toimineet jos kourua on pitänyt uusia osan matkaa? Entä ikkunan karmi? Pitääkö varautua siihen, että karmikin on ruosteessa siitä kohtaa mistä kouru on ruosteessa? Projektikuvia aiheesta olisi kiva katsoa jos jollain on hyvää linkkiä antaa?
Re: Earlyn Vesikourut
Lähetetty: 11 Tammi 2011, 01:02
Kirjoittaja ROKI
Valitettavasti kouruje tehtailu ei onnistunut, pikkuerät ei firmoja kiinnosta. Minä tein 67 ja 66 hthen suorasta millin pellistä a pilarin kourut ja c pilarin eli takakourut. Meni aikaa kohtuullisesti, mut ei erota onko alkuperäinen vai käsin tehty. En kylläkään rupea tekemään lisää, ainoastaan jos on minun projektina niin sitten onnistuu. A pilarin osalta on pisstehitsattu, katon osalta ja takaosa kourua rullahitsaus yhtä jöötiä. Joskus on ruostunut myös itse pilari, mut se on helppo korjata.
Re: Earlyn Vesikourut
Lähetetty: 19 Maalis 2011, 18:10
Kirjoittaja Tahavo
A-pilarin kohdalle koitin kattopeltisepän kanssa tehdä uuden kourun. Tuli siitä kohtuullinen mutta ei siihen varmaan listaa saa kiinni kuin jotenkin liimalla kikkailemalla eli uusiksi meni. Ei saatu niin terävää taivutusta siihen.
Onko vinkkejä pääkaupunkiseudella missä voisi sellaisen vääntää vai onko jollain jäänyt pätkä vanhaa tai uutta kourua?
Re: Earlyn Vesikourut
Lähetetty: 30 Loka 2012, 18:41
Kirjoittaja Masa 65ht
Moi,olis kourujen korjaus edessä onks kukaan keksinyt konstia miten saisi tehtyä tarpeeksi terävät kulmat että listat sais hyvin paikalleen.Toinen pikku ongelma on A pilarin liitos kattoon onks se tehty alunperin aika karkeasti koska kummalakin puolella on koritinaa aika paljon joka on murtunut samalta kohti,kestääkö nyky kitit vain pitääkö tinata saumat?
Re: Earlyn Vesikourut
Lähetetty: 30 Loka 2012, 20:04
Kirjoittaja TurdusMerula
Masa 65ht kirjoitti:Moi,olis kourujen korjaus edessä onks kukaan keksinyt konstia miten saisi tehtyä tarpeeksi terävät kulmat että listat sais hyvin paikalleen.Toinen pikku ongelma on A pilarin liitos kattoon onks se tehty alunperin aika karkeasti koska kummalakin puolella on koritinaa aika paljon joka on murtunut samalta kohti,kestääkö nyky kitit vain pitääkö tinata saumat?
Ketju on aika vanha, joten tilanne on hieman eri kuin säikeen aloituksen aikana. Eli 67-68 fastbackeihin tehdään nykyään reprokourua. Leikkaa/liimaa-tyylillä saanee helpoimmin korjauspaloja.
Re: Earlyn Vesikourut
Lähetetty: 30 Loka 2012, 20:56
Kirjoittaja Tahavo
Mulla onnistui pilarin kohdalla ihan hyvin kun teki vaan saman levyisen kuin vanha. Toiselle sivulle kanttikoneella taivutus ja toinen sivu tasainen. Kromilista napsahti ihan hyvin paikalleen ja pysyi siinä.
Re: Earlyn Vesikourut
Lähetetty: 30 Loka 2012, 22:29
Kirjoittaja Masa 65ht
Kiitos neuvoista pitää huomenna mennä tekemään uudet kourut......

onhan tässä pitkä talvi kokeilla listoja niihin
