Sivu 2/3
Lähetetty: 20 Elo 2006, 03:22
Kirjoittaja lake
Tähän samaan topikkiin olisi hyvä kysyä että miten paljon voimaa tuollainen AOD laatikko kestää ilman preppausta, ja mitä sen saa kestämään kohtuu kustannuksin?
Lähinnä ensikesän mietoa turbo-konversiota varten kyselen...

Lähetetty: 20 Elo 2006, 09:50
Kirjoittaja Mexico65
ROKI kirjoitti: Terve Mehico en tedä ymmärsinkö juttua ollenkaan, mutta oletettavasti olen ajanut peltipaalillani tuo c 4 lotjun kanssa ehkä noin. Kun minä hämmennän kepistä pykälät aina, kun tulen risteykseen tai muutan joudun hiljentämään , tulee aina temmottua kepistä pienemmälle ja taas kun pitää menon maistua niin jenkua ja pykäliä nopiasti sisään, vaihtaa muute suhtrivakasti kirroksilla isommalle kuin myös pienemmälle. Vuan ei tuossa toosassa tarvii veivata ees taas pelaa kuin manu laatikko kun vaan kepistä nyhtää, vaihtaa pienemmälle höylisti viellä 100km ja ylikin kun kiskoo kepistä pienemmälle päin. Edellinen laatikon omistaja oli remontoinut tuon laatikon en kyllä tiedä mitä siihen oli tehty, mut hyvin on pelannut 10 vuotta oljytkin vahdan millon muistan .
Olen joskus törmännyt myös noihin muutettuihin C4 laatikoihin jotka eivät toimi samoin kuin alkuperäinen laatikko. Muutettu toimi kuten tavallinen automaatti 1-2-3/D niin ylöspäin vaihdettaessa kuin alaspäinkin.
Lähetetty: 20 Elo 2006, 12:09
Kirjoittaja 65HT
Omassa C4:sessani pakkovaihtaminen sujuu kyllä vähemmällä vispaamisella. Pakkoykkönen päällä kierrokset niin ylös kun uskaltaa ja sitten yksi pykälä laatikosta eteenpäin ja kakkonen kolahtaa silmään ja sillä taas tappiin asti ja seuraava siirto eteenpäin ja kolmonen astuu peliin. Ei tarvii edestakaisin vedellä. D:llä ajellessa rauhallisemmin voi tiputtaa alaspäin kakkoselle tai ykköselle vain laittamalla kepin kyseiseen kohtaan.
Liekkö sitten jotenkin muutettu kuten mexico65 sanoi.

Lähetetty: 20 Elo 2006, 12:58
Kirjoittaja Mexico65
65HT kirjoitti:Liekkö sitten jotenkin muutettu kuten mexico65 sanoi.

Kyllä jotain on muutettu

Joko laatikko kokonaan tai venttiilikoneisto.
Lähetetty: 20 Elo 2006, 17:05
Kirjoittaja 65HT
C4 on vuosimallia 70. Eikö sekään vaihda alunperin näin?
Lähetetty: 20 Elo 2006, 22:34
Kirjoittaja Tahavo
Minäkin vaihdan nykyään käsin 1-2-D. En tosin raski vaihtaa isommalle kaasu pohjassa, vaan olen höllänyt kaasua ja vasta sitten vaihdan isomman vaihteen. Liekkö turhaa varovaisuutta.
Lähetetty: 20 Elo 2006, 22:43
Kirjoittaja PeteP
BW-364 kirjoitti:Minäkin vaihdan nykyään käsin 1-2-D. En tosin raski vaihtaa isommalle kaasu pohjassa, vaan olen höllänyt kaasua ja vasta sitten vaihdan isomman vaihteen. Liekkö turhaa varovaisuutta.
On! ja sehän on sitten melkein yhtä hidasta kuin manu aalilla
Lähetetty: 21 Elo 2006, 03:48
Kirjoittaja lake
Tänään sain autoo nosturilla ylös ja tosiaan AOD loota siellä oli vm.85 olevan koneen perässä. Positiivista oli että pohja oli käytännössä ruosteeton...

