Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Unohda durateqit ja muut. Tuommosella osakoodilla on FL1A ollu ainakin joskus 3707442.
On saattanu muuttua, mutta ne pystyy kääntään numeron uudeksi jos osaavat käyttää järjestelmiään, en löytäny yhtään suodattimen askia mistä ois voinu varmistaa.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Joopa joo tästähän se taasen sota syttyy kun arvostelee mainosmiesten juttuja , tai noh arvostelee ja arvosteleeko oma mieli pide öljynputsareista on kylläkin se, että kaikki myytävät putsarit hoitavat niille suunnitellun tehtävän, jos ne vaihdetaan suosituksen mukaan ja hiuka aikaisemmin . Ei ole yhtään moottoria lauennut putsarin tai öljyn takia 30vuoden autoilu aikana, ja kilmetrejä kuitenkin kertynyt eri ajokkeihin yhteensä jo lähemmän miljoona km, omassa mussessani olen käyttänyt kaikki mahdolliset putsarit mitä on ainan sattunut kohti, mitä nyt meidän varaosa putkista löytyy käypäsenä . Edellinen putsari oli M-filtterin tuotteita ei ongelmia paineet täysin samat kuin nyt Fl-1a putsarilla, hinta vaan pompsahti puolella Fordsoni firmasta, seuraavan hajen taas M-filtterin tai purolaatorin yhtä hyviä käytössä, väittipä kuka mitä väitti, kokeilu / kokemus on valttia tässäki asiassa.
Viimeksi muokannut ROKI, 11 Loka 2006, 00:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
GT-350 kirjoitti:Jos aidon ja varmasti käypäsen FL1A:n löytäminen on vaikeaa niin tässä Riihimäellä niitä ainakin on tuossa ihan omalla tontilla...tuu hakemaan.
Eikös huomenna ole pk-miitti, jos olet tulossa niin ota yksi mukaan, niin lunastan pois
ROKI kirjoitti:Joopa joo tästähän se taasen sota syttyy kun arvostelee mainosmiesten juttuja , tai noh arvostelee ja arvosteleeko oma mieli pide öljynputsareista on kylläkin se, että kaikki myytävät putsarit hoitavat niille suunnitellun tehtävän, jos ne vaihdetaan suosituksen mukaan ja hiuka aikaisemmin . Ei ole yhtään moottoria lauennut putsarin tai öljyn takia 30vuoden autoilu aikana, ja kilmetrejä kuitenkin kertynyt eri ajokkeihin yhteensä jo lähemmän miljoona km, omassa mussessani olen käyttänyt kaikki mahdolliset putsarit mitä on ainan sattunut kohti, mitä nyt meidän varaosa putkista löytyy käypäsenä . Edellinen putsari oli M-filtterin tuotteita ei ongelmia paineet täysin samat kuin nyt Fl-1a putsarilla, hinta vaan pompsahti puolella Fordsoni firmasta, seuraavan hajen taas M-filtterin tai purolaatorin yhtä hyviä käytössä, väittipä kuka mitä väitti, kokeilu / kokemus on valttia tässäki asiassa.
Kyllähän se ykskin seppä ajo vessapaperirulla suodatinpanoksena ja kehu oikeen. Suodattimissa on eroja suodatuskyvyssä, mutta myös mekaanisessa rakenteessa. Osa on todellakin tehty niin ala-arvoisesti, etten ainakaan minä moisia autoihini laita. Eipä tuokaan ole se maailman kallein osa edes voortilaisena, kyllä mun rahat ainakin siihen on riittäny, jossei riitä niin syödään näkkileipää niin kauan että riittää.
Kukin toki laittaa autoonsa mitä hyväksi katsoo, vaikka sitten kuorma+auton osia
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Eihän siitä niin kauaa ole kun suodattimia testattiin TM:n labrassa.
Lausunnot olivat kyllä aika tylyjä halpisputsareille, ml suomessa valmistetut tarvikkeet.
Juuri se hienoin "pöly" menee läpi edullisista patruunoista lähes heittämällä. Ja juuri se on erityisen myrkkyä laakeripinnoille, erittäin tehokasta hioma-ainetta joka säilyy kierrossa ikuisesti kun puhdistin ei sitä kykene suodattamaan.
Ilmanputsaritestissä homma meni lähes 1:1. Hyvää ei saa halvalla.
Ja asiaa vielä pahentaa se että hienojakoisin moottoria kuluttava aines päätyy öljyn sekaan alunperin juuri imuilman mukana.
Kyllähän totta tuo mitä Roki sanoo, empä minäkään ole nähnyt tai kuullut että moottori olisi loppunut ennen aikojaan näiden edellämainittujen putsarien takia,tai muidenkaan, jos näin olisi niin olisipa tässäkin taloudessa ja maakunnassa mennyt monta moottoria kelvottomaksi, tälläkin hetkellä pihassa jököttää hyvin tervemoottorinrn japsiduidaa Toijjota ajettu vaivaiset 385tkm. putsaria on laitettu se mitä kaupasta saa,vaihtovälit 10tkm. Joten tuskin se Mustangin moottori sen herkempi on kuin muutkaan?? ja paljon vähemmän näihin kilometrejä yleensä tulee mitä ns.käyttöräppänissä, ja vaihtovälit suht lyhyviä.
