Sivu 2/2

Lähetetty: 30 Touko 2006, 13:56
Kirjoittaja Vee8
Eipä tuossa paljon muutokset auta, siitä lähdetään liikkeelle että noin uuteen autoon ahdinta ei saa. Poikkeuslupakaan ei nykyään ole tuohon mahdollisuus, ainoan raon tarjoaa jos autoa on jo tehtaalta saanut ahdettuna mallina. Näinhän -95 Mustin kanssa ei ole. Jos viet auton ruotsiin rekisteriin ja ahdat siellä ja tuot takas, niin onnistuu. Muuta tiedossa olevaa keinoa ei ole.

Lähetetty: 30 Touko 2006, 15:58
Kirjoittaja exquisite
Vee8 kirjoitti:Jos viet auton ruotsiin rekisteriin ja ahdat siellä ja tuot takas, niin onnistuu. Muuta tiedossa olevaa keinoa ei ole.
hankalaksi menee.. pitäis olla siis ruotsin kilvissä se auto koko ajan..?

Lähetetty: 30 Touko 2006, 16:17
Kirjoittaja Vee8
Niinno, tuokin toimii vaan muuttoautossa, tuskin onnistuu muuten.
Eli jokainen joka tuo muutto-Mustangin olkoon siis velvoitettu ahtamaan autonsa ennen Suomeen tuontia. Saahan sen sitten vaikka pois jos ei moista halua, mutta papereissa lukee Moottori:ahdettu 8)

mallisarjan tehokkain on V8 GT ???

Lähetetty: 30 Touko 2006, 16:54
Kirjoittaja Sulkava
eikös se mallisarjan tehokkain ollut 1995 GT mallin V8 ?
eli silloinko V6 voisi virittää V8 tehot + 20% kun alusta samanlainen eli jarrut ?
AKE:n sivulta

esimerkkitapaus...

;
Mallisarja käsittää 1.6 l (70 kW), 2.0 l (85 kW) sekä 2.2 l (120 kW) versiot.

Kun 1.6 l moottoriin asennetaan turboahdin ja teho nousee 80 kW:iin, tulee alusta muuttaa vastaamaan 2.0 l mallin alustaa. Jos teho nousee 100 kW:iin tulee alusta muuttaa vastaamaan 2.2 l mallia. Tällöin teho saa olla enintään 120 kW + 20%.

Jarrujen on oltava lukkiutumattomat, jos ne ovat esim. 2.0 l ja 2.2 l malleissa vakiona. Jos auton osia joudutaan vaihtamaan 35% tai sen yli, tulee auto esittää kanta-auton tarkastukseen ennen muutostöiden aloittamista. Alustan osien vaihtotarve voidaan selvittää esim. merkkiliikkeen antamalla varaosavertailulla.

siis mikä ettei ?? :idea: :?:

Lähetetty: 30 Touko 2006, 20:16
Kirjoittaja Fastback
Noniin, sitten pitää vaan kerätä, säästää, varastaan, ryöstää tai lainata enemmän rahaa ja ostaa kerrasti '03-'04 Cobra. Se on ahdettu jo tehtaalta.

Lähetetty: 01 Kesä 2006, 10:38
Kirjoittaja ac5
todennäköisesti procharger ainut vaihtoehto,eikä hinta kyllä lähelläkään eatonin kanssa.Tosin sisältää lähes kaikki tarvittavan,sekä asennus
helpompi?Ainakin sporttiauto maininnee luvat löytyvän -96 saakka?

Lähetetty: 01 Kesä 2006, 20:04
Kirjoittaja MONTTU
Mitäs jos unohtaa enemmän ahtamisen ja swappaa 351W kattilan. Sitten salaa strokataan 392cid kattilaksi. Saastepäästöt saattaa pilata lystin ja ei ole ihan ilmaista mutta ehkä mahdollista?

Lähetetty: 01 Kesä 2006, 21:37
Kirjoittaja Aku_81
MONTTU kirjoitti:Mitäs jos unohtaa enemmän ahtamisen ja swappaa 351W kattilan. Sitten salaa strokataan 392cid kattilaksi. Saastepäästöt saattaa pilata lystin ja ei ole ihan ilmaista mutta ehkä mahdollista?
Taitaa olla aika tekemätön paikka, varsinkin kun mallisarjasta ei tuollaista löydy eikä varmaan päästöluokituksia tuollaiselle pannulle, helpoin ratkaisu on siirtyä suoraan vanhempaan autoon :wink: Tietty jos sn:stä haluaa enemmän potkua niin hankkii cobran modular-pannun tai sitten rakentaa 5.0:Sta stroukkerin

Lupa on sittenkin OK ... Da Da, Yes, Jaaaa

Lähetetty: 04 Kesä 2006, 11:32
Kirjoittaja Sulkava
Selailin tossa nettii ja eri palstoi ahkeraan.....
ja

Mulla on jo toissa pöydällä State of California AIR RESOURCES BOARD EXECUTIVE ORDER D-365-2 senpä mukaan P-1SC ahtimen asennus liitteesä; Exhibit A (E.O.D-365-2) mukaan 1995 V6 Mustang 3,8L johon asennetaan ahdin No 1FD211-10I ja jossa käytetään - 3.40 in hihnapyörä TAYTTÄÄ Cal määräykset -- ja EU valtioissa( peräkylä Finlandia mukana..) tämä todistus kelpaa vielä 1995 Mustangiin :D :D :D päästöjen osalta joten asennus OK -- jos ja kun V6 ja V8 1995 autoissa on mm yhtäsuuret jarrulevyt jne ei alustan kanssa tule ongelmia :shock: eli 20% yli tehokkaimman vakio V8 version :roll: 8)
Aika eiiii riittänyt Hesan kokoontumiseen -- lakkiaisjuhlia !!!! joten päivän valinnasta voisi keskustella :evil:

Re: Lupa on sittenkin OK ... Da Da, Yes, Jaaaa

Lähetetty: 04 Kesä 2006, 11:35
Kirjoittaja Aku_81
Sulkava kirjoitti:S ja EU valtioissa( peräkylä Finlandia mukana..) tämä todistus kelpaa vielä 1995 Mustangiin
Kannattaa printtailla noita ja lähteä ihan katsastuskonttorille kyselemään, ei kannata tehdä ilman että käy neuvottelemassa asiasta, periaatteessa sen pitäis käydä mutta tietäen suomen niin saattaa asiasta tulla silti hankalaa.

joo kannattaa kyllä ennakkoon tarkastaa

Lähetetty: 04 Kesä 2006, 15:56
Kirjoittaja Sulkava
kun Soomen virka omaiset saattaa olla joskus hankaliii :oops:
eli aattelin marssii ensiviikolla pahvit kainalossa jututtaan ukkoja :roll:

Lähetetty: 05 Kesä 2006, 11:28
Kirjoittaja ac5
Soitteleppa Myllyn katsastus asemalle Raisioon.Siellä on ainakin näitten kanssa väännetty ja luulisi jatkossa asian menevän helpommin,koska tietävät miten toimitaan ja kenen kanssa!

Jos samasta ahdinlapusta kyse,mitä luulen?Eivät normikonttorilla,missä vastaavia EI ole käsitelty,ymmärrä sen lapunpäälle ollenkaan :wink: