Sivu 2/3

Lähetetty: 26 Elo 2006, 11:35
Kirjoittaja janne260
Entäs sen kummemmin miettimättä vesipumppu?
Hihnat irti ja kone käyntiin ja kuulolle.

Lähetetty: 26 Elo 2006, 13:07
Kirjoittaja PeteP
Ristus, sullon siinä turpo :mrgreen: kaverit apuun hei! eikö joku harrastaja tuttu ny löydy korvaks ?

Lähetetty: 27 Elo 2006, 10:32
Kirjoittaja Poro
Noniin. Tosi kiva jos se on tuo vesipumppu. Lämpö-ongelmatkin selviäis siinä samalla. Onko se vittumainen vaihtaa?

Speedy: nyt unohdit, että mulla ei ole kavereita... =) Mutta joo, kuuntelu-apu kelpaa, viimeistään cruisingissa? Tosin tänäänkin pitäis käydä näyttämässä autoa, jos se menis 9. päivä häihin... Sinnehän on se on hyvä hajoittaa lopullisesti.

Lähetetty: 27 Elo 2006, 11:28
Kirjoittaja cossu2
Tarvikevesipumpun asennuksessa kannattaa sitten ottaa huomioon, että sen alapuolen pellin pultinkannat ovat liian korkeat. Ja ei mahdu paikoilleen ilman pientä rälläköintiä, tai sitten ottaa vanhasta matalakantaiset pultit.
(ei tarvitse asentaa kahteen kertaan :roll: )
(edelleen jos se nyt on samanlainen 289 <-> 302)

Lähetetty: 27 Elo 2006, 11:46
Kirjoittaja veekoo
Speedy: nyt unohdit, että mulla ei ole kavereita... =) Mutta joo, kuuntelu-apu kelpaa, viimeistään cruisingissa? Tosin tänäänkin pitäis käydä näyttämässä autoa, jos se menis 9. päivä häihin... Sinnehän on se on hyvä hajoittaa lopullisesti.
Mitaan kavereita tartteta.. :wink: Ei tartte auttaa -tyyliin vaan pata tulille ja korvat horolla kaasuttelemaan suoraan kaasuvaijerista. Ja sen vesilutkun kuulee kylla jo tyhjakaynnillakin, kun edestapain kaantelee paata ja sama homma sivulta. Sitten paa kallelleen ja samat hommat. Silla saa palttiarallaa kuvan, mista vikisee.

Lähetetty: 27 Elo 2006, 11:50
Kirjoittaja PeteP
Muttapa veekoo kaikilla kunneiole sitä "moottorikorvaa" eli kaverin korva voikin toimia eritavalla, ja vielä joku pitkätukka lopuks solmussa ropellin välissä :roll:

Lähetetty: 27 Elo 2006, 11:55
Kirjoittaja veekoo
Muttapa veekoo kaikilla kunneiole sitä "moottorikorvaa" eli kaverin korva voikin toimia eritavalla, ja vielä joku pitkätukka lopuks solmussa ropellin välissä :roll:
Njoo.. Muistaakseni porolla ei ole tota ongelmaa frisoorin kanssa ja kylla se vikina pienella kuuntelulla sielta loytyy. Taa on tata harrastuksen iloa ja uusien asioiden oppimista.. :) Kylla se moottorikorva kasvaa siihen vahan nenan ylapuolelle, kun tarpeeksi foordeilla ajelee. :wink:

Lähetetty: 27 Elo 2006, 12:18
Kirjoittaja PeteP
Juu nain ön! eikä tukka miestä pahenna, pitää oikasta ettei saa klyyvariinsa :)

Lähetetty: 28 Elo 2006, 11:16
Kirjoittaja Poro
Ja sitten lisäinfoa:

Ei ole nesteistä kiinni, moottoriöljy tarkalleen yläpinnassa ja laatikkoöljyä näyttäis olevan ehkä liikaakin. (eihän se vaikuta mihinkään, eihän?) Itseasiassa nestettä tulee tikkuun sen verta että peittyy sekä ADD että FULL että myöskin CH (eck when hot idle)

Ja ääni on niin saatanan kova, ettei meinaa kestää kuunnella kun kaasuttelee etusormella korva tarpeeks lähellä konetta. Siitä vois päätellä, että sieltä kilahtaa joku laakeri? Vai saako siitä vesipumpusta sellasen vihellyksen aikaan, että kuulostaa lähinnä MIG 28:lta?

