Sivu 2/3
Lähetetty: 13 Loka 2006, 11:28
Kirjoittaja Aku_81
FBFIN65 kirjoitti:Löytyykö lisää ajatuksia äänen eristysmateriaaleista, jotka eivät aiheuta auton äkillistä ruostumista ?
Alustamassa, laittaa auton pohjaan ja sisäpuolellekin, sekin vaimentaa ääniä jonkunverran, kunhan löytää sellaisen joka kovettuu, ei siis jää pehmeäksi.
Lähetetty: 13 Loka 2006, 13:30
Kirjoittaja Mexico65
Fastback kirjoitti:superhessu kirjoitti:Kaikista paras on antaa sen kasin hörpöttää ja perän vähän antaa sitä omaa ääntänsä, eihän nämä klassikot mitään avensiksia ole...
No nyt puhutaan asiasta niiden oikeilla nimillä. Jos vakion pikkulohkon "karjunta" on liikaa niin pitää ostaa uusi Volvo tai Mersu ja jos haluaa pysyä jenkeissä niin Lincoln tai Cadillac. Ne ovat hiljaisia lullia.
Jep, kaikki eristeet pois, maalia pintaan ja lisäksi alumiinilevyä tai hiilikuitua. Eipä tarvii enää ratiotakaan. Lisä mausteeksi sopiva perävälitys selvästi tiheämpi kuin 3,50:1. Alustaan ääni lähteitä kannattaa herkistää vähintään uretaani puslilla mutta suosittelen joko alumiinisia tai uniball kiinnikkeitä. Pako putkiston pitää olla riittävän iso ja vaimentimen mitätön, tämä antaa pikantin säväyksen kabiiniin tietyllä kierrosluvulla.
Aina kuulosuojaimet päässä kun Mustangilla ajan, ei haitannut yhtään.
Lähetetty: 13 Loka 2006, 14:39
Kirjoittaja Tapsa
tulihanse sieltä...

mukavuushan on toissijainen
näissä vanhuksissa.. lullat erikseen , pendoliinoista puhumattakaan...
Lähetetty: 13 Loka 2006, 16:10
Kirjoittaja Tahavo
Minun autossa on tänä kesänä alkanut kuulua nopeuden mukaan nouseva/laskeva vihellys/ujellus vai miten sitä ääntä nyt kuvailisi. Mutta siitä äänestä olen pitänyt

! Tiedä sitten kuinka vaarallista on pitää siitä äänestä etteikö selvittäisi mikä viheltää ja korjaisi sitä.
Minuakaan ei niin moottorin ja voimansiirron äänet häiritse, mutta tuulen suhina pitemmän päälle ärsyttää. Lisäksi apparin paikalla istuvat aina kokeilevat onko ikkuna kiinni kun tuuli alkaa suhista.
Minusta hyvä ratkaisu olisi jos meteli häiritsee, niin kuulokkeet autostereoihin. En tiedä onko olemassa autostereoita joissa olisi etupanelissa kuulokeliitäntä?
Lähetetty: 13 Loka 2006, 18:32
Kirjoittaja Aku_81
BW-364 kirjoitti:
Minusta hyvä ratkaisu olisi jos meteli häiritsee, niin kuulokkeet autostereoihin. En tiedä onko olemassa autostereoita joissa olisi etupanelissa kuulokeliitäntä?
On sellasia varmaan mutta saman asian ajaa mp3-soitinkin
Jokainen taaplaa tyylillään vai miten se menikään, toinen tykkää metelistä, toinen hiljasuudesta, ei auton tarttee täysin hiljanen olla mutta olishan se hyvä että tarvittaessa pystyis keskustelemaan.
Lähetetty: 13 Loka 2006, 19:09
Kirjoittaja PeteP
Makuasioita taas.. Mutta miksei Wanha muskeli saisi olla mukava?? jos tykkää olla rallikuski niin ei kai sen väliä, mutta itse ajattelin ainakin nauttia myös hyvistä ominaisuuksista joita voi vanhassa sporttijenkissäkin olla, ja toinen syy mitä tällä hetkellä pidän tärkeänä, että harrasteautomuskelikin voi olla sellanen jossa äiti ja tytärkin viihtyy, ääripäät on aina ääripäitä, kyllä se helvetinmoinen metelikin alakaa jossain vaiheessa ottaa pataan, ja kova ääni ei aina merkitse kovaa tehoa

Lähetetty: 13 Loka 2006, 21:16
Kirjoittaja JXA-26
Mehikon kanssa samoilla linjoilla, mutta jos joku keksii millä ikkunat saadaan tiiviiksi voisi avautua tällä palstalla ! Kun pakoputkisto on tiivis perään asti ei äänet voi olla häiritsevän suuret 40 vuotta wanhassa autossa, jos vain saisi nuo prrrr... ikkunat tiiviiksi !!!!

