Tosin sillähän sen huomaa kun löysää, jos hummaaminen loppuu, niin sitten se oli sitä...
Singerikö konehuoneessa ?
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Nyt on preload säädetty uudestaan. Kiristetty vielä maltillisemmin kuin viimeksi: noin 5/12 osaa kierrosta vielä sen jälkeen kun kalkatus lakkaa. Ei pitäisi olla pelkoa, että venttiilit kantaa.
Oireen jatkuvat seuraavanlaisina: Ei hummaa kierrokset enää niin paljon, tyhjäkäynnillä ehkä 50-100 rpm. Mutta tasakaasulla ajettaessa nykii ja kun antaa voimakkaammin hanaa ei halua kerätä lisää kierroksia vaan alkaa täristää ja ravistaa. Huomaa varsinkin ylämäkeen kuormitettaessa. Varpaanpäällä kevyesti kaasua lisäten ei ravistele. Vapaalla ottaa hyvin kierroksi, mutta hivenen ravistaa silloinkin. Ilmavuodot pitäisi olla hallussa. Selkeän eron huomasin kun muutin kiihdytyspumpun asetuksia. Aiemmin oli keskireiässä.
- Laitoin ylimpään reikään: ravistus lisääntyy.
- Laitoin alimpaan reikään: ravistus vähenee, mutta yhä sitä esiintyy.
Alimmassa reiässä ollessa houkuttelin ykkösellä kierrokset noin 4000 rpm mistä talla pohjaan jolloin kiersi kauniisti siitä ylöspäin.
Voisiko nämä olla kuitenkin bensapuolen ongelmia? Onko mahdollista, että nyt kun venttiilien preload on laitettu kohdalleen, vaikuttaa se myös muualle, eli pitäisi säätää seoksia yms.?
Vai onkohan mennyt jotain rikki..?
On se kumma kun näitä ongelmia ilmaantuu aina kun pitäisi lähteä varttimailille.
Olisi nimittäin sunnuntaina motoparkissa mahdollisuus testata auton suorituskykyä. Viime vuonna hajosi alavesiletku klo 21 kun seuraavana aamuna oli lähtö samaan paikkaan, onneksi sen sain kikka kolmosella korjattua ja vartilla käytiin. Sehän tässä harmittaa kun motoparkissa on ainut varttimailitapahtuma 200 km sisällä ja vain kerran vuodessa. Seuraavaksi lähin on 400 km päässä.
Oireen jatkuvat seuraavanlaisina: Ei hummaa kierrokset enää niin paljon, tyhjäkäynnillä ehkä 50-100 rpm. Mutta tasakaasulla ajettaessa nykii ja kun antaa voimakkaammin hanaa ei halua kerätä lisää kierroksia vaan alkaa täristää ja ravistaa. Huomaa varsinkin ylämäkeen kuormitettaessa. Varpaanpäällä kevyesti kaasua lisäten ei ravistele. Vapaalla ottaa hyvin kierroksi, mutta hivenen ravistaa silloinkin. Ilmavuodot pitäisi olla hallussa. Selkeän eron huomasin kun muutin kiihdytyspumpun asetuksia. Aiemmin oli keskireiässä.
- Laitoin ylimpään reikään: ravistus lisääntyy.
- Laitoin alimpaan reikään: ravistus vähenee, mutta yhä sitä esiintyy.
Alimmassa reiässä ollessa houkuttelin ykkösellä kierrokset noin 4000 rpm mistä talla pohjaan jolloin kiersi kauniisti siitä ylöspäin.
Voisiko nämä olla kuitenkin bensapuolen ongelmia? Onko mahdollista, että nyt kun venttiilien preload on laitettu kohdalleen, vaikuttaa se myös muualle, eli pitäisi säätää seoksia yms.?
Vai onkohan mennyt jotain rikki..?
