Nyt on preload säädetty uudestaan. Kiristetty vielä maltillisemmin kuin viimeksi: noin 5/12 osaa kierrosta vielä sen jälkeen kun kalkatus lakkaa. Ei pitäisi olla pelkoa, että venttiilit kantaa.
Oireen jatkuvat seuraavanlaisina: Ei hummaa kierrokset enää niin paljon, tyhjäkäynnillä ehkä 50-100 rpm. Mutta tasakaasulla ajettaessa nykii ja kun antaa voimakkaammin hanaa ei halua kerätä lisää kierroksia vaan alkaa täristää ja ravistaa. Huomaa varsinkin ylämäkeen kuormitettaessa. Varpaanpäällä kevyesti kaasua lisäten ei ravistele. Vapaalla ottaa hyvin kierroksi, mutta hivenen ravistaa silloinkin. Ilmavuodot pitäisi olla hallussa. Selkeän eron huomasin kun muutin kiihdytyspumpun asetuksia. Aiemmin oli keskireiässä.
- Laitoin ylimpään reikään: ravistus lisääntyy.
- Laitoin alimpaan reikään: ravistus vähenee, mutta yhä sitä esiintyy.
Alimmassa reiässä ollessa houkuttelin ykkösellä kierrokset noin 4000 rpm mistä talla pohjaan jolloin kiersi kauniisti siitä ylöspäin.
Voisiko nämä olla kuitenkin bensapuolen ongelmia? Onko mahdollista, että nyt kun venttiilien preload on laitettu kohdalleen, vaikuttaa se myös muualle, eli pitäisi säätää seoksia yms.?
Vai onkohan mennyt jotain rikki..?
On se kumma kun näitä ongelmia ilmaantuu aina kun pitäisi lähteä varttimailille.

Olisi nimittäin sunnuntaina motoparkissa mahdollisuus testata auton suorituskykyä. Viime vuonna hajosi alavesiletku klo 21 kun seuraavana aamuna oli lähtö samaan paikkaan, onneksi sen sain kikka kolmosella korjattua ja vartilla käytiin. Sehän tässä harmittaa kun motoparkissa on ainut varttimailitapahtuma 200 km sisällä ja vain kerran vuodessa. Seuraavaksi lähin on 400 km päässä.