Lähetetty: 16 Loka 2006, 09:23
Kirjoittaja Tapsa
no sittenhän täytyy ajaa akkunat raollaan , ei suhise...
no huumorilla tuli heitettyä auton metakasta
jos ajelee varsinkin pitkiä stinttejä yksinään, onhanse mukavempi kun ei tartte pitää korvatulppia tms ajessa, pitäähän popinkin kuulua...
Se on suhteelista että aina kova ääni tulee suuresta
tehosta . topfuel , prostock tms autoissahan ei ole tehoa.. esim harrikkahan tunnetusti pitää möykkäää. .. sehän on tehokas...

Lähetetty: 16 Loka 2006, 21:56
Kirjoittaja FBFIN65
Onko kukaan mitannut db:tä auton sisältä ajellessa ? Onhan jossain topikissa ollut lämmön mittaustakin miksei äänen ?
Re: Äänieristyksen parannusehdotuksia vanhukseen
Lähetetty: 09 Marras 2008, 19:05
Kirjoittaja Fastback
Onko kukaan palstalla käyvä käyttänyt dynamatin eristemattoa ja jos niin mistä ootte hankkinut? En ole kuullut yhtään huonoa sanaa dynamatin tuotteista, paitsi että on hintaa. Näkyy olevan liimattavaa tavaraa, joten saa pystysuoriinkin seiniin helposti tai jopa kattoon.

Re: Äänieristyksen parannusehdotuksia vanhukseen
Lähetetty: 09 Marras 2008, 19:34
Kirjoittaja Homer65
Fastback kirjoitti:Onko kukaan palstalla käyvä käyttänyt dynamatin eristemattoa ja jos niin mistä ootte hankkinut? En ole kuullut yhtään huonoa sanaa dynamatin tuotteista, paitsi että on hintaa. Näkyy olevan liimattavaa tavaraa, joten saa pystysuoriinkin seiniin helposti tai jopa kattoon.

Ettei tulisi vaan turhaa painoa!! Silläkin rahalla saisi jotain PALJON tärkempää (esim.viriosia)

.
Re: Äänieristyksen parannusehdotuksia vanhukseen
Lähetetty: 09 Marras 2008, 20:07
Kirjoittaja Fastback
Homer65 kirjoitti:Ettei tulisi vaan turhaa painoa!! Silläkin rahalla saisi jotain PALJON tärkempää (esim.viriosia)

.
hyvä pointti... luulen tosin että Machiin ja sen ominaisuuksille tämä nykyinen motti piisaa. Ei kai siinä oikeastaan muuta, mutta toi dynamatin 200e 3,3 m2 mattokasa on huomattavasti edullisempi ratkaisu mitä Peltorin radiopuhelinkuulosuojaimet 415 e/kpl ja jos vaikka kahdelle hengelle tarvitsisi

Re: Äänieristyksen parannusehdotuksia vanhukseen
Lähetetty: 09 Marras 2008, 21:13
Kirjoittaja Homer65
Re: Äänieristyksen parannusehdotuksia vanhukseen
Lähetetty: 09 Marras 2008, 22:22
Kirjoittaja Fastback
tulpat toimivat takuuvarmasti, parhaat on peltorit, niitäkin löytyy muista harrastuksista johtuen. Jos pitäis heittää vaimon kanssa esim. kesälomareissu niin sais kabiinissa olla ainakin omissa ajatuksissa - ei varmasti toinen häiritse

MITÄÄÄÄ???

Vaimo "Mennään kahville", minä "JAA KALJALLE - SELVÄ!!!!"
Re: Äänieristyksen parannusehdotuksia vanhukseen
Lähetetty: 10 Marras 2008, 07:26
Kirjoittaja MouTine
Paino on vähän väkisin keksitty juttu. Kunnon eristyksestä ei montaa kymmentä kiloa lisäpainoa tule. Mukava, lämmin, hyvin ajettava auto ja varsinkin jos on vielä vanha klassikko, on todellakin kaiken vaivan arvoinen.
Edelliseen autooni, Capriin, tein eristykset huolella. Vuorasin tuulilasin alareunasta rintapeltiäpitkin lattiaan ihan takahiekkapeltiin asti koko auton bitumimatolla. Tiivistin sudittavalla bitumilla. Sen päälle liimasin sentin vahvusta liimattavaa äänieristelementtiä. Sen päälle vasta orkkia lattiamatto ja sen päälle jalkatiloihin paksut kumimatot. Rintapeltiin konehuoneen puolelle kahden sentin vahvuinen äänieriste-elementti, aluminipinnalla tietty. Ovipahvien ja verhoilujen taakse liimattavia elementtejä niin paljon kuin vain mahtui. Kaikkien luukkujen tiivisteet uusittiin. Tämä yhdistettynä 3.09 välitykseen ja oikein suunniteltuun putkistoon, teki autosta käsittämättömän klassikon. Juuri se perverssi idea että vanha veitsi on tämän päivän tasoa, kiehtoi minua.
Nykyinen Mustangi saa saman käsittelyn talven tai ensi kesän aikana. Järkyttävä metelöitsijä nyt tällä hetkellä.