Lähetetty: 21 Elo 2006, 08:30
Kirjoittaja Mexico65
Speedy kirjoitti:BW-364 kirjoitti:Minäkin vaihdan nykyään käsin 1-2-D. En tosin raski vaihtaa isommalle kaasu pohjassa, vaan olen höllänyt kaasua ja vasta sitten vaihdan isomman vaihteen. Liekkö turhaa varovaisuutta.
On! ja sehän on sitten melkein yhtä hidasta kuin manu aalilla
Eikös manuaalillakin vaihdeta kaasupohjassa
Power Shift.
The Power Shifters sound like this Waaaaaaa! WHAA! Waaaaaaa! WHAA! Waaaaaa! WHAA! Waaaaa! and bark the tires in all gears (unless on slicks.) The rpms not only don’t drop- they actually go up between shifts since the throttle is wide open the whole time!
Lähetetty: 21 Elo 2006, 09:00
Kirjoittaja Ahti
Joojoo vispataan pykäliä edestakaisin
Juurikin lauantaina kiroilin tuota C4:ää, minä olen ainakin niin hidasliikkeinen että en ehdi repiä vartilla sen vajaan 12 sekunnin aikana niitä pykäliä moneen kertaan edestakaisin. Siinä on niin paljon kaikkea muutakin touhua, kuten vaihtovalon vahtiminen, bensapaineiden vahtiminen, taksin pitäminen omalla kaistalla jne. Elikkä ajan ilman alipainemodulaattorin letkua niin jaksaa pitää pykälät päällä niin kauan kuin haluan, tosin la ajoissa tuntui että 2>3 vaihdossa viivettä aika paljon.
Ensi talvena laitetaan lootaan manuaaliventt.koneisto ja transbrake niin eiköhän ala tottelemaan.
Lähetetty: 21 Elo 2006, 09:14
Kirjoittaja Tapsa
Modulaatori kytketään pois, jo "vaihtaa vain täyskaasulla"

Lähetetty: 21 Elo 2006, 09:20
Kirjoittaja Ahti
Tapsa kirjoitti:Modulaatori kytketään pois, jo "vaihtaa vain täyskaasulla"


niin siis alipainemodulaattorin letku on ollut irti koko tämän kauden vai mitä modulaattoria tarkoitat?
On muuten kadulla ihan mielenkiintoinen ajaa, vaihtaa isommalle tosiaan about 5000 kohdalla. Pärjää sillä mutta ei se oikein kivaa ole...

Lähetetty: 21 Elo 2006, 10:29
Kirjoittaja karjal
BW-364 kirjoitti:Minäkin vaihdan nykyään käsin 1-2-D. En tosin raski vaihtaa isommalle kaasu pohjassa, vaan olen höllänyt kaasua ja vasta sitten vaihdan isomman vaihteen. Liekkö turhaa varovaisuutta.
Tuossa on ongelmana että kun hölläät kaasua vaihtoajankohdaksi, niin laatikon linjapaineet ovat silloin selkeästi matalammat! Ei tee hyvää kitkapinnoille.
Lähetetty: 21 Elo 2006, 10:49
Kirjoittaja Tapsa
juuri sitä , ( köyhänmiehen manuska) ja kun laitat breikin lootaas turbaanikin joutuu vaihtaan tai ainakin jossain vaiheessa kun antautuu...
kepakkoa( std)jos hämentää niin yks pykälä kerralaan..
Lähetetty: 21 Elo 2006, 11:02
Kirjoittaja Ahti
Tapsa kirjoitti:juuri sitä , ( köyhänmiehen manuska) ja kun laitat breikin lootaas turbaanikin joutuu vaihtaan tai ainakin jossain vaiheessa kun antautuu...
kepakkoa( std)jos hämentää niin yks pykälä kerralaan..
Turbaani on sellanen TCI Street Fighter 10", n. 3000 stallilla ja shifteri Promatic 2.
Minkälainen turpaani pitäs olla että kestää breikin?