Sivu 2/2
Lähetetty: 04 Elo 2005, 16:16
Kirjoittaja Make67
Startit ne vaan reistaa...Prkl, eilen jäin kuin taikaiskusta aamulla jalkapallohallin parkkipaikalle!
Ajelin n. 15 km matkan kotoa ongelmitta ja sammutin pollen parkkikselle. Kun piti jatkaa matkaa....Naks

!!??? Ei auttanut apuvirrat, ei koputtelut ei mikään. Startille meni kyllä virtaa...JA PALJON! Startille menevä kaapeli lähes tulikuuma kun aikansa yritin saada mussee käymään. Eipä muuta kun hinaamalla polle kotiin... Illalla startti pois koneesta.
No niin, 3 vuotta sitten täydellisesti peruskorjattu startti aivan päreinä, rattaan jokaisesta hampaasta n. 5mm pois, metallisilppua jokapuolella, pendix kappaleina.
Hohhoijaa, autolla(startilla) ajettu n. 15tkm, pitäisköhän peruskorjauksen olla hiukan pitkäikäisempi????
Onnex uusi startti jo tulossa, muuten jäis Picknic väliin!
Tämmöisiä...?
Lähetetty: 04 Elo 2005, 20:35
Kirjoittaja Homer65
Tohon voi sanoa, että otan osaa

. Sulla ei sitten ollut ystävällisiä Turkulaisia tai Lietolaisia matkassa

. Mulla on muuten varastartti takakontissa ja ISO KASA letkunpätkiä

.
Lähetetty: 04 Elo 2005, 23:15
Kirjoittaja JJM-3
Make67 kirjoitti:Startit ne vaan reistaa...Prkl, eilen jäin kuin taikaiskusta aamulla jalkapallohallin parkkipaikalle!
Ajelin n. 15 km matkan kotoa ongelmitta ja sammutin pollen parkkikselle. Kun piti jatkaa matkaa....Naks

!!??? Ei auttanut apuvirrat, ei koputtelut ei mikään. Startille meni kyllä virtaa...JA PALJON! Startille menevä kaapeli lähes tulikuuma kun aikansa yritin saada mussee käymään. Eipä muuta kun hinaamalla polle kotiin... Illalla startti pois koneesta.
No niin, 3 vuotta sitten täydellisesti peruskorjattu startti aivan päreinä, rattaan jokaisesta hampaasta n. 5mm pois, metallisilppua jokapuolella, pendix kappaleina.
Hohhoijaa, autolla(startilla) ajettu n. 15tkm, pitäisköhän peruskorjauksen olla hiukan pitkäikäisempi????
Onnex uusi startti jo tulossa, muuten jäis Picknic väliin!
Tämmöisiä...?
Mulla kävi samoin pari viikkoa sitten. Tosin tehdaskorjattustarttini kesti ainoastaan reilut neljä viikkoa. Ratas oli täysin syöty. Virtalukkohan siinä sitten osoittautui syylliseksi. Oli kaikeksi varmuudeksi jäänyt päälle.
Uuden virtalukon ja startin ympärille sitten vain kasaamaan uutta autoa...
Lähetetty: 05 Elo 2005, 09:17
Kirjoittaja voortinomistaja
pieni väliveto aihetta sivuten, mistähän raamatusta löytyisi sähkökuvat mustiin, mallia -69 olis tarvetta täälläpäässä. Taikka jos joku semmosista olis luopumassa/ylimääräisiä niin ilmotuksia,ilimotuksia
kiitos ja anteeksi
Lähetetty: 05 Elo 2005, 11:33
Kirjoittaja Ahti
Mä tilasin eilen varmuuden vuoksi uuden Hitachin tehostartin, olikohan jotain 1,9hv. Niitä oli 3 eritehoista versiota ja otin keskimmäisen. Hintaa n. 250.
Lähetetty: 05 Elo 2005, 11:45
Kirjoittaja Kopekka
[quote="voortinomistaja"]pieni väliveto aihetta sivuten, mistähän raamatusta löytyisi sähkökuvat mustiin, mallia -69 olis tarvetta täälläpäässä. Taikka jos joku semmosista olis luopumassa/ylimääräisiä niin ilmotuksia,ilimotuksia
Tästä ainakin Tech Linkistä zip tiedosto purkamalla.
http://hammar.dyndns.org/~djhamma/index.html
Lähetetty: 05 Elo 2005, 11:46
Kirjoittaja Make67
Nonni, tehdaskorjattu startti kädessä, toivottavasti illalla konetta pyörittämässä

Toimitus K.Koivistolta enemmän kuin sujuvasti, niinkuin kaikki mitä oon Karilta tilannu.
Ans kattoo miten tää kestää????
Lähetetty: 25 Elo 2005, 21:15
Kirjoittaja Homer65
Voehan vinetto

. Nyt sano mulla startti sopimuksen irti, ehkä. Pihalle jäi, suoraan reissusta

. Avaimesta kun kääntää, kuuluu lonksahdus

kun startti yrittä pyörähtää, mutta ei jaksa. Onko muita vaihtoehtoja kuin startti kypsähtänyt.
Lauantaina lähden lomamatkalle

