Sivu 2/2

Lähetetty: 22 Syys 2006, 23:04
Kirjoittaja ROKI
Aku_81 kirjoitti:
Homer65 kirjoitti:Muistasin kuulleeni, että joku olisi laittanut HiAcen perän Amoriikkalaiseen, ei ollu kylläkään voortti. Alun perin se on ainakin lehtien kanssa ollu.
hiacen peräkin kun on jäykkä niin samanlainen akseli-ratkaisu se on kuin alunperin. Tässä kait hakevat linkkuperää alle, mites muuten katsuri sellaiseen suhtautuu? Onkohan akesta poikkeuslupaa vaativa asia?
Tuo linkku perä on aivan eri kuin erillisjousitettu sellanen , linkkuja on bemari, 70luvun puolelle asti mersut ja ja monta muutaki, 80luvulta eteenpäi muuttui ripustustyyli kokonaan ,pyörä ei kallistu samallatavalla kuin oikeassa linkussa.

Lähetetty: 22 Syys 2006, 23:22
Kirjoittaja ROKI
petska kirjoitti:Ei kait se kardaani jutska ole mikään vaikea juttu toteuttaa kun vaan laittaa kannatin laakerilla olevan kardaanin muuttaa vaikka mersun kardaanista...ja jako on tosi helppo muuttaa ja pinnapulithan voi kiertää suoraa jengoille laippaan mut kannattaa varmaan miettiä kaksi kerttaa varsinkin jos perämurikan meinaa mersusta laittaa kun mersun lukkoperät on aika kalliita ja on kaikenlaisia asd ja asr systeemejä eikä kunnon levylukkoja....mut riippuu mitä haette asialla...
Mersusta löytyy eri peräversioita jokaiseen lähtöön ja kestää myös eikä vingu niin kuin nää fortsonin patarautaiset kestävät kylläkin, mesen osia löytyy saksasta, hollannista, ja tanskasta kuin ruotsista helposti. Suomestakin niitä saa kun on takataskussa tarpeeksi paalua, jos en väärin muista niin maksoi siihen kaverin 05 meseen se takakelkka käytettynä 1500e koko paketti olis kustantanut 5500e täydellinen pulttaa kinni paketti.

Lähetetty: 24 Syys 2006, 21:15
Kirjoittaja lake
Aku_81 kirjoitti:
Homer65 kirjoitti:Muistasin kuulleeni, että joku olisi laittanut HiAcen perän Amoriikkalaiseen, ei ollu kylläkään voortti. Alun perin se on ainakin lehtien kanssa ollu.
hiacen peräkin kun on jäykkä niin samanlainen akseli-ratkaisu se on kuin alunperin. Tässä kait hakevat linkkuperää alle, mites muuten katsuri sellaiseen suhtautuu? Onkohan akesta poikkeuslupaa vaativa asia?
-96--> Haisuissa on linkkuperä, välitys tossa mun -02 on 3.9:1...

Lähetetty: 24 Syys 2006, 21:24
Kirjoittaja Antti66HT
200cid kirjoitti:
Antti66HT kirjoitti:Mites tommosen M3 E36 bemun takakelkka.. Itse hieman jo suunnittelin vakavamminkin... välitys lukolla 3:00, ja jarrut valmiina. jako 5 x 120
ovatkohan kalliita? ja taitaa aika harvakseltaan olla noita???
1500 e, ainakin yhdeltä sepältä olis tuohon hintaan saanut, taitaa purkaa noita enemmänkin rallimiehille varaosiksi.

Lähetetty: 24 Syys 2006, 21:32
Kirjoittaja ROKI
Antti66HT kirjoitti:
200cid kirjoitti:
Antti66HT kirjoitti:Mites tommosen M3 E36 bemun takakelkka.. Itse hieman jo suunnittelin vakavamminkin... välitys lukolla 3:00, ja jarrut valmiina. jako 5 x 120
ovatkohan kalliita? ja taitaa aika harvakseltaan olla noita???
1500 e, ainakin yhdeltä sepältä olis tuohon hintaan saanut, taitaa purkaa noita enemmänkin rallimiehille varaosiksi.
Jo vain kyllä niitä vanhempia malleja saa edullisesti , vaan kun oli kyse uudesta autosta ja lähes uudesta varaosakelkasta . Ei joka sepän nurkissa ole niitä alumiinisiä kelkkoja, vaa mullapa semmonen nyt on kun vain haen kotio, kunhan kerkeen.

Lähetetty: 24 Syys 2006, 22:03
Kirjoittaja Fastback
Käsittääkseni toi hiacen perä vastaa moparin 8 3/4 melko tarkasti. En tiedä, kuuntelin vaan kun joku seppä valoitti asiaa. Sama kai se on minkä perän sinne turaa, sanotaan vaan että saa noita bolt-on kamanakin vanhoihin mustangeihin esim. 3-likki peräjousitus Wats tai panhard tangolla.

Lähetetty: 25 Syys 2006, 00:45
Kirjoittaja ROKI
Kyllä varmaankin saa, tuo haisun perä meni kaverin cevy malibuun suoraan ainut muutos lardaanin taka laippa, ja hyvin piti lukko.

Lähetetty: 01 Loka 2006, 19:53
Kirjoittaja bootsi
ROKI kirjoitti:Minun kaveri laitto haisun lukkoperän cevaansa,olin kyydissäkin kun poltteli lakua oikeasti ei jarrulla seisten.
Ihmekkös tuo, kun ottaa huomioon HiAcen välityksen. :wink:

Lähetetty: 02 Loka 2006, 21:04
Kirjoittaja ROKI
Niinpä tarkotit etä on tiuha välitys, sitäkin vaan oli siinä myllyssä niitä hepojakin ihan kohtuullisesti, corveten 350 viilattuna. Oli sama mikä pykälä oli päällä suti tolkuttomasti, saman teki omalla perällänsäkkin vaan kun levis, haisun perä koe mielessä helpon asennettavuutensa vuoksi.