Lähetetty: 29 Huhti 2006, 14:55
Vihreä 71-Shelby avo M-koodin 351-4V Clevelandilla (ja C6-automaatilla, 1:2,75 perä) menee n. 15 L/100 km maantiellä, 22 L/100 km kaupungissa. 73-suomi-Grande Q-koodin 351CJ:lla (+C6, 1:3,25 perä) kulki 16 ja 24 L/100 km. Jos noihin lukemiin pääsee, on moottori ja säädöt kohdallaan. Itse olen yleensä jokseenkin rauhallisesti ajellut. Tuon kulutuksen alle on mahdoton kyllä päästä, ainakaan ilman AOD-laatikkoa.
Kuriositeettina, 71-Shelby meni vuoden 2002 Grand-FunRun:ssa 1.800 km:n matkan keskikulutuksen ollessa tällä matkalla 13,8 L/100 km, mutta vauhti olikin usein luokkaa 60-70 kmh letkassa ajaen eli rauhallista ja mukavaa cruising-köröttelyä.
Rokin kanssa olen samaa mieltä; jos on ollut varaa hankkia Mustang, bensan kulutusta voi seurata vain sen toteamiseksi, että auto on kunnossa ja säädöissään. Moottoriveneet kuluttaa reilusti enemmän kun tarkastellaan kulutus/100km vesillä eikä vain L/tunti. Samoin moottorikelkat eivät taida kovin hävitä isolohko-Mustangeillekaan...
Tämän päivän lehdessä oli myynnissä Dodge Dart 225cid-koneella 1.700 eurolla. Mustangien hinnat on luokkaa 5-10 x tuohon verraten.
Kuriositeettina, 71-Shelby meni vuoden 2002 Grand-FunRun:ssa 1.800 km:n matkan keskikulutuksen ollessa tällä matkalla 13,8 L/100 km, mutta vauhti olikin usein luokkaa 60-70 kmh letkassa ajaen eli rauhallista ja mukavaa cruising-köröttelyä.
Rokin kanssa olen samaa mieltä; jos on ollut varaa hankkia Mustang, bensan kulutusta voi seurata vain sen toteamiseksi, että auto on kunnossa ja säädöissään. Moottoriveneet kuluttaa reilusti enemmän kun tarkastellaan kulutus/100km vesillä eikä vain L/tunti. Samoin moottorikelkat eivät taida kovin hävitä isolohko-Mustangeillekaan...
Tämän päivän lehdessä oli myynnissä Dodge Dart 225cid-koneella 1.700 eurolla. Mustangien hinnat on luokkaa 5-10 x tuohon verraten.