Mulla oli kans tota lonksuvikaa, oli muistaakseni rissaa pitävä sokka irronnu, eikä pitäny sitä paikallaan noston aikana. Rissaan kohdistuu aika kova sivuttaisvääntö nostaessa ja toden näköisesti lonksaus tulee siitä kun rissa putoaa takaisin paikalleen, nostajan kiskoon.harrastelija kirjoitti:Nostetaans hiukan vähän vanhempaa topiccia kun tuli pulmia tästä aiheen läheltä.Homer65 kirjoitti:Saattais olla kyseessä,sokkakiinitteisten, muovirissojen hajoominen.Selviää helposti ovipahvit irrottamalla, korjaamaan pystyy ilman lasin irrottamista. Itelläni hajos hantinpuolelta ko. rissa matkalla funrunista kotiin. Se on semmonen kakskauluksinen muovirissa joka veivatessa, lasinnostimesta, liikku vähän niinku c.n mallisessa metallikiskossa.
Pitäis vielä kehitellä mistä sais uusia.
Itsellä on 66HT:n kuskin oven lasi löystynyt niin, että se pääsee kääntymään oman normaalinsa ympäri (eli kääntynyt kohtisuoraan lasin pinnasta vedetyn akselin ympäri). Vääntymää ei huomaa paljaalla silmällä kun lasia nostaa tai laskee. Nostaessa ikkuna kuitenkin "paukahtaa" paikalleen. Heitto on noin sentin luokkaa kun katsoo lasin etureunan ja ohjaavan hahlon erotusta aivan lasin alareunassa.
Voisiko tässä olla myös kyse noista muovirissoista? (Niin missäspäin nämä rissat sijaitsevat, en muista huomanneeni niitä tuossa asiaa tutkiessani)
Itse mietin jotain kiristyskeinoa, jolla lasin saisi pysymään paremmin paikallaan. Onko tällaisia paikkoja jossain?
Sivuikkunat
- Homer65
- Over The Top
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Viesti:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- harrastelija
- Aktiivi
- Auto: 1966 6:cyl
Nyt kävin katsomassa hiukan tarkemmin ja ongelma selvisi. Toinen noista rissoista puuttui kokonaanHomer65 kirjoitti:
Mulla oli kans tota lonksuvikaa, oli muistaakseni rissaa pitävä sokka irronnu, eikä pitäny sitä paikallaan noston aikana. Rissaan kohdistuu aika kova sivuttaisvääntö nostaessa ja toden näköisesti lonksaus tulee siitä kun rissa putoaa takaisin paikalleen, nostajan kiskoon.

Rissoja ostelemaan, katsellaan jos part cornerin tai us-partsin kaverit voi auttaa.
jaaha, että näin....