Sivu 2/2
Lähetetty: 08 Touko 2007, 08:56
Kirjoittaja 65HT
Vielä noista shelby traction barseista. Minulla kun on sellainen taka-akseli, missä ei ole niitä kavennuksia akseliputkissa mitkä yleensä 65-66 mustangien taka-akselistossa on. Shelby TB:t kiinnitetään toisesta päästään akselin u-pultteihin ja minulla ne on 3 tuumaa leveät ja yleensä 65-66 mallissa ne on 2.jotain tuumaa leveät joten ne ei vissiin käy..? Pitääkö tilata 67-70 malliset kun näissä vuosimalleissa akseliputken halkaisia on 3 tuumaa, eikös? Vai miten tää menee?
Näitä asentaessahan on hyvä mahdollisuus keskittää taka-akseli varmasti keskelle, mistä se on hyvä katsoa että on keskellä?
Lähetetty: 08 Touko 2007, 11:19
Kirjoittaja Make67
65HT kirjoitti:
Näitä asentaessahan on hyvä mahdollisuus keskittää taka-akseli varmasti keskelle, mistä se on hyvä katsoa että on keskellä?
Tämäpä kiinnostaa henkilökohtaisesta todella paljon!!!
Nimim. kaks senttiä sivussa

!
Lähetetty: 08 Touko 2007, 11:55
Kirjoittaja 65HT
Make67 kirjoitti:
Nimim. kaks senttiä sivussa

!
Oho! Sinne neuvot tulevat todella tarpeeseen.
Itse mittasin painolangalla lokasuojasta molemmin puolin ja heittoa oli alle 10 mm, mutta ei varmaan tuo pelleistä mittaaminen ole kovin tarkkaa.
Lähetetty: 08 Touko 2007, 13:17
Kirjoittaja Mexico65
Yksi tapa mitata taka- tai etuakselin sijainti poikkeamaa, on asetta linja lanka joka kulkee renkaiden keskilinja tasolla auton päästä päähän molemmin puolin. Nyt voidaan mitata etäisyydet linja langoista renkaiden etu- ja takareunoihin samoin lankojen etäisyydet toisistaan niin edessä kuin takanakin. Hetken ynnäilyjen jälkeen selviää monia erilaisia mittoja ja poikkeamia. Se miten poikkeamat korjataan saattaa olla jo hieman hankalampaa.
Samalla menetelmällä pystyy alustavasti kotikonstein säätämään aurauksen suunnilleen kohdalleen. Laittaa vain langan kulkemaan tasaetäisyydellä takarenkaan vierestä, niin pystyy jotenkin hahmottamaan ja mittaamaan etuaurauksen tai harituksen. Tietenkin tämä edellyttää että taka-akselissa ei ole aurausta eikä haritusta. Mikä on hyvin tavallista.
Näin säädin oman autoni alustamuutosten jälkeen, että uskalsi edes lähteä ajamaan. Samalla totesin, taka-akselin harittavan noin 1-2 mm. Edellisessä autossani oli samansuuruinen haritus taka-akselissa.
Auton alta ristimittaamalla selviää myös eri akseleiden suunta poikkeamat. Korilinjat näissä vanhoissa autoissa on sen verran pielessä jo tehtaalta lähtiessään, ettei niihin juurikaan voi luottaa.
Laser ohjauskulma mittalaiteilla selviää myös moni asia auton kulkusuunnasta jos vain koneenkäyttäjä on ammattilainen.
Lähetetty: 08 Touko 2007, 19:52
Kirjoittaja MONTTU
65HT KIRJOITTI
Vielä noista shelby traction barseista. Minulla kun on sellainen taka-akseli, missä ei ole niitä kavennuksia akseliputkissa mitkä yleensä 65-66 mustangien taka-akselistossa on. Shelby TB:t kiinnitetään toisesta päästään akselin u-pultteihin ja minulla ne on 3 tuumaa leveät ja yleensä 65-66 mallissa ne on 2.jotain tuumaa leveät joten ne ei vissiin käy..? Pitääkö tilata 67-70 malliset kun näissä vuosimalleissa akseliputken halkaisia on 3 tuumaa, eikös? Vai miten tää menee?
Tilaa -67 malli. Tein itse mokan ja tilasin -66 mallit ja huomasin että mulla on uudempi suora akseli. Nyt hitsataan ja rälläköidään. Hitsaan korvakkeet suoraan siihen u-pultteihin vastaavaan levyyn.
Lähetetty: 08 Touko 2007, 23:12
Kirjoittaja 65HT
MONTTU kirjoitti:
Tilaa -67 malli.
Ei kai siinä 67-70 mallissa ole sitten muuta eroa miksi ei kävisi pienempikoppaiseen?
Lähetetty: 31 Elo 2007, 10:13
Kirjoittaja 65HT
Nyt alla Shelby traction bars ja muutama testisudittelu takana. Ei ravista enää. Jep jep.
