Singerikö konehuoneessa ?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Kuulekos sen kantamisen korvalla? Muita keinoja kantamisen toteamiseen?

Tosin sillähän sen huomaa kun löysää, jos hummaaminen loppuu, niin sitten se oli sitä... :lol:
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Nyt on preload säädetty uudestaan. Kiristetty vielä maltillisemmin kuin viimeksi: noin 5/12 osaa kierrosta vielä sen jälkeen kun kalkatus lakkaa. Ei pitäisi olla pelkoa, että venttiilit kantaa.

Oireen jatkuvat seuraavanlaisina: Ei hummaa kierrokset enää niin paljon, tyhjäkäynnillä ehkä 50-100 rpm. Mutta tasakaasulla ajettaessa nykii ja kun antaa voimakkaammin hanaa ei halua kerätä lisää kierroksia vaan alkaa täristää ja ravistaa. Huomaa varsinkin ylämäkeen kuormitettaessa. Varpaanpäällä kevyesti kaasua lisäten ei ravistele. Vapaalla ottaa hyvin kierroksi, mutta hivenen ravistaa silloinkin. Ilmavuodot pitäisi olla hallussa. Selkeän eron huomasin kun muutin kiihdytyspumpun asetuksia. Aiemmin oli keskireiässä.
- Laitoin ylimpään reikään: ravistus lisääntyy.
- Laitoin alimpaan reikään: ravistus vähenee, mutta yhä sitä esiintyy.
Alimmassa reiässä ollessa houkuttelin ykkösellä kierrokset noin 4000 rpm mistä talla pohjaan jolloin kiersi kauniisti siitä ylöspäin.

Voisiko nämä olla kuitenkin bensapuolen ongelmia? Onko mahdollista, että nyt kun venttiilien preload on laitettu kohdalleen, vaikuttaa se myös muualle, eli pitäisi säätää seoksia yms.?

Vai onkohan mennyt jotain rikki..? :evil:

On se kumma kun näitä ongelmia ilmaantuu aina kun pitäisi lähteä varttimailille. :evil: Olisi nimittäin sunnuntaina motoparkissa mahdollisuus testata auton suorituskykyä. Viime vuonna hajosi alavesiletku klo 21 kun seuraavana aamuna oli lähtö samaan paikkaan, onneksi sen sain kikka kolmosella korjattua ja vartilla käytiin. Sehän tässä harmittaa kun motoparkissa on ainut varttimailitapahtuma 200 km sisällä ja vain kerran vuodessa. Seuraavaksi lähin on 400 km päässä.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Jaaha, oliskohan omassa 302-pannussa samaa ongelmaa, pitää aikamoisen kierroksien mukaan laskevan ja nousevan lähinnä knak-knak-tyyppisen äänen(nakutuksen). Pitänee kohta alkaa jo tutkimaan :roll:
Go tell Alice....
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Laitetaan tuohon vielä noita tekniikkaspeksejä auttajille lisätiedoksi:
Carter 600 afb, mekaaninen b-pumppu
ignitor sytytys, muuten alkup. osaa
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

65HT kirjoitti: Mutta tasakaasulla ajettaessa nykii ja kun antaa voimakkaammin hanaa ei halua kerätä lisää kierroksia vaan alkaa täristää ja ravistaa. Huomaa varsinkin ylämäkeen kuormitettaessa. Varpaanpäällä kevyesti kaasua lisäten ei ravistele. Vapaalla ottaa hyvin kierroksi, mutta hivenen ravistaa silloinkin.
Vähän kyllä vaikuttais, että tulee liikaa alipaine-ennakkoa, jos osakaasulla kuormitettaessa ilmenee tuollaista. Voin kyllä olla ihan hakoteilläkin, mutta voisihan sitä kokeilla ilman alipainesäädintä, että muuttuuko tilanne miksikään.
-71 HT 351C 4v
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Olisko sittenkin ilmavuoto jossain... Kokeilin tyhjäkäyntiseoksia säätää josko sillä vika poistuisi. Kun laittaa 1½ kierrosta molempia auki pysyy juuri ja juuri käynnissä, kauheesti pätkii. Noin kolmen kierroksen kohdalla alkaa kohtuullisesti pyöriä ja vaikka pyörittää 6-7 kierrosta auki ei tyhjäkäynti tästä lähde huononemaan. Eikös tämä ole vähän liikaa tyhjäkäyntiseosta?

Täytynee yrittää tarkemmin etsiä niitä ilmavuotoja.

Pitää vielä kokeilla ajella ilman alipaine-ennakkoa, mutta jotenkin tuntuu oudolta, että se sytyspuoli alkaisi noin paljon yht`äkkiä oireilemaan. Enemmän tuntuisi todennäköiseltä bensa/seosongelmalta.

