-96 Mustangin tuonti

Kysymyksiä, vastauksia ja keskustelua Mustangin tuomisesta ulkomailta

Valvoja: Ville K

Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Sulkava kirjoitti: ja takasumuvalo asennettiin vasempaan takaumpioon "tyhjään" kohtaan siis lampun sisälle.

Minulla pisti tämä silmään. Tuonhan ei pitäisi myöskään olla sallittua.
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Kohtahan pitäisi kaiken alkaa oleen sallittua kunhan saapuu suomeen asti DOT-valojen ja FMVSS-hyväksyntöjen yksittäinen kelpuuttaminen. Eikä tuo takasumari ole niin tärkeä että siitä kukaan jaksaisi nillittää onko e-hyväksytty vai 'orkkis' takaumpiossa. Täysin turha tuikku ylipäätään.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Kyllä ne yllättävän paljon jaksaa kattella, mitä on kavereiden kanssa tullut väkerrettyä valoille jos jonkinmoista kivaa, ei yksikään ratkaisu ole vielä mennyt leimasta läpi :lol:. Ehkä minulle on muodostunut pieni skeptisyys, kun aina on konttorilta löytynyt inssi kuka muistaa mm. missä järjestyksessä Sierran takavalot on. Ja noita valojen käyttökohteitakin on tullut ihan katsastuksessa tarkastettua, sumuvalo ei esim. kelpaa työvaloksi. Taas jaksoi inssi kiivetä lavalle ja tarkistaa.

Takasumuvaloon henk.koht mielipiteeni on että vähän hölmöä vaatia sellainen, kun ei sen käyttöä kuitenkaan vaadita. Suotavaa se kyllä on aina välillä. Liekkö ajateltu että kun sellainen on niin sitä ehkä käytettäisiinkin.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: -96 Mustangin tuonti

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Miikka kirjoitti:eikös tämä ajovalojen korkeudensäätökin tullut vasta kesäkuussa 96
voimaan ?
14.6.1995.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: -96 Mustangin tuonti

Viesti Kirjoittaja musse67 »

GT-350 kirjoitti:
Miikka kirjoitti:eikös tämä ajovalojen korkeudensäätökin tullut vasta kesäkuussa 96
voimaan ?
14.6.1995.
Kun mustangiin ei ole e-hyväksyttyjä valoja olemassa, niin ei tarvi korkeudensäätöä. Ilmeisesti pätee siihen ikään saakka kunnes autolle pitää olle eu-tyyppihyväksyntä.
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

kyllähän se on paljon katsastus hepusta kiinni --(missäs kaikki nais-inssit on ???) ottaako heti vasaran käteen ja alkaa paukuttaa :shock:

valojen korkeussäätöö ei oo koskaan kysytty- tarkastettu ???

vahojen kuplien 1951 osalta on aika huvittavaa ku ootellaan nouseeko ovitolpasta heiluri pystyyn.... :roll: siis OIKEA sivuvilkku ja ei inssi koskaan uskalla painaa kaasuu tai jarruu silleen hampaat irvessä.....aika vähissä on myös pakolliset varusteet joita tuolloin on vaadittu....

Heitin tun sumarin jutun esille --koska en jymmärrä mixi samaan autoon voitaisiin vaatia errilaiset varusteet omistajan perusteella--ei siis auton tai liikenne turvallisuuden....
laitoin tota juttuu jo eteenpäin oikeudellisuusvalvontaan..... katotaan mitä vastaavat -- kerrotaan sitten...
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
myllis
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 15 Kesä 2006, 19:13