On se kumma kun näitä ongelmia ilmaantuu aina kun pitäisi lähteä varttimailille.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Vähän kyllä vaikuttais, että tulee liikaa alipaine-ennakkoa, jos osakaasulla kuormitettaessa ilmenee tuollaista. Voin kyllä olla ihan hakoteilläkin, mutta voisihan sitä kokeilla ilman alipainesäädintä, että muuttuuko tilanne miksikään.65HT kirjoitti: Mutta tasakaasulla ajettaessa nykii ja kun antaa voimakkaammin hanaa ei halua kerätä lisää kierroksia vaan alkaa täristää ja ravistaa. Huomaa varsinkin ylämäkeen kuormitettaessa. Varpaanpäällä kevyesti kaasua lisäten ei ravistele. Vapaalla ottaa hyvin kierroksi, mutta hivenen ravistaa silloinkin.
-71 HT 351C 4v
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Olisko sittenkin ilmavuoto jossain... Kokeilin tyhjäkäyntiseoksia säätää josko sillä vika poistuisi. Kun laittaa 1½ kierrosta molempia auki pysyy juuri ja juuri käynnissä, kauheesti pätkii. Noin kolmen kierroksen kohdalla alkaa kohtuullisesti pyöriä ja vaikka pyörittää 6-7 kierrosta auki ei tyhjäkäynti tästä lähde huononemaan. Eikös tämä ole vähän liikaa tyhjäkäyntiseosta?
Täytynee yrittää tarkemmin etsiä niitä ilmavuotoja.
Pitää vielä kokeilla ajella ilman alipaine-ennakkoa, mutta jotenkin tuntuu oudolta, että se sytyspuoli alkaisi noin paljon yht`äkkiä oireilemaan. Enemmän tuntuisi todennäköiseltä bensa/seosongelmalta.
Vinkkejä vinkkejä kaivataan. Kiitos.
Sunnuntai on jo lähellä ja vartille olisi kova halu päästä.
Täytynee yrittää tarkemmin etsiä niitä ilmavuotoja.
Pitää vielä kokeilla ajella ilman alipaine-ennakkoa, mutta jotenkin tuntuu oudolta, että se sytyspuoli alkaisi noin paljon yht`äkkiä oireilemaan. Enemmän tuntuisi todennäköiseltä bensa/seosongelmalta.
Vinkkejä vinkkejä kaivataan. Kiitos.
Sunnuntai on jo lähellä ja vartille olisi kova halu päästä.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Jarrutehostinta ei löydy autosta.
Purin ja putsasin kaasarin. Siinä samalla kokeilin imusarjan pultteja, niistä useat oli löysällä!!! Kiristelin ne sitten momenttiavaimella n. 25 ftlbs:iin. Yksi tosin, kuskin puolella keskimmäinen, oli menettänyt kierteensä. Se jäi todella löysälle.
Voiko tämä aiheuttaa ilmavuodon, vaikka muut 11 pulttia ovat oikeassa momentissa?
Kokeilin myös ajaa ilman alipaine-ennakkoa. eli tulppasin alipainelähdön kaasarissa sekä virranjakajan päässä tulppa myös. Vähemmän ravisteli, mutta edelleen ravistaa. Pitäisikö koettaa pudottaa ennakkoa, jos sitä on liikaa? En ole vielä kohdistanut dampperin merkkejä, mutta eikös sitä voisi korvakuulolla vähän pienentää... Jos se auttaa, niin ainakin vika löytyy.
Vinkkejä vinkkejä vaan.
Purin ja putsasin kaasarin. Siinä samalla kokeilin imusarjan pultteja, niistä useat oli löysällä!!! Kiristelin ne sitten momenttiavaimella n. 25 ftlbs:iin. Yksi tosin, kuskin puolella keskimmäinen, oli menettänyt kierteensä. Se jäi todella löysälle.
Voiko tämä aiheuttaa ilmavuodon, vaikka muut 11 pulttia ovat oikeassa momentissa?
