Sivu 2/3

Lähetetty: 24 Helmi 2007, 13:17
Kirjoittaja Lauri
Sulkava kirjoitti: ja takasumuvalo asennettiin vasempaan takaumpioon "tyhjään" kohtaan siis lampun sisälle.

Minulla pisti tämä silmään. Tuonhan ei pitäisi myöskään olla sallittua.

Lähetetty: 24 Helmi 2007, 13:24
Kirjoittaja Vee8
Kohtahan pitäisi kaiken alkaa oleen sallittua kunhan saapuu suomeen asti DOT-valojen ja FMVSS-hyväksyntöjen yksittäinen kelpuuttaminen. Eikä tuo takasumari ole niin tärkeä että siitä kukaan jaksaisi nillittää onko e-hyväksytty vai 'orkkis' takaumpiossa. Täysin turha tuikku ylipäätään.

Lähetetty: 24 Helmi 2007, 13:50
Kirjoittaja Lauri
Kyllä ne yllättävän paljon jaksaa kattella, mitä on kavereiden kanssa tullut väkerrettyä valoille jos jonkinmoista kivaa, ei yksikään ratkaisu ole vielä mennyt leimasta läpi :lol:. Ehkä minulle on muodostunut pieni skeptisyys, kun aina on konttorilta löytynyt inssi kuka muistaa mm. missä järjestyksessä Sierran takavalot on. Ja noita valojen käyttökohteitakin on tullut ihan katsastuksessa tarkastettua, sumuvalo ei esim. kelpaa työvaloksi. Taas jaksoi inssi kiivetä lavalle ja tarkistaa.

Takasumuvaloon henk.koht mielipiteeni on että vähän hölmöä vaatia sellainen, kun ei sen käyttöä kuitenkaan vaadita. Suotavaa se kyllä on aina välillä. Liekkö ajateltu että kun sellainen on niin sitä ehkä käytettäisiinkin.

Re: -96 Mustangin tuonti

Lähetetty: 24 Helmi 2007, 21:02
Kirjoittaja GT-350
Miikka kirjoitti:eikös tämä ajovalojen korkeudensäätökin tullut vasta kesäkuussa 96
voimaan ?
14.6.1995.

Re: -96 Mustangin tuonti

Lähetetty: 24 Helmi 2007, 22:14
Kirjoittaja musse67
GT-350 kirjoitti:
Miikka kirjoitti:eikös tämä ajovalojen korkeudensäätökin tullut vasta kesäkuussa 96
voimaan ?
14.6.1995.
Kun mustangiin ei ole e-hyväksyttyjä valoja olemassa, niin ei tarvi korkeudensäätöä. Ilmeisesti pätee siihen ikään saakka kunnes autolle pitää olle eu-tyyppihyväksyntä.

Lähetetty: 25 Helmi 2007, 09:45
Kirjoittaja Sulkava
kyllähän se on paljon katsastus hepusta kiinni --(missäs kaikki nais-inssit on ???) ottaako heti vasaran käteen ja alkaa paukuttaa :shock:

valojen korkeussäätöö ei oo koskaan kysytty- tarkastettu ???

vahojen kuplien 1951 osalta on aika huvittavaa ku ootellaan nouseeko ovitolpasta heiluri pystyyn.... :roll: siis OIKEA sivuvilkku ja ei inssi koskaan uskalla painaa kaasuu tai jarruu silleen hampaat irvessä.....aika vähissä on myös pakolliset varusteet joita tuolloin on vaadittu....

Heitin tun sumarin jutun esille --koska en jymmärrä mixi samaan autoon voitaisiin vaatia errilaiset varusteet omistajan perusteella--ei siis auton tai liikenne turvallisuuden....
laitoin tota juttuu jo eteenpäin oikeudellisuusvalvontaan..... katotaan mitä vastaavat -- kerrotaan sitten...

