Sivu 2/3
Lähetetty: 04 Joulu 2006, 16:31
Kirjoittaja raunoh
Oma mielipiteeni on, että koska vaihtotyö ( L6->V8 ) on iso, ei ole yleensä sen väärti; poikkeuksena, jos joka tapauksessa koko tekniikka menee uusiksi. 6-syl moottoriakin voi piristää (esim. Teppo Inkinen osannee neuvoa) niin, että on melko tasavertainen painavamman V8:n kanssa, joten miksi ? Koska pitää olla V8-soundi ja/tai tietoisuus V8:sta ?
sn95 v6-v8
Lähetetty: 06 Joulu 2006, 17:35
Kirjoittaja Sulkava
Mites uudemman SN95 V6 vaihto V8 ??? alustahan on sama....
Re: sn95 v6-v8
Lähetetty: 06 Joulu 2006, 18:33
Kirjoittaja musse67
Sulkava kirjoitti:Mites uudemman SN95 V6 vaihto V8 ??? alustahan on sama....
Sähkötöitä olisi ainakin kovasti tiedossa. Helpommalla pääsisi ainakin 3.8 ->4.6 swapissa jos laittasi vaikka megasquirt ruiskun tai jonkun muun ohjelmoitavan ja käyttäisi koneessa jo olevia sytkäosia fordin oman edis8 sytkämodulin kanssa. Tällanen oli itellä tarkotus 81:n kanssa joka tuli kuitenkin hukattua ennen koneen asennusta.
Re: sn95 v6-v8
Lähetetty: 06 Joulu 2006, 20:45
Kirjoittaja Aku_81
musse67 kirjoitti:Sulkava kirjoitti:Mites uudemman SN95 V6 vaihto V8 ??? alustahan on sama....
Sähkötöitä olisi ainakin kovasti tiedossa. Helpommalla pääsisi ainakin 3.8 ->4.6 swapissa jos laittasi vaikka megasquirt ruiskun tai jonkun muun ohjelmoitavan ja käyttäisi koneessa jo olevia sytkäosia fordin oman edis8 sytkämodulin kanssa. Tällanen oli itellä tarkotus 81:n kanssa joka tuli kuitenkin hukattua ennen koneen asennusta.
Halvin ratkaisu sn95:ssa taitaa olla vielä auton vaihto

Varmaan 81:n ei tuu mitään mekakurttia mut aika näyttää

Lähetetty: 18 Joulu 2006, 20:15
Kirjoittaja helldorado
Haiskahtaa liian työläältä duunilta toi kasin vaihto

... Mielessä on käyny V6 ruisku koneen vaihto entisen I6 tilalle ja vaihteiston vaihto 3 lovisesta maunosta -> tomaatti vaihteistoon, mahdollisesti käy ilman minkäänlaisia muutos töitä, tietysti koneen istutus pellin alle ja mahdollisesti kardaanin sovittaminen tai jotain

... Ois jopa kohtuullisen taloudellinen, hiukan tehokkaampi ja pääsis noista kaasari virityksistä eroon..
Oisko ajatusta laittaa lisäks Mega skuirtti ja kireempi nokka..?

Lähetetty: 18 Joulu 2006, 23:30
Kirjoittaja GT-350
Kaikista helpoin autosi kohdalla on vaihtaa 170cid täysrempattuun 200:een ja CI:n tuleva alsakansi päälle plus muutama muu kikkare. Ei prosentteja eikä akselisto/jarru/alusta tms. muutoksia välttämättä, mutta niitä alkaisi olla hyvä suorittaa ihan vaan oman turvallisuuden vuoksi...ja että paikat kestää. Tulee se sallittu '20%' lisää.
Kyllä: Megaruutta ja suorasytytys Fordin omilla palikoilla.
Laita YV jos haluat tietää paljonko HP-mittarit näyttää swäpin jälkeen, oikeesti.
Lähetetty: 19 Joulu 2006, 00:19
Kirjoittaja ROKI
CDV kirjoitti:Onko aivan samanlainen homma -68 kanssa
Eipä juurikaan ole eroa, sama aika menee kuin vanhemman muutoksessa, jos osat kaikki on hankittu tallin nurkkaan ja kunnossa , niin viikko ja peli on ajokunnossa. Turhaa pelottelua että on hirmunen homma , tietenkin niille joilla on se peukalo keskellä kämmentä on hirveä homma, täältä löytyy apua muutokseen jos on tarvis.
Lähetetty: 19 Joulu 2006, 16:37
Kirjoittaja helldorado
Kyllä toi meikäläisen korvaan kuulostaa isolta hommalta toi kasin vaihto kun en oo purkanu kun -73 opel kadett B:n solexin kaasaria pariin otteeseen

... tuntuu olevan aika tiukassa noi V6 fordeihin, geeämmiä löytys pilvin pimein joka paikasta, mut miks "pilata" ford jonkun muun valmistajan myllyllä