Mustang -96 muutokset, kilvet saatiin maanantaina

Viesti Kirjoittaja myllis »

eli kyseessä Mustang Cobra -96, leimattu espoon mankkaalla

- carfax kävi! eli sieltä ensimmäinen käyttöönottopäivämäärä 13.2.96
- sivuvilkut
- hinauspisteet eteen ja taakse piti asentaa
- katit ja lambda anturit takaisin kiinni eli pakoputkisto tehtiin uusiksi Tiittasella.
- toisen takalisäjarruvalon käytöstä poistaminen
- takasumuvalo kävi vielä asentamalla se taakse ns. tyhjään paikkaan, periaatteessa vaatii sen oman ruman lampun vuodenvaihteesta lähtien.
- parkkien sijoitus umpiohin
- keltaset etuvilkun lamput eteen
- EPA tarra piti tilata
- runkonumeron meistäminen myös apparin puolelle konepeltiin
- auton akselipainot mitattiin

Vielä kilpiä hakiessa tuli jupinaa Kohteesta 1 eli "Sallittu melutaso ja pakojärjestelmä" kun siitä ei ollut dokumenttia. Lopuksi todettiin, että Tiittasella tehty pakoputkisto on originaalia vastaava ja melutaso on vaimea.

Takakilpeä joutuu taivuttamaan ylhäältä ja alhaalta, että se mahtuu ja etukilpi on nyt mitä on, kun lyhyitä ei enään saa. Tai kuulemma saa jos muistaa tilata kilvet ilman EU -merkkiä!

tv. myllis
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Mustang -96 muutokset, kilvet saatiin maanantaina

Viesti Kirjoittaja hannu »

myllis kirjoitti:eli kyseessä Mustang Cobra -96, leimattu espoon mankkaalla

- carfax kävi! eli sieltä ensimmäinen käyttöönottopäivämäärä 13.2.96
- sivuvilkut
- hinauspisteet eteen ja taakse piti asentaa
- katit ja lambda anturit takaisin kiinni eli pakoputkisto tehtiin uusiksi Tiittasella.
- toisen takalisäjarruvalon käytöstä poistaminen
- takasumuvalo kävi vielä asentamalla se taakse ns. tyhjään paikkaan, periaatteessa vaatii sen oman ruman lampun vuodenvaihteesta lähtien.
- parkkien sijoitus umpiohin
- keltaset etuvilkun lamput eteen
- EPA tarra piti tilata
- runkonumeron meistäminen myös apparin puolelle konepeltiin
- auton akselipainot mitattiin

Vielä kilpiä hakiessa tuli jupinaa Kohteesta 1 eli "Sallittu melutaso ja pakojärjestelmä" kun siitä ei ollut dokumenttia. Lopuksi todettiin, että Tiittasella tehty pakoputkisto on originaalia vastaava ja melutaso on vaimea.

Takakilpeä joutuu taivuttamaan ylhäältä ja alhaalta, että se mahtuu ja etukilpi on nyt mitä on, kun lyhyitä ei enään saa. Tai kuulemma saa jos muistaa tilata kilvet ilman EU -merkkiä!

tv. myllis


Onpas erikoista toimintaa, omani pari viikkoa sitten katsastin ilman mitään ongelmia.

Onko tullut lisää vaatimuksia, moisista koskaan kuullutkaan . :shock: :shock: :?: :?:

P.S
Omaani tilasin myös lyhyet kilvet ilman EU-merkkiä, eli konttorilla on odottamassa neljä kappaletta kilpiä, joista otan käyttööni ne lyhyet.
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Re: Mustang -96 muutokset, kilvet saatiin maanantaina

Viesti Kirjoittaja stangrider »

Takakilpeä joutuu taivuttamaan ylhäältä ja alhaalta, että se mahtuu ja etukilpi on nyt mitä on, kun lyhyitä ei enään saa. Tai kuulemma saa jos muistaa tilata kilvet ilman EU -merkkiä!

tv. myllis[/quote]

**Minulle muistaakseni sanottiin, että ensin tulee pakosta Eu-kilvet, mutta sitten voi tilata vastaavat lyhyinä kilpinä :lol: esim. jos on vaikka kadonnut edellinen..(omaan autotalliin :oops: ).
Uudet puhtaat kilvet on 8 e kpl ja niitähän tehdään nykyään Saksassa halvemmalla kuin vangit Suomessa :roll:

