Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Roller tip, jolloin rulla on vain keinuvivun päässä venttiilin päätä vasten ja itse keinu keinuu studin päässä perinteiseen tyyliin. Kitka venttiilin päässä pienenee ja kulumat minimoituu.
Ns. Full roller, jolloin keinuvivun päässä on rulla venttiilin päätä vasten sekä itse keinun liike on rullalaakeroitu, joten siinäkin kohtaa kulumista ja kitkaa vähennetään.
Näin itse nämä ymmärrän. Materiaali alumiinia joten saattavat olla vakiomalleja kevyempiä, ei aina. Maksaa koneesta ja keinujen tyypistä riippuen n. $160-$250 per satsi ja siitä ylöspäin. Nähdäkseni vaikutus suht pieni tehoihin mutta kaikki kitka ja paino venttiilikoneistosta pois on hyvä asia, ja kaikki mikä vähentää komponenttien kulumista on hjyvä myös.
Vaihto: venakopat irti, vanhat keinut pois ja uudet tilalle.
Säädöt ohjeiden mukaan.
Tuo minua vähän sekoittaa, alussa puhutaan -88 302 koneesta mutta siinä onkin jostain syystä vanhanaikainen laahaava hydraali nokka-akseli. 1962 up, EXCEPT 1982-UP 302 H.O.
Onkohan joku jo valmiiksi ryssinyt koneen?
Mikä lohko oikeasti on kyseessä?
Mitkähän kannet mahtaa olla?
Ei voi antaa vastauksia! Lähtötiedot epäselviä tai puutteelliset!
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vaan oliko kaikki -88 5.0L/302 -koneet rullanokalla? Eikös rullat laitettu näiden CAFE -määräysten takia, jotka eivät koske kuin henkilöautoja. Josko lohko on jostain pakettiautosta?
Googlella löytyi tuollainen totuus:
Subject: 5.o roller lifters
jgalbertglobal2000.net wrote asking if his 90 f150 302 had a roller cam.
From my conversations with SVO, the 88 truck 302 was the change over year,
when Ford used up all the old truck blocks and started using the HO roller
302 blocks in trucks. My son's 88 is a tappet cam 302.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Hydraulic roller tappet camshaft introduced. 266' duration, .444 valve lift
Revised block (122 lb.) with two retainer bosses for roller tappets.
New cylinder heads, revised to allow service removal of the roller tappets
Distributor drive gear material changed to be compatible with steel camshaft
Forged pistons with low tension rings and thicker ring lands. Compression remained at 8.4:1
Holley 4180C carburetor, with improved secondary metering
Water pump impeller diameter increased to 4.4" for increased flow
Stainless steel tubular headers
1987/88 -- 225 HP @ 4000
Same Camshaft, exhaust manifolds, and block as 1986
Truck casting wedge cylinder heads with revised combustion chamber, casting # E7TE-AA, used through '95
9.0:1 compression forged pistons with valve eyebrows
Speed Density EFI with same intake runners, larger crossover duct, and 60 mm throttle body
Eli jos auto on Mustang ja kone alkuperäinen 88 niin koneen on oltava rulla nokka-akselilla. Muutoin kone on jokin muu, mutta mikä?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Tarkoitus oli teettää talven aikana jonkinlaista viritystä ja remonttia moottoriin.. Nyt tuumailin, että jos ostaisikin valmiin paketin. Us-Parts toimittaisi mm. Ford racing 302:sta johon laitan linkin. http://www.fordracingparts.com/crateeng ... lblock.asp Noita kahta kesyintä olen ajatellut. Vanhasta moottorista niihin olisi edelbrock performer 289 imusarja sekä edelbrock 1405 kaasari. Virranjakaja pitäisi hommata. Ja motti tulisi earlyyn jossa C-4 vakioturbiinilla.
Onko noista moottoreista kellään kokemuksia tai mielipiteitä? Itselle ei oikein uppoa muuta kuin että alumiinikantta on ja rullanokkaa
Ainakin on ollu tuosta joskus puhetta, kuulemma ihan hyvä kone. Tosin jotkut kyllä purkaa nuo ford racinginkin koneet ekana osiksi. Saa liki samaan rahaankin suomesta omaankin koneeseen teetettynä kivasti hevosvoimia, tietää ainakin mitä on syönyt.
Mulla on toi XE3M, mutta kilometrejä on vielä nolla, vasta keväällä saan sen ajoon kun Roushin ruisku imusarjan jotenkin saan siihen sopimaan. Ainakin paljon parannusta tuossa on racingin edelliseen vastaavaan verrattuna joka oli vielä vuosi sitten tuon mallin tilalla myynnissä. Päivittivät siihen silloin racingin alumiiniset rullakeinut. Vesipumppu, öljypohja ja muut etuosan vermeet on nyt suoraan foxiin sopivat.
Radalle ja dynoon tota pitäis ens kesänä päästä testaan, kirjoittelen sitten kokemuksia.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 - ______________________________________
-06 GT
-90 GT
NoNeed4Boost kirjoitti: Vesipumppu, öljypohja ja muut etuosan vermeet on nyt suoraan foxiin sopivat.
Earlyyn pitäisi ilmeisesti tehdä jotain muutoksia jakopään ja öljypohjan osalta?
Pitää vielä tuon vanhan moottorin suhteen miettiä mitä sille pitäisi tehdä jos sitä meinaa laittaa. Talliolosuhteet on vaan aika kehnot, ainakin jos koko moottorin purkaa osiin.