Earlyn Vesikourut

On sulla muodot Mustangin...
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Joo oon ollut tässä autopeltisepän apulaisena, tutustunut perinpohjin mustankin pistehitsi pisteisiin :lol: ja vähän muuhunkin,voisin melkein käyttää tota sun mottoa, että kyllä siitä vielä auto tulee :lol: :lol: On se, sen verran huonossa kunnossa, onpa siinä sitten autoa taas, kun valmiiksi tulee joskus
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Nyt on kouru malli tehty, kun vaan saan taivutettuun muutaman parin, on kyllä aika mielen kiintoinen tehtävä. Ei onnistu normaalilla kantti koneella, pitää olla erikois leuat kun on niin pieniä kantteja, pitää viedä CNC metallille okuun, siellä teetin Alfa Romeoon erikoisia tiivistekouruja 50 metriä kun niitä menee niihin kohtuullisesti. Jos pystyvät tekeen nämä mussen kourut teetän niitä sitten reilusti myyntiin asti.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Loisto homma, pistä lisä infoo kun homma etenee (thanks)
Vehje
Aktiivi
Viestit: 96
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 20:48
Paikkakunta: Loppi-Lontoo-Läyliäinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vehje »

Kieltämättä huippuhomma jos saat kourua teetettyä. Me pistetään FBFIN65:sen kanssa kimppatilaus tulemaan.
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Selvä se,tilaukset otetaan vastaan Rokilta heti kun mahdollista....ainakin tässä osoitteessa :D :D
Vehje
Aktiivi
Viestit: 96
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 20:48
Paikkakunta: Loppi-Lontoo-Läyliäinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vehje »

Jokos saa kourua ostaa?
Ride Sally Ride!
Avatar
MAKA
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Teuva

Viesti Kirjoittaja MAKA »

Ei oo kovin helppo homma ton kourun teko. Tein ittelle palan tollaista, tuli jokusen kokeilun jälkeen ihan hyvä. Varsinkin ulkosyrjä on tarkka tehtävä että kromilista pysyy kiinni. Kantit on helppo taivuttaa mutta sikkikoneeseen ei meinannu löytää oikeita rullia.

Hirvittäis yrittää tehdä esim metrin tuollaista!!
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Kourun teko takkuaa kun tekijä joka teki minulle aiemmin erikois mittaista tavaraa, pyysi tähtitieteellisiä hintoja ja olis pitänyt tilata 30 metriä tavaraa, ennen kuin olis ruvennu tekeen cnc koneelle ohjelmaa taivutusta varten. Joten etsin uutta toimittajaa joka suostuisi pienemmän erän valmistukseen, saan tehtyä pienempiä pätkiä käsitöinä, minun pitää ruveta naputteleen tuohon 66HT Musseen noita kourun pätkiä varmaankin ensiviikolla. Voin naputella muutaman pätkän ylimääräisiä , kunhan eivät olle 20cm pitempiä sopivaa korvausta vastaan.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Re: Earlyn Vesikourut

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Ikivanhan aiheen nostin esille kun pitäisi uusia tai korjata sadevesikourua tuulilasin karmien kohdalta. Onko kouru pistehitsattu koko matkalta yhtenä kappaleena vai miten se on kiinni? Miten muut olette toimineet jos kourua on pitänyt uusia osan matkaa? Entä ikkunan karmi? Pitääkö varautua siihen, että karmikin on ruosteessa siitä kohtaa mistä kouru on ruosteessa? Projektikuvia aiheesta olisi kiva katsoa jos jollain on hyvää linkkiä antaa?
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Earlyn Vesikourut

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Valitettavasti kouruje tehtailu ei onnistunut, pikkuerät ei firmoja kiinnosta. Minä tein 67 ja 66 hthen suorasta millin pellistä a pilarin kourut ja c pilarin eli takakourut. Meni aikaa kohtuullisesti, mut ei erota onko alkuperäinen vai käsin tehty. En kylläkään rupea tekemään lisää, ainoastaan jos on minun projektina niin sitten onnistuu. A pilarin osalta on pisstehitsattu, katon osalta ja takaosa kourua rullahitsaus yhtä jöötiä. Joskus on ruostunut myös itse pilari, mut se on helppo korjata.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Re: Earlyn Vesikourut

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

A-pilarin kohdalle koitin kattopeltisepän kanssa tehdä uuden kourun. Tuli siitä kohtuullinen mutta ei siihen varmaan listaa saa kiinni kuin jotenkin liimalla kikkailemalla eli uusiksi meni. Ei saatu niin terävää taivutusta siihen.
Onko vinkkejä pääkaupunkiseudella missä voisi sellaisen vääntää vai onko jollain jäänyt pätkä vanhaa tai uutta kourua?
Avatar
Masa 65ht
Aktiivi
Viestit: 86
Liittynyt: 31 Loka 2011, 13:41
Auto: Ford Mustang 65 ht 200
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Earlyn Vesikourut

Viesti Kirjoittaja Masa 65ht »

Moi,olis kourujen korjaus edessä onks kukaan keksinyt konstia miten saisi tehtyä tarpeeksi terävät kulmat että listat sais hyvin paikalleen.Toinen pikku ongelma on A pilarin liitos kattoon onks se tehty alunperin aika karkeasti koska kummalakin puolella on koritinaa aika paljon joka on murtunut samalta kohti,kestääkö nyky kitit vain pitääkö tinata saumat?
Mustang 200 -65ht
Saab 9-3 cabrio
Opel Frontera 2.4 -92
Yamaha xj 900 -03
Yamaha Beluga 125 -99
TurdusMerula
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Syys 2009, 22:02
Auto: HT -67
Paikkakunta: Parainen

Re: Earlyn Vesikourut

Viesti Kirjoittaja TurdusMerula »

Masa 65ht kirjoitti:Moi,olis kourujen korjaus edessä onks kukaan keksinyt konstia miten saisi tehtyä tarpeeksi terävät kulmat että listat sais hyvin paikalleen.Toinen pikku ongelma on A pilarin liitos kattoon onks se tehty alunperin aika karkeasti koska kummalakin puolella on koritinaa aika paljon joka on murtunut samalta kohti,kestääkö nyky kitit vain pitääkö tinata saumat?
Ketju on aika vanha, joten tilanne on hieman eri kuin säikeen aloituksen aikana. Eli 67-68 fastbackeihin tehdään nykyään reprokourua. Leikkaa/liimaa-tyylillä saanee helpoimmin korjauspaloja.
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Re: Earlyn Vesikourut

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Mulla onnistui pilarin kohdalla ihan hyvin kun teki vaan saman levyisen kuin vanha. Toiselle sivulle kanttikoneella taivutus ja toinen sivu tasainen. Kromilista napsahti ihan hyvin paikalleen ja pysyi siinä.
Avatar
Masa 65ht
Aktiivi
Viestit: 86
Liittynyt: 31 Loka 2011, 13:41
Auto: Ford Mustang 65 ht 200
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Earlyn Vesikourut

Viesti Kirjoittaja Masa 65ht »

Kiitos neuvoista pitää huomenna mennä tekemään uudet kourut...... :roll: onhan tässä pitkä talvi kokeilla listoja niihin :lol:
Mustang 200 -65ht
Saab 9-3 cabrio
Opel Frontera 2.4 -92
Yamaha xj 900 -03
Yamaha Beluga 125 -99
Vastaa Viestiin