HH tais tilata sitten tuplat heti kerralla, niinku ravintolassakin :D ?
95 GT Topless and Opal Froster

http://www.stangbangers.com/
myllis
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 15 Kesä 2006, 19:13

Re: Mustang -96 muutokset, kilvet saatiin maanantaina

Viesti Kirjoittaja myllis »

ac474 kirjoitti:
myllis kirjoitti:eli kyseessä Mustang Cobra -96, leimattu espoon mankkaalla

- carfax kävi! eli sieltä ensimmäinen käyttöönottopäivämäärä 13.2.96
- sivuvilkut
- hinauspisteet eteen ja taakse piti asentaa
- katit ja lambda anturit takaisin kiinni eli pakoputkisto tehtiin uusiksi Tiittasella.
- toisen takalisäjarruvalon käytöstä poistaminen
- takasumuvalo kävi vielä asentamalla se taakse ns. tyhjään paikkaan, periaatteessa vaatii sen oman ruman lampun vuodenvaihteesta lähtien.
- parkkien sijoitus umpiohin
- keltaset etuvilkun lamput eteen
- EPA tarra piti tilata
- runkonumeron meistäminen myös apparin puolelle konepeltiin
- auton akselipainot mitattiin

Vielä kilpiä hakiessa tuli jupinaa Kohteesta 1 eli "Sallittu melutaso ja pakojärjestelmä" kun siitä ei ollut dokumenttia. Lopuksi todettiin, että Tiittasella tehty pakoputkisto on originaalia vastaava ja melutaso on vaimea.

Takakilpeä joutuu taivuttamaan ylhäältä ja alhaalta, että se mahtuu ja etukilpi on nyt mitä on, kun lyhyitä ei enään saa. Tai kuulemma saa jos muistaa tilata kilvet ilman EU -merkkiä!

tv. myllis


Onpas erikoista toimintaa, omani pari viikkoa sitten katsastin ilman mitään ongelmia.

Onko tullut lisää vaatimuksia, moisista koskaan kuullutkaan . :shock: :shock: :?: :?:

P.S
Omaani tilasin myös lyhyet kilvet ilman EU-merkkiä, eli konttorilla on odottamassa neljä kappaletta kilpiä, joista otan käyttööni ne lyhyet.

No onneksi ei valitettu maavarasta, kun se konttorin rasvamonton nosturi ei suostunut tulemaan auton alta läpi, kun vähän reippaammalla avustuksella, etusivulasien tummennuskalvosta sanottiin, että ne pitää poistaa..mutta se nyt jäi vain puhumisen asteelle. Muutetusta alustasta ei puhuttu mitään vaikka ratakäyttöön tarkoitetut raidetangon päät esim. lienee laittomia katuautoissa (vai onko?) . Renkaat meni onneksi läpi Cobran 17" orkkis vanteilla otteeseen ilman huomautuksia eli eteen 275/40ZR17 ja taakse 315/35ZR17....
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Mustang -96 muutokset, kilvet saatiin maanantaina

Viesti Kirjoittaja hannu »

stangrider kirjoitti:Takakilpeä joutuu taivuttamaan ylhäältä ja alhaalta, että se mahtuu ja etukilpi on nyt mitä on, kun lyhyitä ei enään saa. Tai kuulemma saa jos muistaa tilata kilvet ilman EU -merkkiä!

tv. myllis
**Minulle muistaakseni sanottiin, että ensin tulee pakosta Eu-kilvet, mutta sitten voi tilata vastaavat lyhyinä kilpinä :lol: esim. jos on vaikka kadonnut edellinen..(omaan autotalliin :oops: ).
Uudet puhtaat kilvet on 8 e kpl ja niitähän tehdään nykyään Saksassa halvemmalla kuin vangit Suomessa :roll:

HH tais tilata sitten tuplat heti kerralla, niinku ravintolassakin :D ?[/quote]



