Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Tähän samaan topikkiin olisi hyvä kysyä että miten paljon voimaa tuollainen AOD laatikko kestää ilman preppausta, ja mitä sen saa kestämään kohtuu kustannuksin?
Lähinnä ensikesän mietoa turbo-konversiota varten kyselen...
ROKI kirjoitti: Terve Mehico en tedä ymmärsinkö juttua ollenkaan, mutta oletettavasti olen ajanut peltipaalillani tuo c 4 lotjun kanssa ehkä noin. Kun minä hämmennän kepistä pykälät aina, kun tulen risteykseen tai muutan joudun hiljentämään , tulee aina temmottua kepistä pienemmälle ja taas kun pitää menon maistua niin jenkua ja pykäliä nopiasti sisään, vaihtaa muute suhtrivakasti kirroksilla isommalle kuin myös pienemmälle. Vuan ei tuossa toosassa tarvii veivata ees taas pelaa kuin manu laatikko kun vaan kepistä nyhtää, vaihtaa pienemmälle höylisti viellä 100km ja ylikin kun kiskoo kepistä pienemmälle päin. Edellinen laatikon omistaja oli remontoinut tuon laatikon en kyllä tiedä mitä siihen oli tehty, mut hyvin on pelannut 10 vuotta oljytkin vahdan millon muistan .
Olen joskus törmännyt myös noihin muutettuihin C4 laatikoihin jotka eivät toimi samoin kuin alkuperäinen laatikko. Muutettu toimi kuten tavallinen automaatti 1-2-3/D niin ylöspäin vaihdettaessa kuin alaspäinkin.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Omassa C4:sessani pakkovaihtaminen sujuu kyllä vähemmällä vispaamisella. Pakkoykkönen päällä kierrokset niin ylös kun uskaltaa ja sitten yksi pykälä laatikosta eteenpäin ja kakkonen kolahtaa silmään ja sillä taas tappiin asti ja seuraava siirto eteenpäin ja kolmonen astuu peliin. Ei tarvii edestakaisin vedellä. D:llä ajellessa rauhallisemmin voi tiputtaa alaspäin kakkoselle tai ykköselle vain laittamalla kepin kyseiseen kohtaan.
Liekkö sitten jotenkin muutettu kuten mexico65 sanoi.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
65HT kirjoitti:Liekkö sitten jotenkin muutettu kuten mexico65 sanoi.
Kyllä jotain on muutettu Joko laatikko kokonaan tai venttiilikoneisto.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Minäkin vaihdan nykyään käsin 1-2-D. En tosin raski vaihtaa isommalle kaasu pohjassa, vaan olen höllänyt kaasua ja vasta sitten vaihdan isomman vaihteen. Liekkö turhaa varovaisuutta.
BW-364 kirjoitti:Minäkin vaihdan nykyään käsin 1-2-D. En tosin raski vaihtaa isommalle kaasu pohjassa, vaan olen höllänyt kaasua ja vasta sitten vaihdan isomman vaihteen. Liekkö turhaa varovaisuutta.
On! ja sehän on sitten melkein yhtä hidasta kuin manu aalilla
Tänään sain autoo nosturilla ylös ja tosiaan AOD loota siellä oli vm.85 olevan koneen perässä. Positiivista oli että pohja oli käytännössä ruosteeton...
BW-364 kirjoitti:Minäkin vaihdan nykyään käsin 1-2-D. En tosin raski vaihtaa isommalle kaasu pohjassa, vaan olen höllänyt kaasua ja vasta sitten vaihdan isomman vaihteen. Liekkö turhaa varovaisuutta.
On! ja sehän on sitten melkein yhtä hidasta kuin manu aalilla
Eikös manuaalillakin vaihdeta kaasupohjassa
Power Shift.
The Power Shifters sound like this Waaaaaaa! WHAA! Waaaaaaa! WHAA! Waaaaaa! WHAA! Waaaaa! and bark the tires in all gears (unless on slicks.) The rpms not only don’t drop- they actually go up between shifts since the throttle is wide open the whole time!
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Joojoo vispataan pykäliä edestakaisin
Juurikin lauantaina kiroilin tuota C4:ää, minä olen ainakin niin hidasliikkeinen että en ehdi repiä vartilla sen vajaan 12 sekunnin aikana niitä pykäliä moneen kertaan edestakaisin. Siinä on niin paljon kaikkea muutakin touhua, kuten vaihtovalon vahtiminen, bensapaineiden vahtiminen, taksin pitäminen omalla kaistalla jne. Elikkä ajan ilman alipainemodulaattorin letkua niin jaksaa pitää pykälät päällä niin kauan kuin haluan, tosin la ajoissa tuntui että 2>3 vaihdossa viivettä aika paljon.
Ensi talvena laitetaan lootaan manuaaliventt.koneisto ja transbrake niin eiköhän ala tottelemaan.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Tapsa kirjoitti:Modulaatori kytketään pois, jo "vaihtaa vain täyskaasulla"
niin siis alipainemodulaattorin letku on ollut irti koko tämän kauden vai mitä modulaattoria tarkoitat?
On muuten kadulla ihan mielenkiintoinen ajaa, vaihtaa isommalle tosiaan about 5000 kohdalla. Pärjää sillä mutta ei se oikein kivaa ole...
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
BW-364 kirjoitti:Minäkin vaihdan nykyään käsin 1-2-D. En tosin raski vaihtaa isommalle kaasu pohjassa, vaan olen höllänyt kaasua ja vasta sitten vaihdan isomman vaihteen. Liekkö turhaa varovaisuutta.
Tuossa on ongelmana että kun hölläät kaasua vaihtoajankohdaksi, niin laatikon linjapaineet ovat silloin selkeästi matalammat! Ei tee hyvää kitkapinnoille.
juuri sitä , ( köyhänmiehen manuska) ja kun laitat breikin lootaas turbaanikin joutuu vaihtaan tai ainakin jossain vaiheessa kun antautuu...
kepakkoa( std)jos hämentää niin yks pykälä kerralaan..
Tapsa kirjoitti:juuri sitä , ( köyhänmiehen manuska) ja kun laitat breikin lootaas turbaanikin joutuu vaihtaan tai ainakin jossain vaiheessa kun antautuu...
kepakkoa( std)jos hämentää niin yks pykälä kerralaan..
Turbaani on sellanen TCI Street Fighter 10", n. 3000 stallilla ja shifteri Promatic 2.
Minkälainen turpaani pitäs olla että kestää breikin?
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.