En tiedä käyttöräppänistä, mulle noi ämöriikan ällistykset on juurikin niitä. Ja jos moisiin bensakrematorioihin viitsii upottaa tankkausrahat niin kyllä se kunnon putsarikin sieltä irtoo. Ammoin kun japski oli niin en vaihtanu suodatinta enkä öljyä ja hyvin pelas elämänsä loppuun asti. On se kai vähän ajotyylistäkin, mulla kone tuppaa kiertämään sen mitä irtoo. Toiset ajelee herraskaisen hissukseen. Ilmanputsarissa ja öljynputsarissa vaan en suostu säästään sitä 3.40. Ja tukeehan se Motorkahveen suodattimen osto talousvaikeuksissa olevaa Fordia, jos vaikka saatais tulevaisuudessakin näitä ropposia harrastettaviksi
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Joo minä arvasin että sotahan siitä nousee , onse vaan ihme miten merkki fanaatikkoja jotkut porukasta ovat , on yks paskan hailee minkä merkiinen mötikkö sillö koneen kyljessä jököttää kunhan sen 5 tkm hoitaa, ja aivan varmasti hoitaa sitä on turha kenenkää merkki fanin väittää. Jos nämä musen moottori on tehty niin herkiksi, että ei voi käyttää kuin merkki putsareita. SITTEN JOUTAA MOINEN PASKA TYÖNTÄÄ SULATTOON , eikä sa ole rahasta kiinni etteikö sais ostettuun merkki putsareita taikka yleensäkkin merkki varaosia, vaan se on periaate että saa monesti paremmat osat tarvikkeenakin, ja edullisemmin. Piruako sitä maksamaan enemmän kun saa hyvää edullisemmin.
Kaikki suodatin valmistajat Euroopassa käyttävät samoja suodatinpapereita. Suodatinpapereiden valmistukseen on erikoistunut muutama paperitehdas. Esim. TehoFilter ja M-Filter käyttää samoja papereita kuin kilpailijatkin. Olen seurannut läheltä molempien yhtiöiden toimintaa aikoinaan. Tuotteethan kopioidaan suoraan. Kun markkinoille tulee uusi suodatin se ostetaan puretaan ja tehdään himpun verran paremmaksi kuin alkuperäissuodatin. Mollauksesta ko. yhtiöitä vastaan on Suomessa käyty oikeudenkäyntejä joissa ko. yhtiöt ovat aina voittaneet. Aamen
ROKI kirjoitti:Joo minä arvasin että sotahan siitä nousee , onse vaan ihme miten merkki fanaatikkoja jotkut porukasta ovat , on yks paskan hailee minkä merkiinen mötikkö sillö koneen kyljessä jököttää kunhan sen 5 tkm hoitaa, ja aivan varmasti hoitaa sitä on turha kenenkää merkki fanin väittää. Jos nämä musen moottori on tehty niin herkiksi, että ei voi käyttää kuin merkki putsareita. SITTEN JOUTAA MOINEN PASKA TYÖNTÄÄ SULATTOON , eikä sa ole rahasta kiinni etteikö sais ostettuun merkki putsareita taikka yleensäkkin merkki varaosia, vaan se on periaate että saa monesti paremmat osat tarvikkeenakin, ja edullisemmin. Piruako sitä maksamaan enemmän kun saa hyvää edullisemmin.
Mikä helvbetin sota? Sinähän täälä yksin vedät taas hernettä nenään. Muut keskustelee pikkuruisesta vimpaimesta nimeltä öljynsuodatin ja siitä onko niissä eroja vai ei ja vaikuttaako se johonkin vcai ei. EI täällä kuule kaikki ole sinun niskassa. Kuten sanottua, kukin laittaa autoonsa mitä lystää.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
mussette kirjoitti:Kaikki suodatin valmistajat Euroopassa käyttävät samoja suodatinpapereita. Suodatinpapereiden valmistukseen on erikoistunut muutama paperitehdas. Esim. TehoFilter ja M-Filter käyttää samoja papereita kuin kilpailijatkin. Olen seurannut läheltä molempien yhtiöiden toimintaa aikoinaan. Tuotteethan kopioidaan suoraan. Kun markkinoille tulee uusi suodatin se ostetaan puretaan ja tehdään himpun verran paremmaksi kuin alkuperäissuodatin. Mollauksesta ko. yhtiöitä vastaan on Suomessa käyty oikeudenkäyntejä joissa ko. yhtiöt ovat aina voittaneet. Aamen
Näin ei ollut ainakaan vuonna 2003.
Muutenkin, joka väittää että suodattimissa ei ole käytännön eroja, joko a) valehtelee b) ei tiedä mistä puhuu.