Lähetetty: 06 Helmi 2006, 12:17
Juu, no ei se kauheita tehoja vaadi jos pinionin mutteri on päässyt löystymään, laakeri välykset löysät, joka aiheuttaa pinionin tukilaakerin pesän murtumisen. Pesän pala meni rattaiden väliin, mikä aiheutti pysähdyksen... Tästä on kyllä täällä jo aikaisemminkin kirjoitettu... Eli ei sitä teholla rikottu.Mussemaan kirjoitti:Jaa "heikoin" output shafti? Vai "heikompi"Mosse kirjoitti: Noh, kyseessä oli kuitenkin se 25-rihlainen ,eli heikoin ulostulo akseli, joka katkesi. Akselissa oli runsaasti halkeamia ennestään, eli 30 v. väärin käyttöä ennen minua?
Yhden perän räjäytyksen tuokin kesti, eli kierroksia koneessa paljon, ja perä hajosi niin, että kone pysähtyi kuin seinään...
Oliko eikös niitä ollut kuitenkin vain kahta versiota, iso -ja pikkulohkot?
Särjetty perä oli ilmeisesti 8" joka kyllä ainakin lukon kanssa kestää melkoista löylytystä, se 11s mussekin jenkkilässä takoi krääkräseä kymmeniä, jos ei satoja lähtöjä ennen kuin toinen vetari katkesi.
Muuta ei särkynyt.
Millainen mylly siinä autossa muuten oli kun ulostuloakseli pamahti?
Top -Loader laatikoitahan on 25, 28 ja 31 rihlaisilla ulostulo akseleilla, sisääntulo akseleita on neljää erilaista: 1 1/16" ja 1 3/8" paksuja, close ja wide ratio akselia, eli 4 erilaista...
Tuo 25" rihlainen on siis harvinaisempi, ja tuotannossa 63-64 vuonna...
Että Sillai.