Mustang -96 muutokset, kilvet saatiin maanantaina

Lähetetty: 16 Touko 2007, 19:45
Kirjoittaja myllis
eli kyseessä Mustang Cobra -96, leimattu espoon mankkaalla

- carfax kävi! eli sieltä ensimmäinen käyttöönottopäivämäärä 13.2.96
- sivuvilkut
- hinauspisteet eteen ja taakse piti asentaa
- katit ja lambda anturit takaisin kiinni eli pakoputkisto tehtiin uusiksi Tiittasella.
- toisen takalisäjarruvalon käytöstä poistaminen
- takasumuvalo kävi vielä asentamalla se taakse ns. tyhjään paikkaan, periaatteessa vaatii sen oman ruman lampun vuodenvaihteesta lähtien.
- parkkien sijoitus umpiohin
- keltaset etuvilkun lamput eteen
- EPA tarra piti tilata
- runkonumeron meistäminen myös apparin puolelle konepeltiin
- auton akselipainot mitattiin

Vielä kilpiä hakiessa tuli jupinaa Kohteesta 1 eli "Sallittu melutaso ja pakojärjestelmä" kun siitä ei ollut dokumenttia. Lopuksi todettiin, että Tiittasella tehty pakoputkisto on originaalia vastaava ja melutaso on vaimea.

Takakilpeä joutuu taivuttamaan ylhäältä ja alhaalta, että se mahtuu ja etukilpi on nyt mitä on, kun lyhyitä ei enään saa. Tai kuulemma saa jos muistaa tilata kilvet ilman EU -merkkiä!

tv. myllis

Re: Mustang -96 muutokset, kilvet saatiin maanantaina

Lähetetty: 16 Touko 2007, 19:56
Kirjoittaja hannu
myllis kirjoitti:eli kyseessä Mustang Cobra -96, leimattu espoon mankkaalla

- carfax kävi! eli sieltä ensimmäinen käyttöönottopäivämäärä 13.2.96
- sivuvilkut
- hinauspisteet eteen ja taakse piti asentaa
- katit ja lambda anturit takaisin kiinni eli pakoputkisto tehtiin uusiksi Tiittasella.
- toisen takalisäjarruvalon käytöstä poistaminen
- takasumuvalo kävi vielä asentamalla se taakse ns. tyhjään paikkaan, periaatteessa vaatii sen oman ruman lampun vuodenvaihteesta lähtien.
- parkkien sijoitus umpiohin
- keltaset etuvilkun lamput eteen
- EPA tarra piti tilata
- runkonumeron meistäminen myös apparin puolelle konepeltiin
- auton akselipainot mitattiin

Vielä kilpiä hakiessa tuli jupinaa Kohteesta 1 eli "Sallittu melutaso ja pakojärjestelmä" kun siitä ei ollut dokumenttia. Lopuksi todettiin, että Tiittasella tehty pakoputkisto on originaalia vastaava ja melutaso on vaimea.

Takakilpeä joutuu taivuttamaan ylhäältä ja alhaalta, että se mahtuu ja etukilpi on nyt mitä on, kun lyhyitä ei enään saa. Tai kuulemma saa jos muistaa tilata kilvet ilman EU -merkkiä!

tv. myllis


Onpas erikoista toimintaa, omani pari viikkoa sitten katsastin ilman mitään ongelmia.

Onko tullut lisää vaatimuksia, moisista koskaan kuullutkaan . :shock: :shock: :?: :?:

P.S
Omaani tilasin myös lyhyet kilvet ilman EU-merkkiä, eli konttorilla on odottamassa neljä kappaletta kilpiä, joista otan käyttööni ne lyhyet.

Re: Mustang -96 muutokset, kilvet saatiin maanantaina

Lähetetty: 16 Touko 2007, 20:11
Kirjoittaja stangrider
Takakilpeä joutuu taivuttamaan ylhäältä ja alhaalta, että se mahtuu ja etukilpi on nyt mitä on, kun lyhyitä ei enään saa. Tai kuulemma saa jos muistaa tilata kilvet ilman EU -merkkiä!

tv. myllis[/quote]

**Minulle muistaakseni sanottiin, että ensin tulee pakosta Eu-kilvet, mutta sitten voi tilata vastaavat lyhyinä kilpinä :lol: esim. jos on vaikka kadonnut edellinen..(omaan autotalliin :oops: ).
Uudet puhtaat kilvet on 8 e kpl ja niitähän tehdään nykyään Saksassa halvemmalla kuin vangit Suomessa :roll:

HH tais tilata sitten tuplat heti kerralla, niinku ravintolassakin :D ?

