hjelp....
no jos ei jotain tullu remontista ni lämmöt nousee tappiin ku käyttää.mis p.......s vika.termostaatti aukee.vesipumppu pyörii ja kaikki pitäs olla ok.lämpömiittarin mukaan lämpö tapis melkeen.siin oli kierre jouset sisäl syylärin ylä ja ala letkus et mikä tarkotus niil on.olivat lahonneet et otin ne pois.huomenna pitäs hinata toi viikonlopuksi remonttiin etsais leiman ku kesähän kohta tulee niin lämpimään talliin siis mut jarrut oli kadonnu....no tätähän tää on vanhankans
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Ne vieterit letkuissa estaa niita menemasta lyttyyn. Kokeile esim. imaista kunnolla mehupillia niin naat kuinka kay.. Samoin kay letkuille, kun vesipumppu imee vetta syylarista. Katoppas onko se syylari tukossa? Voit arvailla ainakin kokeilemalla, onko molemmat reunat yhta kuumat (ok, vaatii ehka paremman mittarin kuin kammenselka)? Korkista vilkaisemalla ei valttamati nae kuin ihan jumiutuneen - ittella oli 30% tukossa ja korkista naytti ihan hyvalta.. Lampiaako molemmat letkut (yla/ala) vai kumpikaan? Vetta n. 1" syylarin korkista?
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Poraa termostaattiin 3-4mm ohitusreikä, ei käytännössä jäähdytä konetta turhaan, mutta ylimääräiset ilmat pääsevät syylarin paisuntatilaan.mika kirjoitti:no jos ei jotain tullu remontista ni lämmöt nousee tappiin ku käyttää.mis p.......s vika.termostaatti aukee.vesipumppu pyörii ja kaikki pitäs olla ok.lämpömiittarin mukaan lämpö tapis melkeen.siin oli kierre jouset sisäl syylärin ylä ja ala letkus et mikä tarkotus niil on.olivat lahonneet et otin ne pois.huomenna pitäs hinata toi viikonlopuksi remonttiin etsais leiman ku kesähän kohta tulee niin lämpimään talliin siis mut jarrut oli kadonnu....no tätähän tää on vanhankans
Tuskin tämä ongelmaa ratkaisee, mutta ekakäynnistyksien ilmavaivat ainakin ratkeavat helpommin.
Testasitko muuten termarin kattilassa?
Oman koneen kanssa tappelin samojen vaivojen kanssa kun kone oli täysrempan jälkeen kasassa.
Tuli kokeiltua vaikka sitten mitä, mutta eräs suuri syy toimimattomuuteen oli 2 (!) uutta rikkinäistä termaria. Toinen aukesi vaih vähän, toinen kokonaan mutta vasta ylikuumana.
Termarit aina ja ilman poikkeuksia ensin kattilaan, sitten koneeseen. Sen opin.

Lahonneet jouset, ruostetta...ettei olisi sitä kautta niistä ja muusta johtuen se jäähdytin tukossa kuten arvaatkin.
Mites remontissa kävi sytytysennakolle, oliko jakaja irti jne? Onhan varmasti oikealle hehtaarilla ettei ole turkasen myöhäsellä? Laita 10 astetta ennakkoa alkuun niin ei ainakaan lämpeneminen siitä johdu.
Onko kansipinnat varmasti oikoset ja kunnon pahvi välissä, momentit ilmeisesti ainakin kohdallaan? Ettei vuoda kansipahvi mistään. Oletan että teitte kunnolla joten tuskin tästä on kysymys.
Mites remontissa kävi sytytysennakolle, oliko jakaja irti jne? Onhan varmasti oikealle hehtaarilla ettei ole turkasen myöhäsellä? Laita 10 astetta ennakkoa alkuun niin ei ainakaan lämpeneminen siitä johdu.
Onko kansipinnat varmasti oikoset ja kunnon pahvi välissä, momentit ilmeisesti ainakin kohdallaan? Ettei vuoda kansipahvi mistään. Oletan että teitte kunnolla joten tuskin tästä on kysymys.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
oletan itse et syyläri oisi tukos et se selviää viikonlopun aikana.sytkä kohallaan ja termostaatti kiehutettu kattilas ja oli myös auki kun otinsen koneesta ulos kun lämmöt nousi...tarkistin siis et aukeekose varmasti.kansi pahvi ok ja pultit momentissa.ei paljoa vaihtoehtoa mis vika kun eimyöskään painetta pukkaa syyläriin.tietty se voi olla et lämpömittari näyttää mitä sattuu mut eipä uskalla luottaa siihen.
.ainakaan et ylilämpöä näyttäs

Hommaappa mika sellanen kapilaarimittari, sellanen putkiversio se näyttää totuuden. Jos viellä näyttää lämmöt nousevan keiton rajoille, sitten kansi pois paikaltaan ja tutkimaan, onko tiiviste väärinpäin. Jos tiivisteen toisessa päässä on vain virtausaukot, niin se on asennettava ne aukot moottorin takapään puolelle, kasissa ainakin on niin. Kannet jäähtyy paremmin kun lillinki virtaa reippaammin takapäästä kansiin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Ilman termostaattia voi keittaa, koska vesi menee liian akkia syylarin lapi..? Ei ehdi jaahtya vaan menee kuumana takasin. Jos jollain pystyt kattoon eron sisaan syylariin ja ulos syylarista, niin kannattaa tsekata kans.mika kirjoitti:ajokausi aloitettu mut mut...termostaattia ei ole paikollaan ja syyläristä vesi meni holinalla läpi et tukos ei pitäs olla mut lämmöt vaan nousee.kysymys et voiko kansipahvi passata väärinpäin.
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Kuulostaa kylla silta, ettei siella vaan tavara kierra oikein, eli kansipaffi tai jotain muuta feelua kanavien kanssa.mika kirjoitti:onhantos veekoo ajatusta mut eilen oli illal nollasa josei aste pakkastaki ku ajelin jakun lämpö nousi ni pysähdyin kurkkaamaan konehuoneeseen.ravotin syylärinkorkkia jaheti pukkas nesteet vaahonkans pihalle.pitää tsekata toi mittari ynm

Miten kauan ajelit? sillä eihän syylärinkorkkia saa kuumana avata... tulee nesteet silmille vaikka olisi kuinka ehjä laite.
Mulla oli '49 Buickissa sama ongelma, ratkaisu oli uusi syyläri sillä nesteet ei pitänyt enää kuin kuin muutamaa putkea auki syylärissä.
oli vähän tukkosen näköinen kun leikattiin kennosto auki.
Mulla oli '49 Buickissa sama ongelma, ratkaisu oli uusi syyläri sillä nesteet ei pitänyt enää kuin kuin muutamaa putkea auki syylärissä.

Mitä kaikkea rempassa tehtiin? Yksi teoria voisi olla, että kannenpultit pohjaavat (jos kantta höylättiin urakalla ja/tai venyneet pultit) eikä kansi ole kunnolla kiristynyt. Tämän mahdollisuuden voisi testata pois laittamalla kovat prikat pulttien alle.
Kansipahvin passaamisen tsekkaan tuossa illalla, mutta mielestäni sille on vain yksi järkevä tapa asentua paikalleen.
Kansipahvin passaamisen tsekkaan tuossa illalla, mutta mielestäni sille on vain yksi järkevä tapa asentua paikalleen.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****