Kokeilin myös ajaa ilman alipaine-ennakkoa. eli tulppasin alipainelähdön kaasarissa sekä virranjakajan päässä tulppa myös. Vähemmän ravisteli, mutta edelleen ravistaa. Pitäisikö koettaa pudottaa ennakkoa, jos sitä on liikaa? En ole vielä kohdistanut dampperin merkkejä, mutta eikös sitä voisi korvakuulolla vähän pienentää... Jos se auttaa, niin ainakin vika löytyy.
Vinkkejä vinkkejä vaan.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Tulppasin myös pcv-venttiilin piuhan edellisten lisäksi, ja eikun ravistaa vaan. Pienensin myös ennakkoa käsivaralla sen verran, että käynti hiukan huononi, ei vaikutusta.
Kylmänä ravistusta ei esiinny niin paljon. Tai siis, ihan kylmänä esiintyy ravistusta, mutta lämpötila-alueella 40-70 C, ajoittain kone vetää ihan entiseen malliin. Mistähän tämäkin voi johtua? Tänän auto oli seisonut reilun tunnin ja olin tulpannut kaikki alipainejutskat ja lähdin ajamaan, kerkesin muutaman minuutin jo kaahailla ja kuvittelin, että nyt se vika löytyi, mutta vi%#t!
No nyt jää motoparkki väliin. Harmi sinänsä, olisi kiinnostanut mitä kello tykkää tehdyistä muutoksista (peltisarjat, välitys, lukko).
On tämä mukavaa täma harrastaminen...
Mitenkä se lie tuo yksi imusarjan pultti (kts. ed. viesti) voisiko se olla kaiken syypää?
Kylmänä ravistusta ei esiinny niin paljon. Tai siis, ihan kylmänä esiintyy ravistusta, mutta lämpötila-alueella 40-70 C, ajoittain kone vetää ihan entiseen malliin. Mistähän tämäkin voi johtua? Tänän auto oli seisonut reilun tunnin ja olin tulpannut kaikki alipainejutskat ja lähdin ajamaan, kerkesin muutaman minuutin jo kaahailla ja kuvittelin, että nyt se vika löytyi, mutta vi%#t!
No nyt jää motoparkki väliin. Harmi sinänsä, olisi kiinnostanut mitä kello tykkää tehdyistä muutoksista (peltisarjat, välitys, lukko).
On tämä mukavaa täma harrastaminen...
Mitenkä se lie tuo yksi imusarjan pultti (kts. ed. viesti) voisiko se olla kaiken syypää?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Puola on viime kesänä vaihdettu, joten sitä en ensimmäisenä epäilisi. Tulpilla tosin alkaa ikää olemaan, ne voisi tietenkin vaihtaa.
Odottaisin vielä tuohon imusarjanpulttiasiaan vastausta...
Odottaisin vielä tuohon imusarjanpulttiasiaan vastausta...
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Päivitystä ongelmiin... Bensansuodatin vaihdettu. Seosmittarin ja bensanpainemittarinkin hommasin, asentamatta vielä. Kaasarista löytyi yksi hajonnut tiiviste, josko siitä löytyisi syy. Alipainevuoto sitä kautta? Tilattu kaikki tiivisteet uudet. No, vaihdoin myös tulpat ja samalla katsoin "puretulla tulppa jonka läpi pultti-systeemillä" damperin nollakohdan kohdalleen, oli muuten siirtynyt noin 25 mm. Tulppien vaihdon jälkeen kone käyntii ja ajatuksena tarkistaa lampulla mitä ne sytyt näyttää, niin yllätys yllätys olikin uusi ääni löytynyt koneesta! Pelkääjän puolelta konetta kuuluu sellainen "tsup-tsup-tsup"-ääni joka vaihtelee kierrosten tahdissa. Hieno homma!
Mikähän tämäkin on? Käy tasaista tyhjäkäyntiä, mutta tsupsuttelee vaan. Montaa sekuntia en uskaltanut konetta pyörittää ettei kilahda. Toisen kerran toki kokeilin ja eikun tsupsuttaa vaan. Vähän samantyylinen ääni mikä kuului kun pyöritin konetta käsin.
APUA!
APUA!
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."