Re: Mustang -96 muutokset, kilvet saatiin maanantaina

Lähetetty: 16 Touko 2007, 20:17
Kirjoittaja myllis
ac474 kirjoitti:
myllis kirjoitti:eli kyseessä Mustang Cobra -96, leimattu espoon mankkaalla

- carfax kävi! eli sieltä ensimmäinen käyttöönottopäivämäärä 13.2.96
- sivuvilkut
- hinauspisteet eteen ja taakse piti asentaa
- katit ja lambda anturit takaisin kiinni eli pakoputkisto tehtiin uusiksi Tiittasella.
- toisen takalisäjarruvalon käytöstä poistaminen
- takasumuvalo kävi vielä asentamalla se taakse ns. tyhjään paikkaan, periaatteessa vaatii sen oman ruman lampun vuodenvaihteesta lähtien.
- parkkien sijoitus umpiohin
- keltaset etuvilkun lamput eteen
- EPA tarra piti tilata
- runkonumeron meistäminen myös apparin puolelle konepeltiin
- auton akselipainot mitattiin

Vielä kilpiä hakiessa tuli jupinaa Kohteesta 1 eli "Sallittu melutaso ja pakojärjestelmä" kun siitä ei ollut dokumenttia. Lopuksi todettiin, että Tiittasella tehty pakoputkisto on originaalia vastaava ja melutaso on vaimea.

Takakilpeä joutuu taivuttamaan ylhäältä ja alhaalta, että se mahtuu ja etukilpi on nyt mitä on, kun lyhyitä ei enään saa. Tai kuulemma saa jos muistaa tilata kilvet ilman EU -merkkiä!

tv. myllis


Onpas erikoista toimintaa, omani pari viikkoa sitten katsastin ilman mitään ongelmia.

Onko tullut lisää vaatimuksia, moisista koskaan kuullutkaan . :shock: :shock: :?: :?:

P.S
Omaani tilasin myös lyhyet kilvet ilman EU-merkkiä, eli konttorilla on odottamassa neljä kappaletta kilpiä, joista otan käyttööni ne lyhyet.

No onneksi ei valitettu maavarasta, kun se konttorin rasvamonton nosturi ei suostunut tulemaan auton alta läpi, kun vähän reippaammalla avustuksella, etusivulasien tummennuskalvosta sanottiin, että ne pitää poistaa..mutta se nyt jäi vain puhumisen asteelle. Muutetusta alustasta ei puhuttu mitään vaikka ratakäyttöön tarkoitetut raidetangon päät esim. lienee laittomia katuautoissa (vai onko?) . Renkaat meni onneksi läpi Cobran 17" orkkis vanteilla otteeseen ilman huomautuksia eli eteen 275/40ZR17 ja taakse 315/35ZR17....

Re: Mustang -96 muutokset, kilvet saatiin maanantaina

Lähetetty: 16 Touko 2007, 20:19
Kirjoittaja hannu
stangrider kirjoitti:Takakilpeä joutuu taivuttamaan ylhäältä ja alhaalta, että se mahtuu ja etukilpi on nyt mitä on, kun lyhyitä ei enään saa. Tai kuulemma saa jos muistaa tilata kilvet ilman EU -merkkiä!

tv. myllis
**Minulle muistaakseni sanottiin, että ensin tulee pakosta Eu-kilvet, mutta sitten voi tilata vastaavat lyhyinä kilpinä :lol: esim. jos on vaikka kadonnut edellinen..(omaan autotalliin :oops: ).
Uudet puhtaat kilvet on 8 e kpl ja niitähän tehdään nykyään Saksassa halvemmalla kuin vangit Suomessa :roll:

HH tais tilata sitten tuplat heti kerralla, niinku ravintolassakin :D ?[/quote]



Jep,jep juuri näin toimin, niin konttorilla kuin ravintolassakin.
Voi niitä kilpiä tilata jälkeenpäinkin.
On muuten työn jälki saksan vankiloissa erittäin huonoa

Re: -96 Mustangin tuonti

Lähetetty: 16 Touko 2007, 22:42
Kirjoittaja MouTine
musse67 kirjoitti:
GT-350 kirjoitti:
Miikka kirjoitti:eikös tämä ajovalojen korkeudensäätökin tullut vasta kesäkuussa 96
voimaan ?
14.6.1995.
Kun mustangiin ei ole e-hyväksyttyjä valoja olemassa, niin ei tarvi korkeudensäätöä. Ilmeisesti pätee siihen ikään saakka kunnes autolle pitää olle eu-tyyppihyväksyntä.
Uusiman säännön mukaan "jos ei E hyväksyntää saatavilla, DOT valot käy sellaisenaan 31.12.1997 asti." Eli venui tuo korkeus-säätökin hippasen pidemälle.

Lähetetty: 25 Heinä 2007, 11:02
Kirjoittaja Juselius
Jenkkilän Mustangeja (vm -94-95) katsellessa tuli mieleen, että miten Suomen katsastus suhtautuu niihin yksilöihin joihin on asennettu ahdin jälkeenpäin? Tuleeko ylitsepääsemättömiä ongelmia? Käsitelläänkö se samalla tavalla kuin ne, joihin asennetaan ahdin Suomessa?
Mitä mieltä clubilaiset yleensäkin on siitä, että tuodako täysin räpeltämätön orggis vai valmiiksi viritelty Mustikki?

Lähetetty: 25 Heinä 2007, 18:49
Kirjoittaja veekoo
Juselius kirjoitti:Jenkkilän Mustangeja (vm -94-95) katsellessa tuli mieleen, että miten Suomen katsastus suhtautuu niihin yksilöihin joihin on asennettu ahdin jälkeenpäin? Tuleeko ylitsepääsemättömiä ongelmia? Käsitelläänkö se samalla tavalla kuin ne, joihin asennetaan ahdin Suomessa?
Mitä mieltä clubilaiset yleensäkin on siitä, että tuodako täysin räpeltämätön orggis vai valmiiksi viritelty Mustikki?
Jos loytyy joku tarra tai paperit, etta paastot ei ole hulvattomat. Ehdottomasti ilmapumppu ennen tuontia, koska suomenssa noihin suhtaudutaan erittain penseasti... Ja viritettyja / virittamattomia? Eikos noita vakiomusseja ole ihan tarpeeksi. Ja viritysten poistaminen on kuitenkin suomessa paljon laillisempaa kuin lisaaminen, eli mita enempi ruutia, sen parempi... Jos alkaa pussihousuttaa, niin voi sitten harrastaa siihen suuntaan mielensa mukaan myohemmin. :wink: Takuutahan noissa ei kuitenkaan ole enaa voimassa.

Lähetetty: 27 Heinä 2007, 10:32
Kirjoittaja Juselius
Kiitos veekoo! Suomen pykäläviidakko meinaa hirvittää vaikka ei mitään olisi vielä tehnytkään. Muuten kyllä maalaisjärkeilin asiaa juuri noin. Helppohan autosta on tehoja vähentää ja luulisi ahtimellekin ostajan löytyvän jos homma aivan puihin menisi.
Viritetty/virittämätön asiaa herättelin lähinnä sillä, jos virityksiä on tehty mutta myyjäkään ei osaa kunnolla kertoa mitä on tehty,millä osilla ja kenen tekemänä. Virittämättömästä tietää ainakin mitä on tehty kun jokainen viripalikka menee oman käden kautta.
Pussihousut on vielä(kin) hankkimatta.
Kuinka todennäköisesti päästö tarroja/papereita ameriikan Mustikeista löytyy? Onko jotakin eroa osavaltioiden välillä?