Sivu 2/2

Lähetetty: 11 Elo 2007, 17:28
Kirjoittaja harmi80
Itse heivasin sen "turkey pan:n" roskiin ja hankin tilalle Fel-Pron 1228:n. Jotenkin vaan tuntuu se peltilärpäke silikoonilla kiinnitettynä vähän arveluttavalta :? .
Kannattaa tutkia esim. summitin tarjontaa noista nokka-akseleista: itse tilasin RP:n kautta compin täydellisen kitin (nokka, nostajat, jouset, retskut, lukot sekä säädettävä double roller- jakopää) varsin kohtuulliseen hintaan. Myös Lunatin tikut vaikuttavat asiallisilta.
Mulla on mitattu 9,9:1 ruttu ja nokka on tosiaan tuo compin 284H, tuntuu olevan vähän liikaa 2,7 perälle ja kolmeloviselle toploaderille, mutta toisaalta kun kierrokset saa 2-3000 hujakoille, niin ihan huba ajettava :wink: .

Lähetetty: 12 Elo 2007, 15:33
Kirjoittaja PeteP
Lisää löytöjä :o .. nokka-akseli tempastu irti, syystä koska 2 nostajaa oli pahasti kulunu pohjasta kuopalle 1 nokka aivan pyöreä,ja matala myös toinen pyöreä muttei niin pahasti :? ihmeen tasaisesti kuiten kävi .. kepakko on näemmä joskus uusittu Crane HIT 280-2 NC lukee päässä (joku Hi-intensity malli) jakopää wanhaa mallia,ja löysä. Kansista yritän löytää valunumeroa ??

Lähetetty: 12 Elo 2007, 18:03
Kirjoittaja harmi80
Kuva


Näyttääkö tutulta?

Lähetetty: 12 Elo 2007, 18:20
Kirjoittaja PeteP
Juma! täsmälleen, ja samasta kohtaa :shock: Perhana nyt mää tässä pähkäilen että mitä lie tälle koneelle tehty, virinokka ainakin joskus laitettu, venttiilijousissa on sisäjouset, Lohko näkyy olevan 4 pulttinen ...

Lähetetty: 12 Elo 2007, 19:48
Kirjoittaja harmi80
Jos sisempi jousi on litteää lankaa, on kyseessä dampperijousi, eli ei varsinaisesti ole tuplajouset. Mulla oli tuon kuvan Ersonin kanssa ko. kombinaatio ja nyt Compin kanssa tuplat + dampperi.
Nelipulttilohko taitaa olla vähän harvinaisempaa kamaa, mutta ei kaksipulttinenkaan taida paljon heikompi olla.

Lähetetty: 12 Elo 2007, 20:04
Kirjoittaja PeteP
Justjust! lankajousihan tuo, no hyvä että jotain on :o Huomenna täytyy soitella TradePartsin Jukalle ja kysyä sopivaa keppiä ja rullajakopiä höystöks jotta pääsee vielä ajelemaan loppukesälle.

Lähetetty: 21 Elo 2007, 20:06
Kirjoittaja pete74
Noista hitsatuista kanavista tuli mieleen et miten ne on hitsattu?
Ja kuinka hyvin ne on kestäny?
Meinaan vaan ku oon kuullu ton valuraudan hitsauksen vaikeudesta eli esilämmitys, hitsausaine/tapa, jäähdytys yms.

Lähetetty: 22 Elo 2007, 09:26
Kirjoittaja Mexico65
pete74 kirjoitti:Noista hitsatuista kanavista tuli mieleen et miten ne on hitsattu?
Ja kuinka hyvin ne on kestäny?
Meinaan vaan ku oon kuullu ton valuraudan hitsauksen vaikeudesta eli esilämmitys, hitsausaine/tapa, jäähdytys yms.
En tiedä muuta kuin sen, että hitsaukset tehtiin Finnairin pajalla, ilmeisesti nuo pojat ovat tehneet vaativampiakin hitsauksia. Paikallaan ovat pysyneet, kansissa ei ole havaittu minkäänlaisia halkeamia, eikä kannet edes menneet kieroiksi.