, tietysti vaihtoehto muiden joukossa??
Lähetetty: 20 Joulu 2006, 01:28
Kirjoittaja 200cid
ROKI kirjoitti:[tietenkin niille joilla on se peukalo keskellä kämmentä

ROKI pliis älä nyt aina jaksa.. sun joka toinen lause on "peukalo keskellä kämmentä.."

kai mulla on peukalo tiedät kyllä missä kun en vaihtanu kasia vaan viritän kutosta?

en tarkota pahalla.. aina vähän huumoria mukana

Lähetetty: 20 Joulu 2006, 09:40
Kirjoittaja voxagent
Kyllähän toi V8 menee ihan samalla sovittamisella kun Fordin tai saati sitten GM:n V6. Halpahan noista vaihtoehdoista ei oo mikään ja osien haalimisessakin on jo oma työnsä. Itse aloittelin muutoksen hankkimalla tarpeeseen T5:n orkkiksen tilalle ja nyt tallissa lojuu akselit ja muut rojut. Moottorin kanssa ihmetellään ja odotellaan ensin löytyykö tolle pölkkykannelle vaihtoehtoa. Fordsix-foorumilla kannattaa käydä lueskelemassa miten ameriikassa tuunataan kutosia.
Lähetetty: 21 Joulu 2006, 18:55
Kirjoittaja jyge
....ja tuli tuossa (Vee8:n avustuksella, thnx) ajatus että mitä mahtaa tehdä 300cid I6 kones Mustangin konehuoneessa?
Eli jos on se rivikuutonen siellä konehuoneessa ja jotain pitäis parantaa niin..
onnistuuko toi 4.9L ruiskuversio-kuutonen esmes? alle 150 konia ja yli 350 Nm. Diisselimäinen kyllä.
Just a thought.
Lähetetty: 21 Joulu 2006, 20:42
Kirjoittaja GT-350
Ei taida 300:nen mahtua kuin kenkälusikalla. Siis toki mahtuu, mutta vaatii rokimaista asennetta ja hiukkasen enemmän aikaa kuin vaikkapa 200 tai 250. Jenkeissä 300:nen on ängetty 67-68 koppaan, mutten pre-67 toteutusta muista.
300 on erään mittauksen mukaan 91cm pitkä (pelkkä lohko) ja korkeakin vielä, ja painaa riittävästi. Pituus on sikamainen, ja hood clearance on myös kierrettävä.
Re: Muutos kuusikosta V8:iin
Lähetetty: 30 Tammi 2010, 16:48
Kirjoittaja Kesämies!
Jos jenkkilästä tilailee -65 mussea, johon tehty muutos V6->V8 niin ilmeisesti ei pitäisi olla ongelmaa tullin tai katsastus sedän toimesta? Muita muutoksia ei ole autoon kummemmin tehty.
Re: sn95 v6-v8
Lähetetty: 30 Tammi 2010, 17:18
Kirjoittaja Sulkava
Aku_81 kirjoitti:musse67 kirjoitti:Sulkava kirjoitti:Mites uudemman SN95 V6 vaihto V8 ??? alustahan on sama....
Sähkötöitä olisi ainakin kovasti tiedossa. Helpommalla pääsisi ainakin 3.8 ->4.6 swapissa jos laittasi vaikka megasquirt ruiskun tai jonkun muun ohjelmoitavan ja käyttäisi koneessa jo olevia sytkäosia fordin oman edis8 sytkämodulin kanssa. Tällanen oli itellä tarkotus 81:n kanssa joka tuli kuitenkin hukattua ennen koneen asennusta.
Halvin ratkaisu sn95:ssa taitaa olla vielä auton vaihto

Varmaan 81:n ei tuu mitään mekakurttia mut aika näyttää

Mulla on siis SN95 toi avo johon on vaihdettu V8 ja katsastettu ja hyvin toimii .. kaikki sähköt samat -- kasin pihat käy suoraan ...ainoastaan kiekkamittari elää omaa elämäänsä......
Re: Muutos kuusikosta V8:iin
Lähetetty: 30 Tammi 2010, 19:47
Kirjoittaja munmummu69
Kesämies! kirjoitti:Jos jenkkilästä tilailee -65 mussea, johon tehty muutos V6->V8 niin ilmeisesti ei pitäisi olla ongelmaa tullin tai katsastus sedän toimesta? Muita muutoksia ei ole autoon kummemmin tehty.
Ei ole ongelmia. Eri asia on, maksaako vaivaa tilata amerikasta, kun siellä niitä alkuperäiskasejakin piisaa. Kutosessa kun vähän jokainen tekniikan palanen on erilainen ja amerikan Joen ahkeruuden tuntien, jossain kohtaa on oikastu takuulla.