Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Aikani pähkäiltyäni päätin luottaa aussi-kansiin yhtenä tehon lisäyskomponenttina. Pienennetyt 4V venttiilit, järeämmät jouset, 288 nokka, nostajat jne. Entinen imari ja kaasari saavat toistaiseksi riittää, tönärit uusiksi (kiitti vinkistä Mussemaan ) Jos tuo Roki vielä kunnollisen peltisatsin hitsliimailee mulle niin ei kai sitä tulevana suvena tarviis tukkona pyöriä
Kyllä tää on kanssa kumma harrastus, vuosi sitten vielä tuntui siltä että kunhan vaan ajellaan...
Drummer kirjoitti:Aikani pähkäiltyäni päätin luottaa aussi-kansiin yhtenä tehon lisäyskomponenttina. Pienennetyt 4V venttiilit, järeämmät jouset, 288 nokka, nostajat jne. Entinen imari ja kaasari saavat toistaiseksi riittää, tönärit uusiksi (kiitti vinkistä Mussemaan ) Jos tuo Roki vielä kunnollisen peltisatsin hitsliimailee mulle niin ei kai sitä tulevana suvena tarviis tukkona pyöriä
Kyllä tää on kanssa kumma harrastus, vuosi sitten vielä tuntui siltä että kunhan vaan ajellaan...
Juu noilla kansilla tais Keith Blackin lättäpäämännät antaakin sopevat vähän päälle 10 puristusta.
Drummer kirjoitti:
Kyllä tää on kanssa kumma harrastus, vuosi sitten vielä tuntui siltä että kunhan vaan ajellaan...
Tell me 'bout it, sama homma aikoinaan rumpujen kanssa
Avatar kertokoon loput
Juu muuten, jos noita mäntiä meinais vaihdella niin entiset veivit varmaan käy vai käykö? Etukäteen en kehtaa vielä mäntiä hommata, kunhan nyt näkee missä kunnossa entiset ovat...
Tell me 'bout it, sama homma aikoinaan rumpujen kanssa
Avatar kertokoon loput
Juu muuten, jos noita mäntiä meinais vaihdella niin entiset veivit varmaan käy vai käykö? Etukäteen en kehtaa vielä mäntiä hommata, kunhan nyt näkee missä kunnossa entiset ovat...
Juu, käy ne.
Omatkin oli vakiot, tosin kiillotetut ja pulteiksi vaihdoin ARP:n yty-pommin kestävät tekeleet. Samoin runkolaakeripultit tuli samasta pajasta. Ei oo edes kalliita.
Malli ei muuten ole sitten "uiva" eli tappi ei pysy kiinni kangessa männäntapin sokilla, vaan sovitus on "tönkkö".
Irroitus/kiinnitys tapahtuu kiertokangen päätä lämmittämällä -koneistamoilla on tätä varten induktiolämmittimet.
Liikaa kuumaa (Asetyleenipilleillä, kiireessä) ei tee gutaa
Hmmm, on Clevelandi osasto jäänyt vähemmälle mun osalta, mutta eikös aussi kansiakin ole erikokoisilla palotiloilla? Aina 6x-7x cc asti - en muista enkä jaksa kaivaa, mutta joku voi tietää. KB149:t ovat ne silvolite pattipäät. Eikös jotkut aussikannet ole 4V quench palotilalla ja sehän on pieni palotila + pattipää kuten KB149 niin ruttu ei taida jäädä matalaan 10:iin? Korjatkaa nyt jos oon väärässä, nää perustuvat muistikuviin.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
terveisiä täältä k-suomesta,tätä keskustelua kun lukee niin näyttäs siltä että kohta kannattaa tilata valmispata missä on ruuvit ja ilot valmiina niin sitten ei tartte enää yrittää kuin saada ne kasvaneet tehot tiehen,mutta ihan oikeasti noista lisä tehoita kannattaa ensin varmaan miettiä mihin käyttöön sitä suunnittelee jos tavan katukäyttöön niin ei noita tehoja niin hirveesti vakiota enenpää tarvii.hyvin läpikäyty vaki pata muutamalla lisäpalikalla riittä normaali käyttöön.niin ja vielä jos keulalla on tehomylly niin sitten on ruvettava vahvistamaa koria laatikkoa perää sitten kun ne on kunnossa niin taas on tehoja liian vähän ja ei kun sama ralli taas alusta
No joo, taitaa olla kuitenkin sieltä maltillisemmasta päästä tämän threadin tehonlisät joita haetaan Laatikko menee muutenkin laiton alle ja 9" murikka ei kai ensimmäisenä antaudu... Jaa no vetareista en tiedä Kadulla ajetaan ja sielläkin hiljaa ettei polliissisetä sakota.
Vaihdoin vihreään 71-Shelbyyn originaalin Shelbyn 351-4V Clevelandin alumiini-imusarjan, Claude Dubois sanoo tästä tulevan 35 hp lisää, mutta joka tapauksessa ainakin oli n. 17 kg kevyempi ! Tämä merkitsee käytännössä enemmän ulossaatavaa voimaa, siis tavallaan näennnäistä hevosvoimien lisäystä. Originaalia Shelby-imusarjaa (351D-9424-D) on hyvin vaikea saada, mutta vastaavaa ilman logoa ja Shelbyn varaosanumeroa olevaa reproa on uutenakin saatavilla, mutta tämä tieto pitäisi kaivaa jostakin arkistosta esille. Lisäksi high-performance nokka-akselin (D1ZZ-6250-A) muutoksella tuli 40 hp lisää. Kun vielä laittaisi peltisarjat, niin johan tuossa tulee yksinkertaisesti voiman lisuketta. Kaasutin 750-780 Holley.
Speedy kirjoitti:Tuo Raunon mainitsema reprosarja olisi todella mielenkiintoinen, samaten nokka, mitäs Rane noista Shelbyn koneista irtoaa kaakkeja?
Jos elettäisiin -70 -lukua, niin nuo olis mun mielestä ihan harkinnan arvoisia.
Jos CD sanoi noilla muutoksilla tulevan 75HP lisää, niin silloin nykyaikaisilla osilla saat enemmän, boonuksena vielä päälle vääntöä ja pienempi polttoaineen kulutus.
Jos autoa rakennetaan ajettavaksi ja nautittavaksi ilman tietoista retroilua tai entisöintiä, ei kyllä vanhentuneiden osien käyttämisessä ole paljoa järkeä- etenkin kun ne ovat vähintään yhtä kalliita.
Raunon tapauksessa period correct viripalikat ovat aivan oikea valinta vai miltä näyttäisi muiden mielestä entisöidyssä avoshelbyssä edelbrock performer tai torker II...??? E-bayt yms myyntitoreilta löytyy hienoa vintage total performance osaa Fordeihin vintage nälkäisille.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3