Sellanenkin hauska ilmiö oli, että kun kahden päivän tauon jälkeen ajoin, niin sai 20 minuuttia ajella ihan rauhassa ilman ääntä, seuraavan käynnistyksen jälkeen ääni taas palasi. Eli joku pyörivä lelu siellä on välillä kunnossa ja välillä voitelu puuttuu?

Lähetetty: 28 Elo 2006, 12:09
Kirjoittaja Tapsa
moi! ettei olis vaan alipainevuoto ..? lisääntykö
"vihellys" kierroksia lisätessä ja käykö muuten hyvin tyhjäkäyntiä?
tarkasta KAIKKI letkut mitkä menee imusarjaan/kaasuttimeen..
myös jos on jarrutehostin senkin letkuliitokset
jos ei ole jarrutehostinta niin onko tulpattu se iso liitin kaasuttimen
takana.. :idea:

Lähetetty: 28 Elo 2006, 12:30
Kirjoittaja Poro
Hep.

Vihellys on aina yhtä kova, vain juuri ennen loppumistaan feidaa hieman. Kuuluu siis tasaisilla kierroksilla jossain ehkä tuolla 4000 kohdalla, mutta pienemmilläkin kierroksilla kuuluu kun kiekat tulevat alaspäin.

Eli siis vaihde P:llä jos kaasua nykäisee vähänkin, laskukierroksilla viheltää. Ääni on tasainen, kova ja korkea ääni, taajudeltaan lähimpänä jarrujen tuttua vinkunaa.

Vesipumpun tilasin juuri, oli jo muutenkin vaihtolistalla niin vaihdetaan nyt sekin tässä samalla... =)

Lähetetty: 28 Elo 2006, 12:36
Kirjoittaja GT-350
Tapsaan myötäilläkseni alipainevuotoa voisi vaikka ehdottaa...kaasarin läppäakseleissa. Auto käyntiin ja läppäakseleita heiluttelemaan...

Lähetetty: 28 Elo 2006, 12:36
Kirjoittaja Mexico65
Jos vihellys tulee laakereista niin ne löytyy moottorin etupäästä niin sanotuista apulaitteista kuten vesipumppu, laturi, ohjaustehostimenpumppu jne...

Alipainevuoto sopivassa kohdassa saattaa aiheuttaa myös voimakkaan vihellyksen. Kuten Tapsa mainitsi.

Koneen etupään hihnat irti ja kone käyntiin jos vihellys lakkasi niin vika apulaitteissa, jos vihellys jatkuu vika todennäköisesti alipainevuodossa.

Täällä keskustelupalstalla on vain arvailtava vikaa. Ohjeet ja neuvot voivat osua yhtälailla harhaan kuin oikeaankin.

Lähetetty: 28 Elo 2006, 13:25
Kirjoittaja Tapsa
jep. tai jos ei sitten hiljene ? , sitten mennään Voimajunassa
taaksepäin eli loota .. sieltä se ääni sitten lähtee..
joko "huohotin" viheltää tai turbaani voi olla menossa ...
jos epäilykset äänestä osuu lootaan niin auto pukeille, myös perä
tuettuna ja kokeilet kuuluuko KAIKILLA vaihteilla sama ääni tai
kun kardaani pyörii.. HUOM! kun vaihdat suuntaa niin paina
jarrua niin paljon että pyörien pyöriminen lakkaa, samoin kuin ajaisit normaalisti !
muuten alkaa kuulua sitten TODELLA ääntä! :wink:

Lähetetty: 28 Elo 2006, 15:05
Kirjoittaja PeteP
Sitähän minäkin yritin sanoa että remmiä irti, ja kuuntelee onko vaikutusta, niin ei tarvi ihimetellä sitäkään.