Sivu 2/2
Lähetetty: 23 Marras 2005, 13:19
Kirjoittaja Vee8
ac5 kirjoitti:tekeekös muuten kukaan suurista valmistajista enään lohkossa olevalla nokalla olevia moottoreita?Mielestäni ahdettuja/vapari koneita ei pitäisi verrata keskenään,esim vapari subra ihan normaali tehoinen laite.
No esim. GM:
2005 CORVETTE LS2 6.0L 364CI ENGINE SPECIFICATIONS
SPECIFICATIONS ARE AS FACTORY INSTALLED IN THE C6
90-degree pushrod V8, OHV, Aluminum Heads, Hydraulic Lifters
Bore and stroke 4.00 x 3.62 in.
Displacement 364 cu. in. (5.967 liters)
Compression 10.9:1
Induction System Sequential fuel injection
Gross Horsepower (SAE net) 400 @ 6000 rpm
Gross Torque (SAE net) 400 lb.-ft. @ 4400 rpm
Block All-new 319-T5 Aluminum
Recommended fuel Premium Unleaded
Valves per cylinder Two, 2.00" Intake and 1.55" Exhaust
Redline 6,500 rpm
Camshaft 12565308 385 HP 2001 Corvette LS-6 Engine Camshaft
Ehka nekin joskus 2010 oppii laittaan nokat kansiin, ellei tule konkurssi ennen sita.
Ei tosin hyvin mene Fordillakaan.
Sinansa tehoa on mukavasti tuossa museomoottorissa.
Lähetetty: 23 Marras 2005, 14:07
Kirjoittaja Aku_81
ac5 kirjoitti:tekeekös muuten kukaan suurista valmistajista enään lohkossa olevalla nokalla olevia moottoreita?Mielestäni ahdettuja/vapari koneita ei pitäisi verrata keskenään,esim vapari subra ihan normaali tehoinen laite.
Nissan tekee ainakin arabimaiden pikkubusseihin ja maastureihin(kutonen ja kasi) ja eiköhän muiltakin valmistajilta löydy tiettyihin maanosiin meneviä peruskarvalakkimalleja työntötankokoneita.
Lähetetty: 23 Marras 2005, 15:14
Kirjoittaja mussette
Huhuja liikkeellä, että ensi kesänä olisi 65 HT Mersun dieselillä stripillä

Lähetetty: 23 Marras 2005, 15:34
Kirjoittaja Jukka
Aku_81 kirjoitti:1010jm kirjoitti:Huhuja liikkeellä, että ensi kesänä olisi 65 HT Mersun dieselillä stripillä

On siinä päästetty taas idiootit hommiin

Pitääkö kaikki autot pilata nokilekoilla? Laittais niitä hemmetin diiselikoneita piilofarkkuihin ja rälläkkäpikappeihin ja jättäs autot rauhaan. Tuskinpa sekään oli halpa rakentaa ja samalla rahalla taitais saada samat hevoset jenkistäkin

Jos arvata pitäis,niin arvaisin tuollaisen auton löytyvän Pohjanmaalta?
Ei Janilla sattumoisin ole tietoa..??

Lähetetty: 23 Marras 2005, 16:04
Kirjoittaja raunoh
On muuten tehty aikoinaan 1 kpl 65-HT Mustang (5F07Cxxxxxx) dieselkoneisena ihan Fordin tehtailla, laitettu 289-2V:n tilalle, käyttäen Fordin diesel-moottoria. Olen kysellyt tarkempia tietoja tuosta, mutten ole vielä saanut.
Lähetetty: 23 Marras 2005, 17:07
Kirjoittaja janne260
1010jm kirjoitti:Huhuja liikkeellä, että ensi kesänä olisi 65 HT Mersun dieselillä stripillä

Oliskohan provo?
No jos dieselöidä pittää niin löytyishän sitä ihan konsernistakin vaikka Jaggeenkin kelvannut 2.7 duratec.
Ja jos pyttyjä/litroja pitää saada enemmän niin sitten onhan niillä parilla muulla saksalaisvalmistajalla paljon seksikkäämpiäkin koneita.
Lähetetty: 23 Marras 2005, 17:14
Kirjoittaja Vee8
Ei muutakun Fordin(=Internationalin) 7.3 litran V8 turbodiesel natikan lastulla, taatusti vääntöä ja voimaa enemmän kuin todennäköisesti suuressa osassa Suomen mustangeissa. Ja menee kuutiotilavuuden rajoissakin...
Mitään bensaisolohkoja

Lähetetty: 23 Marras 2005, 17:20
Kirjoittaja musse67
Jukka kirjoitti:Aku_81 kirjoitti:1010jm kirjoitti:Huhuja liikkeellä, että ensi kesänä olisi 65 HT Mersun dieselillä stripillä

On siinä päästetty taas idiootit hommiin

Pitääkö kaikki autot pilata nokilekoilla? Laittais niitä hemmetin diiselikoneita piilofarkkuihin ja rälläkkäpikappeihin ja jättäs autot rauhaan. Tuskinpa sekään oli halpa rakentaa ja samalla rahalla taitais saada samat hevoset jenkistäkin

Jos arvata pitäis,niin arvaisin tuollaisen auton löytyvän Pohjanmaalta?
Ei Janilla sattumoisin ole tietoa..??

Ei kyllä oo mulla tietoo, nyt kuulin asiasta ekaretaa. En tiiä sitte jos Petellä ois jotai kerrottavaa.
Tohon Akun kommettiin vois sanoo että nokilekan saa suht edullisesti kulkemaan kovaa, viime kesänä Kalajoen kisoissa 123 koppanen mese vakio alustalla kulki 12,3 aikoja slikselillä. vaikka jenkistä ottaa samat tehot mitä tiisselistä, on kulutus aika lailla eri luokkaa. Kaverin mersun kulutus tippu melkeen kaks litraa satasella kun tehot tuplaantu... Mutta en silti tiisseliä laittas mustangiin.

Lähetetty: 24 Marras 2005, 10:16
Kirjoittaja Arto65FB
Eiköhän diesel-jutut taas riitä tällä kertaa. Kun joku laittaa sellaisen Musseensa, niin jatketaan sen tekniikasta. Ei mitään yleistä vety-, kaasu-, tai diesel-keskustelua vaikka se hauskaa olisikin. Sitä odotellessa jokainen diesel-juttu lentää roskiin. Paitsi Ranen mahdollisesti löytämät tiedot tuosta factory-dieselistä.
Ja vältetään myös aiheiden kaappauksia tyyliin Mikä on ohv -> turbodiesel, Mikä T10 -> kyllä isolohko on parempi.