Jep,jep juuri näin toimin, niin konttorilla kuin ravintolassakin.
Voi niitä kilpiä tilata jälkeenpäinkin.
On muuten työn jälki saksan vankiloissa erittäin huonoa
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: -96 Mustangin tuonti

Viesti Kirjoittaja MouTine »

musse67 kirjoitti:
GT-350 kirjoitti:
Miikka kirjoitti:eikös tämä ajovalojen korkeudensäätökin tullut vasta kesäkuussa 96
voimaan ?
14.6.1995.
Kun mustangiin ei ole e-hyväksyttyjä valoja olemassa, niin ei tarvi korkeudensäätöä. Ilmeisesti pätee siihen ikään saakka kunnes autolle pitää olle eu-tyyppihyväksyntä.
Uusiman säännön mukaan "jos ei E hyväksyntää saatavilla, DOT valot käy sellaisenaan 31.12.1997 asti." Eli venui tuo korkeus-säätökin hippasen pidemälle.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
Juselius
Aktiivi
Viestit: 73
Liittynyt: 16 Elo 2005, 09:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Jenkkilän Mustangeja (vm -94-95) katsellessa tuli mieleen, että miten Suomen katsastus suhtautuu niihin yksilöihin joihin on asennettu ahdin jälkeenpäin? Tuleeko ylitsepääsemättömiä ongelmia? Käsitelläänkö se samalla tavalla kuin ne, joihin asennetaan ahdin Suomessa?
Mitä mieltä clubilaiset yleensäkin on siitä, että tuodako täysin räpeltämätön orggis vai valmiiksi viritelty Mustikki?
ei se tähän jää..
--1988 GT--
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Juselius kirjoitti:Jenkkilän Mustangeja (vm -94-95) katsellessa tuli mieleen, että miten Suomen katsastus suhtautuu niihin yksilöihin joihin on asennettu ahdin jälkeenpäin? Tuleeko ylitsepääsemättömiä ongelmia? Käsitelläänkö se samalla tavalla kuin ne, joihin asennetaan ahdin Suomessa?
Mitä mieltä clubilaiset yleensäkin on siitä, että tuodako täysin räpeltämätön orggis vai valmiiksi viritelty Mustikki?
Jos loytyy joku tarra tai paperit, etta paastot ei ole hulvattomat. Ehdottomasti ilmapumppu ennen tuontia, koska suomenssa noihin suhtaudutaan erittain penseasti... Ja viritettyja / virittamattomia? Eikos noita vakiomusseja ole ihan tarpeeksi. Ja viritysten poistaminen on kuitenkin suomessa paljon laillisempaa kuin lisaaminen, eli mita enempi ruutia, sen parempi... Jos alkaa pussihousuttaa, niin voi sitten harrastaa siihen suuntaan mielensa mukaan myohemmin. :wink: Takuutahan noissa ei kuitenkaan ole enaa voimassa.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Juselius
Aktiivi
Viestit: 73
Liittynyt: 16 Elo 2005, 09:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Kiitos veekoo! Suomen pykäläviidakko meinaa hirvittää vaikka ei mitään olisi vielä tehnytkään. Muuten kyllä maalaisjärkeilin asiaa juuri noin. Helppohan autosta on tehoja vähentää ja luulisi ahtimellekin ostajan löytyvän jos homma aivan puihin menisi.
Viritetty/virittämätön asiaa herättelin lähinnä sillä, jos virityksiä on tehty mutta myyjäkään ei osaa kunnolla kertoa mitä on tehty,millä osilla ja kenen tekemänä. Virittämättömästä tietää ainakin mitä on tehty kun jokainen viripalikka menee oman käden kautta.
Pussihousut on vielä(kin) hankkimatta.
Kuinka todennäköisesti päästö tarroja/papereita ameriikan Mustikeista löytyy? Onko jotakin eroa osavaltioiden välillä?
ei se tähän jää..
--1988 GT--
Vastaa Viestiin