Vinkkejä vinkkejä kaivataan. Kiitos. :D

Sunnuntai on jo lähellä ja vartille olisi kova halu päästä. :twisted:
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

Onko sulla jarrutehostin? Sieltähän se voisi imeä ilmaa, ja se on aika vaikea todentaakin. Laita kaveri pumppaamaan jarrua ja kuuntele konehuoneen puolelta mahdollisia muutoksia.
-71 HT 351C 4v
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Jarrutehostinta ei löydy autosta.

Purin ja putsasin kaasarin. Siinä samalla kokeilin imusarjan pultteja, niistä useat oli löysällä!!! Kiristelin ne sitten momenttiavaimella n. 25 ftlbs:iin. Yksi tosin, kuskin puolella keskimmäinen, oli menettänyt kierteensä. Se jäi todella löysälle.

Voiko tämä aiheuttaa ilmavuodon, vaikka muut 11 pulttia ovat oikeassa momentissa?

Kokeilin myös ajaa ilman alipaine-ennakkoa. eli tulppasin alipainelähdön kaasarissa sekä virranjakajan päässä tulppa myös. Vähemmän ravisteli, mutta edelleen ravistaa. Pitäisikö koettaa pudottaa ennakkoa, jos sitä on liikaa? En ole vielä kohdistanut dampperin merkkejä, mutta eikös sitä voisi korvakuulolla vähän pienentää... Jos se auttaa, niin ainakin vika löytyy.

Vinkkejä vinkkejä vaan.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Tulppasin myös pcv-venttiilin piuhan edellisten lisäksi, ja eikun ravistaa vaan. Pienensin myös ennakkoa käsivaralla sen verran, että käynti hiukan huononi, ei vaikutusta.

Kylmänä ravistusta ei esiinny niin paljon. Tai siis, ihan kylmänä esiintyy ravistusta, mutta lämpötila-alueella 40-70 C, ajoittain kone vetää ihan entiseen malliin. Mistähän tämäkin voi johtua? Tänän auto oli seisonut reilun tunnin ja olin tulpannut kaikki alipainejutskat ja lähdin ajamaan, kerkesin muutaman minuutin jo kaahailla ja kuvittelin, että nyt se vika löytyi, mutta vi%#t!

No nyt jää motoparkki väliin. Harmi sinänsä, olisi kiinnostanut mitä kello tykkää tehdyistä muutoksista (peltisarjat, välitys, lukko).

On tämä mukavaa täma harrastaminen...

Mitenkä se lie tuo yksi imusarjan pultti (kts. ed. viesti) voisiko se olla kaiken syypää?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

Tietysti tulpat vois varuuksi vaihtaa, eihän sitä koskaan tiedä. Myös puola voi lämmetessään aiheuttaa kaikenmoista kivaa. Nämä nyt on tällaisia amatöörin vinkkejä, että ei kannata kovin vakavasti ottaa :oops: .
-71 HT 351C 4v
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Puola on viime kesänä vaihdettu, joten sitä en ensimmäisenä epäilisi. Tulpilla tosin alkaa ikää olemaan, ne voisi tietenkin vaihtaa.

Odottaisin vielä tuohon imusarjanpulttiasiaan vastausta...
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

..tuossa 351 leevelantissa kuuluu kierroksilla moinen napsutus oikealta puolen, onkos tossakin samalainen säätö? ei ole vielä voortin kasit niin tuttuja, geeämmissä noita aikanaan säätelin
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

Jos vakiohiluilla eikä bossi, niin ei ole säätöä clevessä. Mulla vähän naputtelee kans vasemmalta puolen, mutta sais nyt nuo muut viat ensin korjattua :? .
-71 HT 351C 4v
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

lieneekö näissä samaa kuin esim sevin piikulohkoissa jotta keinu kun kuluu niin alkaa kilkatus ??

..jos nyt jaksaa tän kans, niin ens talvena sitten päivitetään tuo kleeve
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Päivitystä ongelmiin... Bensansuodatin vaihdettu. Seosmittarin ja bensanpainemittarinkin hommasin, asentamatta vielä. Kaasarista löytyi yksi hajonnut tiiviste, josko siitä löytyisi syy. Alipainevuoto sitä kautta? Tilattu kaikki tiivisteet uudet. No, vaihdoin myös tulpat ja samalla katsoin "puretulla tulppa jonka läpi pultti-systeemillä" damperin nollakohdan kohdalleen, oli muuten siirtynyt noin 25 mm. Tulppien vaihdon jälkeen kone käyntii ja ajatuksena tarkistaa lampulla mitä ne sytyt näyttää, niin yllätys yllätys olikin uusi ääni löytynyt koneesta! Pelkääjän puolelta konetta kuuluu sellainen "tsup-tsup-tsup"-ääni joka vaihtelee kierrosten tahdissa. Hieno homma! :evil: Mikähän tämäkin on? Käy tasaista tyhjäkäyntiä, mutta tsupsuttelee vaan. Montaa sekuntia en uskaltanut konetta pyörittää ettei kilahda. Toisen kerran toki kokeilin ja eikun tsupsuttaa vaan. Vähän samantyylinen ääni mikä kuului kun pyöritin konetta käsin.

APUA!
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Vastaa Viestiin