Sivu 2/3
Lähetetty: 03 Elo 2004, 22:58
Kirjoittaja Mika M
Niin ja auton entinen omistaja kertoi perässä olevan detroit lockerin
lukon. Muu tekniikka: 429cid+4 speed toploader jonka koodeista sain selville
että laatikko on 428cid fairlanesta vm. 68 tai 69.
Mika
Lähetetty: 04 Elo 2004, 04:12
Kirjoittaja Fastback
Mika M kirjoitti:Niin ja auton entinen omistaja kertoi perässä olevan detroit lockerin
lukon. Muu tekniikka: 429cid+4 speed toploader jonka koodeista sain selville
että laatikko on 428cid fairlanesta vm. 68 tai 69.
Mika

Oho!!

No terve tuloa isolohko+manuaali joukkoon

Kerrohan lisää autostasi, tuo kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta ja mistä ihmeestä moisen löysit??? Mitäs palikkaa se 429 pitää sisällään? Detroit locker sitten vähän paukkuu, joten ei kannata pienestä pelästyä. 295 menee sisää ilman kavennuksia 315 sopii myös, mutta sitten pitää olla jo vanteen backspacing kohdallaan.
Jos et halua julkisesti huudella niin laita yksityisviesti.
???... mikä perä
Lähetetty: 13 Elo 2004, 17:30
Kirjoittaja mustang cs
omassani on perämurikkan taka osa puoli pallon muotoinen jossa on kaksi painaumaa + proppu.
vetoakselin päissä on kantikas upotus jossa on pyöreät kantit yhdessä suunnassa.perän etupäässä on kuvien perusteela 8":sen etu osa (eli ei tarvitse niveltä yhden ruuvin/pultin irroittamiseen) näin ollen voisiko joku valaista hiukan että omistanko 8":sen taka akselin
Lähetetty: 13 Elo 2004, 17:47
Kirjoittaja Mosse
AIka hyvä erotus keino oli, että 9" tuumaisen banjon keski osa on pyöreän mallinen, kun 8" tuumainen taas näyttää soikeammalta. Noilla sivuilla on hyvät kuvat joiden mukaan pitäis tunnistus onnistua..
juu juu
Lähetetty: 13 Elo 2004, 21:11
Kirjoittaja mustang cs
mutta kun taka osa on pyöreä ja etu osa näyttää siltä että sen yhden pultin saissi suoran jatkon avulla pois eli oliskohan joskus tähän vaihdettu jotain osia(voisiko olla jokin kootut teokset)
Lähetetty: 14 Elo 2004, 07:43
Kirjoittaja musse67
Earlier housings, like the 65-66 Mustang 8" pictured have the fill plug in the back
Eli 65-66 mallissa on roppu banjossa. oisko jossain vaiheessa vaihtunut sun autoon 65-66 mallinen taka-akseli? 67 vuonna roppu on siirretty murikan kylkeen.
http://www.gearheadracing.com/Reference ... r/uv53.jpg Tosta näkee hyvin erot 62-66 ja 67-> 8" mallien välillä
Lähetetty: 14 Elo 2004, 07:43
Kirjoittaja musse67
Earlier housings, like the 65-66 Mustang 8" pictured have the fill plug in the back
Eli 65-66 mallissa on roppu banjossa. oisko jossain vaiheessa vaihtunut sun autoon 65-66 mallinen taka-akseli? 67 vuonna roppu on siirretty murikan kylkeen.
http://www.gearheadracing.com/Reference ... r/uv53.jpg Tosta näkee hyvin erot 62-66 ja 67-> 8" mallien välillä
Lähetetty: 14 Elo 2004, 08:35
Kirjoittaja proppu
kyllä mulla on murikan etupuolellakin proppu (kuljettajan puolella)
Lähetetty: 14 Elo 2004, 08:51
Kirjoittaja musse67
proppu kirjoitti:kyllä mulla on murikan etupuolellakin proppu (kuljettajan puolella)
Elikkä banjo on vaihtunut vanhempaan malliin ja murikka on uudempi, eli saattaa olla auton alkuperäinen.
vetarit?
Lähetetty: 14 Elo 2004, 20:18
Kirjoittaja mustang cs
juu vähän arvelin jotain sellaista onko 8":sen veto akselin päissä tavallaan kantikkaat upotukset joissa on pyöreätpäät
(veroista ei ole kuulunut viellä mitään on kuulema jokin ennakko tapaus )
Re: vetarit?
Lähetetty: 15 Elo 2004, 11:35
Kirjoittaja musse67
mustang cs kirjoitti:juu vähän arvelin jotain sellaista onko 8":sen veto akselin päissä tavallaan kantikkaat upotukset joissa on pyöreätpäät
(veroista ei ole kuulunut viellä mitään on kuulema jokin ennakko tapaus )
Sellaset ne yleensä on, mutta ei välttämättä. Kuten tässä
http://www.gearheadracing.com/Reference ... r/uo50.jpg näkyy, voi pää olla saman näkönen kuin 9" akselissa. Mulla toinen 8":sen vetari on jossain vaiheessa vaihtunut tollaseen 9" akselin vetariin, kun toisen akselin päässä on toi iso upotus ja toisessa taas noi pienet reijät.
huono näkö?
Lähetetty: 15 Elo 2004, 12:24
Kirjoittaja mustang cs
noniin kävin äsken ryömimässä perä murikan louna niin totesimpa että eihän siellä puolipallon muotoisessa taka osassa ollut kuin 2 painaumaa molemmin puolin kylläkin huonosti katsomassani propun paikalla on jonkin moinen matala upotus johon voisi ajatella asentaa proppu anteeksi tyhmyyteni
Lähetetty: 15 Elo 2004, 12:53
Kirjoittaja musse67
Sellasta sattuu

Re: Ford 9"?
Lähetetty: 07 Loka 2004, 20:39
Kirjoittaja paltant.ponitalli
Mika M kirjoitti:Perästä löytyy valumerkinnät DIF 51
C5AW
4668A
8E22
Saako noiden perusteella selville onko perä 8" vai 9"purkamatta perää?
Perästä ei löytynyt sitä pelti lätkää jossa olisi ollut tietääkseni
välitys.
Mika
8 on pitkyläisellä panjolla 9 lähes pyöreä c5a on -65 full sizeen suuniteltu perä t -71 460 mach man.
Re: Ford 9"?
Lähetetty: 08 Loka 2004, 10:08
Kirjoittaja Arto65FB
paltant.ponitalli kirjoitti:Mika M kirjoitti:Perästä löytyy valumerkinnät DIF 51
C5AW
4668A
8E22
Saako noiden perusteella selville onko perä 8" vai 9"purkamatta perää?
Perästä ei löytynyt sitä pelti lätkää jossa olisi ollut tietääkseni
välitys.
Mika
8 on pitkyläisellä panjolla 9 lähes pyöreä c5a on -65 full sizeen suuniteltu perä t -71 460 mach man.
Tarkkaan ottaen 65-66 Mussessa oli 8 3/4" perä, hieman kevyempi lautaspyörä, pinionista en tiedä.
C5AW tarkoittaa suunnittelua vuodelle 65 ja suunnittelun on maksanut isokoristen, eli Galaxien linja. Mutta tuo 8E22 viittaa toukokuuhun 22. 1968. Ihmettelen vaan, että tuon 4668, eli perän casen loppukaneetti on vain A. Sehän tarkoittaisi, että casea ei olisi tehty evo-versioita kolmeen vuoteen.