Sivu 2/4
Re: Ford Mustang 2.3 -80
Lähetetty: 13 Elo 2009, 20:08
Kirjoittaja musti80
miten saisi tuosta kyseisestä koneesta tehoja irti?
ps:ei mitään kalliita osia
Re: Ford Mustang 2.3 -80
Lähetetty: 13 Elo 2009, 20:50
Kirjoittaja Jukka
Osta suoraan kasikoneinen.
Ei ole pahoissa hinnoissa nekään.
Re: Ford Mustang 2.3 -80
Lähetetty: 13 Elo 2009, 21:01
Kirjoittaja musti80
auttaako mitään vapaa virtaava ilmanputsari tuossa koneessa?
Re: Ford Mustang 2.3 -80
Lähetetty: 13 Elo 2009, 21:52
Kirjoittaja Aku_81
Ei.
Re: Ford Mustang 2.3 -80
Lähetetty: 13 Elo 2009, 21:58
Kirjoittaja musti80
miten sais tehoa irti tuosta kyseisestä koneesta?
ps:jos ei laita v8
Re: Ford Mustang 2.3 -80
Lähetetty: 13 Elo 2009, 22:17
Kirjoittaja JXA-26
Halvin tapa on porata pakariin muutama reikä. Kyllä lähtee !!
Kyllä tuosta 2,3 ei saa HALVALLA mitään irti !! Tuon hyvä puoli kasiin verrattuna on paino ja auton tasapainoisuus. Autosta saa kyllä nopean muillakin konsteilla kuin vain tehoa pellin alle. Korista painoa pois, alusta remonttia, jne.
Tuo auton virittäminen on pohjaton suo, ihan sama paljonko virität mikään ei loppupeleissä riitä, ja siinä vaiheessa kun tehot rupee riittämään, sillä ei voi enää ajaa normaali liikenteen seassa. Täydet pisteet silti sulle jos maltat pitää foxin pintolaisena, ja saat sen vielä kulkemman !!

Re: Ford Mustang 2.3 -80
Lähetetty: 13 Elo 2009, 22:29
Kirjoittaja musti80
okei

Re: Ford Mustang 2.3 -80
Lähetetty: 13 Elo 2009, 23:06
Kirjoittaja Jukka
Latella saattaisi olla jonkinlaista ajatusta ahdetusta neloskoneesta?
Neloskoneinen Mustang on ihan hauska jos ei ole kiire.

Re: Ford Mustang 2.3 -80
Lähetetty: 14 Elo 2009, 09:09
Kirjoittaja Aku_81
musti80 kirjoitti:miten sais tehoa irti tuosta kyseisestä koneesta?
ps:jos ei laita v8
Samat perusteet ku v8:ssakin eli enempi puristuksia, kannen porttaus, jyrkempi nokka, parempi pakosarja ja kaasari. Turbotus olisi paras vaihtoehto, eniten jerkkua sillä rahalla....
Re: Ford Mustang 2.3 -80
Lähetetty: 14 Elo 2009, 09:21
Kirjoittaja Antti66HT
Samaa mieltä. Suapin pari litrainen turbo pannu sisään ja kylä lähtee... V8 tosin tulisi paljon halvemmaksi...
(edit: kirotus virjeita)
Re: Ford Mustang 2.3 -80
Lähetetty: 14 Elo 2009, 13:50
Kirjoittaja Aku_81
Antti66HT kirjoitti:Samaa mieltä. Suapin pari litrainen turbo pannu sisään ja kylä lähtee... V8 tosin tulisi paljon halvemmaksi...
(edit: kirotus virjeita)
Olis varmaan hinta/laatusuhteltaan erinomanen, jos jaksaa värkätä. Kun ei nuo vanhat toimivat turposaapit maksa paljo mittää, tonnilla saa toimivan.
Re: Ford Mustang 2.3 -80
Lähetetty: 14 Elo 2009, 15:14
Kirjoittaja 302TT
Aku_81 kirjoitti:Antti66HT kirjoitti:Samaa mieltä. Suapin pari litrainen turbo pannu sisään ja kylä lähtee... V8 tosin tulisi paljon halvemmaksi...
(edit: kirotus virjeita)
Olis varmaan hinta/laatusuhteltaan erinomanen, jos jaksaa värkätä. Kun ei nuo vanhat toimivat turposaapit maksa paljo mittää, tonnilla saa toimivan.
Näiden uudempien GM:läisten peräänhän sopii takaveto Ooppelin loota. Noi Saabin turbokoneet on kyllä aivan loistavia, vakiokalut piisaa helposti sen 500hv ja vakiosofta on ilmeisen kehittynyt. Suomestakin pitäisi löytyä sen "puukottajia".
Toisaalta onhan noita Pinto 2.3 turbomottejakin ollut silloin tällöin kaupan.
Yksi helppo ja halpa vaihtoehto voisi olla 2wd Cosworthin T03 Garrett (minulta 190€

) , vesijohtokäyristä pakosarja (tai ebaysta kiinansarja), 2wd tai 4wd Cosworthin cooleri (tai kiinan kenno) ja kaasariksi mm. Stockmann turbo Sierroissa köytetty Weberin DAT. Vakiokone kestää ihan varmasti sen 0,5bar ja kulkupuoli piristyisi kummasti.
Tai ostaa tuosta kokonaisen auton, mistä ottaa tekniikan:
http://www.nettiauto.com/ford/sierra/2689536
Tosin on vaan 2.0, mutta saisi aika nopsasti ajoon ja olisi valmiiksi kaikki himmelit.
Re: Ford Mustang 2.3 -80
Lähetetty: 14 Elo 2009, 21:25
Kirjoittaja Late
Halvalla et juuri tehoa 2,3 :sta lisää saa, tosin halpuus ja lisätehohan on kovin suhteellista. Konehan on perusmuodossaan niin "anti-performance" kun vain olla voi. Jos rupeat ahtamaan ja tehojakin meinaat irti saada, niin vaihtolistalle on laitettava ainakin kampiakseli, männät, kansi, pako- ja imusarjat. Fordin oma 2,3 Turbo (Pinto) on hyvin paljon kehitetty ja vahvistettu versio tuosta perusmoottorista. Sinänsä 2,3 Turbo on hyvä ja vahva kone ja siitä saa melko helposti n. 300 hv ja tehdaskuosissaankin tarjoaa parhaimmillaan 205 hv.
Esslinger on varmaankin kokenein USA-OHC paja. Heidän sivuilta saat infoa, mitä kaikkea koneelle voikaan tehdä. Tosin heidän keinonsa ei ole halpoja...
http://www.esslingeracing.com
Ja tuolta lisää tietoa 2,3 Turboista
http://www.turboford.org,
http://www.turbotbird.com
Re: Ford Mustang 2.3 -80
Lähetetty: 14 Elo 2009, 21:55
Kirjoittaja musti80
kiitti tiedost

Re: Ford Mustang 2.3 -80
Lähetetty: 14 Elo 2009, 22:53
Kirjoittaja JXA-26
Katoppa tuota:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... =17&t=6075
Siinä pikkasen hinta tasoo 2,3 viritykseen. Myös Suomen mestari rallisprintissä, Lamminsivun Ari varmaan voi kertoa hinta tasoa millä saa 2,3 pintosta voimaa ulos n.300hp...