, korjaus jää sen jälkeiseen elämään.
Lähetetty: 25 Elo 2005, 21:41
Kirjoittaja Aku_81
Viime viikonloppuna meni omasta mustista solenoidi, aamulla olin vielä ajanu ja illalla olisin lähteny vähän kotikulmille ajelemaan, naksahti muttei virta menny läpi, kyllä kyrsi mutta onneksi jäi kotipihaan. Maanantai aamuna diisselillä kohti parikkalan autotarviketta ja uusi tarvikesolenoidi tilalle, johan hörähti

Olihan edellinen ollut varmaan yli 13 vuotta kun ei edellinen omistaja sitä ollu kuulemma vaihtanu

Lähetetty: 25 Elo 2005, 21:54
Kirjoittaja GT-350
Hassu juttu, mullakin Upo oli kovin hiljaista poikaa viime perjantai-aamuna. Ei kun vikaa ihmettelemään...ei ollut mitään vikaa laitteissa. Vika oli siinä konehuoneen ja osien maalaajassa (kukahan lie?), joka oli tietty innoissaan maalannut konehuoneen ja myös solenoidin kauttaaltaan hienoon maaliin...
Ai mikä vikana? No kun se solenoidi maadoittaa itsensä kiinnitysrautansa kautta ja kun maata ei ole niin ei ole hupiakaan. Toimi se reilu puolitoista vuotta mutta sitten vissiin solenoidin kiinnityspulttienkaan kautta ei enää maa riittänyt. Eli, tsekataa solenoidin maadoitus.
Lähetetty: 16 Touko 2006, 22:34
Kirjoittaja JaniC
No niin...avataan taas tätä topiikkia eli kyse on 95' GTS:stä ja starttaamisesta. Kun käännän virta-avaimesta niin kone kyllä joka kerta lähtee käyntiin, mutta sitä ihmettelen, että kone ei äänien perusteella hirveän hyvin jaksa pyörähdellä. Mikäs mahtaa olla vikana? Olisko startti myös hajoamispisteessä vai solenoidi reistailee? Kuuluu myös sellainen ihme ggggrrrr-ääni koneen yrittäessä käyntiin?
Lähetetty: 16 Touko 2006, 22:44
Kirjoittaja raunoh
Oma 79-Mustang ei jaksanut käynnistyä, kun startin helat/laakerit kuluneet niin, että kenttäkäämit pääsi ottamaan kiinni runkoon eli oikoseen. Vaihtostartilla pelitti heti vallan hyvin.
Lähetetty: 16 Touko 2006, 23:27
Kirjoittaja kuutosmusti
raunoh kirjoitti:Oma 79-Mustang ei jaksanut käynnistyä, kun startin helat/laakerit kuluneet niin, että kenttäkäämit pääsi ottamaan kiinni runkoon eli oikoseen. Vaihtostartilla pelitti heti vallan hyvin.
Jep jep...
Tuota vikaa tarjottiin syyksi myös minun -79/V6:n starttausongelmiin 2004 Jyskälästä lähdettäessä... Ei pyörittänyt kunnolla, äänteli startatessa, kuumana lähti vain apuvirralla tai pienellä työnnöllä/hinauksella... Siis aivan romu startti?
Otin vinkistä vaarin ja purin startin.
Laakerit oli toki jo kulahtaneet, mutta ei tolkuttoman väljät. Ei osumajälkiä sisäosissa ja hiilet näytti varsin kookkailta jne.
Otin kuitenkin hiilet mukaan ja marssin (no ainaskin ajelin) autosähköliikkeeseen kyselemään uusia hiiliä ja laakereita. Jo pelkkien uusien hiilien näkeminen rauhoitti. Oli muuten uudet hiilet TOLKUTTOMAN kokoisia verrattuna eurostarttien hiiliin tai niihin "ihan hyviin" vanhoihin.
Kyllä - hiilien vaihto, putsaus, voitelu ym. normaali riitti. Pyörittää niin maan pirusti. Halpaa ja hauskaa....
Kaitsu
Lähetetty: 16 Touko 2006, 23:45
Kirjoittaja JaniC
Pitää ilmeisesti vähän katsoa starttia, että missä kunnossa sisuskalut ylipäätään ovat.

Voi olla että vaihtuu sit kokonaan uusi startti, jos on pahasti kulunut. Mikäs olis villi veikkaus mun auton viasta?...Hiilet loppu?

Lähetetty: 17 Touko 2006, 00:24
Kirjoittaja kuutosmusti
dj-jaycee kirjoitti:Pitää ilmeisesti vähän katsoa starttia, että missä kunnossa sisuskalut ylipäätään ovat.

Voi olla että vaihtuu sit kokonaan uusi startti, jos on pahasti kulunut. Mikäs olis villi veikkaus mun auton viasta?...Hiilet loppu?

"Veikkausrivi:
Risti, risti, risti, risti, ortodoksiristi... OHO anteeksi väärä rivi. Se olikin kuolinilmoitukset" lähde: Sleepy Sleepers
Sori DJ. En ala arvailemaan. ENKÄ VARSINKAAN turhanpäiten julkisesti NEUVOMAAN!
Aikanaan joku kyseli palstalla jotain V6 tekniikan vaihtoon liittyvää. Vastasin mielestäni asiallisesti, jos kohta turhan monisanaisesti. Kysyjän palaute oli luokkaa: Emmä mitää v...tun romaanii halunnu. Kyllä otti pattiin, kuten voit minulta tulleiden viestien määrästäkin päätellä.
Lopulta on aivan sama mitä sanoo - oleellista on miten sen sanoo!
Mutta asiallisesti: Ota yhteyttä YV:llä.
Kaitsu