2006 Mustangit SUOMESSA myynnissä!!
Valvoja: Ville K
Eivät ne ole rekisterissä. Keskustelin yhden autojen maahantuojan kanssa ja hän sanoi että hekin ovat ajatelleet tuoda kyseistä autoa, mutta tyyppihväksynnän puuttuminen teettää ylimääräistä työtä kun jokaiseen autoon pitää hakea lupa erikseen. Eli autoja pitäsi myydä paljon ja sitten on vielä takuu ja varaosapuoli toinen asia.
Soitin tänään Intercar Centeriin ja kysyin noista autoista että ovatko autot jo Suomen kilvissä ja veropäätös tullut. Myyjä sanoi että odottelevat edelleen kilpiä ja verot määräytyvät uudelle autolle sen mukaan mitä myyjä ilmoittaa pyyntihinnaksi.
Myyjä kertoi että myyvät samaa autoa Taxfreenä 30.900 euron hintaan.
Samalla varustuksella auto on USA:ssa n 25600 euroa.
Takuun ei pitäisi olla ongelma. Ainakin jos ostan auton täältä USA:sta niin autolle tulee kolmen vuoden puskurista puskuriin takuu joka on maailmanlajuinen. Vai huollot maksavat.
Myyjä kertoi että myyvät samaa autoa Taxfreenä 30.900 euron hintaan.
Samalla varustuksella auto on USA:ssa n 25600 euroa.
Takuun ei pitäisi olla ongelma. Ainakin jos ostan auton täältä USA:sta niin autolle tulee kolmen vuoden puskurista puskuriin takuu joka on maailmanlajuinen. Vai huollot maksavat.
Nyt kun tein laskelman verojen määrästä auton Suomalaisen arvon mukaan niin tulin ehkä jopa toisiin ajatuksiin tuosta hinnasta.
Jos vertailuhinta on 53633,46€ veroja ei mene muuttoautosta ollenkaan.
Jos vertailuhinta on 66000€ veroja menee n. 4000€.
Siis 4000€ "panoksella" saan itselleni 13000 euroa arvokkaamman auton. Itseasiassa tämä "arvonnousu" menee lineaarisena maksettavaan autoveron osuuteen nähden ja maksaa itsensä takaisin 3,1 kertaisena.
Tämä on tätä Suomalaista varallisuuslogiikkaa joka pätee erityisen hyvin kotimaisessa asuntokaupassa.
Jos vertailuhinta on 53633,46€ veroja ei mene muuttoautosta ollenkaan.
Jos vertailuhinta on 66000€ veroja menee n. 4000€.
Siis 4000€ "panoksella" saan itselleni 13000 euroa arvokkaamman auton. Itseasiassa tämä "arvonnousu" menee lineaarisena maksettavaan autoveron osuuteen nähden ja maksaa itsensä takaisin 3,1 kertaisena.

Tämä on tätä Suomalaista varallisuuslogiikkaa joka pätee erityisen hyvin kotimaisessa asuntokaupassa.
Eikös joku huoltomies käynyt suomessakin autoja laittamassa, tai näin minä ainakin muistelisinSpiff kirjoitti:En kuitenkaan usko että paikallinen Ford korjaamo suostuu tekemään takuukorjauksia siihen, eli lähin "takuukorjaamo" on aika kaukana. Kävihän Rytsölän keltainen Lambokin italiassa korjaamolla.

Go tell Alice....
Mulla on sama muistikuva. Olikohan vikana että pakoputki oli väärässä asennossa ja sulatti takapuskurin.Aku_81 kirjoitti:Eikös joku huoltomies käynyt suomessakin autoja laittamassa, tai näin minä ainakin muistelisinSpiff kirjoitti:En kuitenkaan usko että paikallinen Ford korjaamo suostuu tekemään takuukorjauksia siihen, eli lähin "takuukorjaamo" on aika kaukana. Kävihän Rytsölän keltainen Lambokin italiassa korjaamolla.

Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Spinnerissä se juttu oli, tais olla keltaisessa se pakoputki väärässä asennossa. Ei vaan pääse tarkistamaan kun on lehet 300km päässä.musse67 kirjoitti:Mulla on sama muistikuva. Olikohan vikana että pakoputki oli väärässä asennossa ja sulatti takapuskurin.Aku_81 kirjoitti:Eikös joku huoltomies käynyt suomessakin autoja laittamassa, tai näin minä ainakin muistelisinSpiff kirjoitti:En kuitenkaan usko että paikallinen Ford korjaamo suostuu tekemään takuukorjauksia siihen, eli lähin "takuukorjaamo" on aika kaukana. Kävihän Rytsölän keltainen Lambokin italiassa korjaamolla.
Go tell Alice....
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Oman 01:n EGR anturin korjaus maksoi jotain 300eur, josta sain parilla vihaisella sahkopostilla ja faksilla reilun $200 shekin postissa vajaan kuukauden paasta. Eli takuu toimii, muttei kata kaikkia kuluja ja on pienen tyon takana... Tieda sitten, josko paikallinen voorttiliike olisi saanut takuun jo toimimaan paremmin. Maailmanlaajuinen takuu on voimassa ekan vuoden, joka ei taas muuttoauton kanssa paljoa auta. Jenkkilan 3v takuu taas on em. mutkan takana, jos takalainen voorttiliike ei tee paperitoita, ts. tayta muutama kuponkia jne. Ongelma noiden kanssa on se, etta fordi maksaa konttasumman tyosta ja osien verottoman hinnan, jolloin paikalliselle liikkeelle jaa omaan piikkiin erotus tyosta (takalaisetkaan ei saa takuutoita aina tehtya fordin vaittamassa ajassa) ja tulleista ym kuluista. Tietty jos olisivat pelimiehia, niin sopisivat etta ottakaa fordilta mita saatte ja maa maksan erotuksen. Mulle ainakin kavisi..Spiff kirjoitti:En kuitenkaan usko että paikallinen Ford korjaamo suostuu tekemään takuukorjauksia siihen, eli lähin "takuukorjaamo" on aika kaukana. Kävihän Rytsölän keltainen Lambokin italiassa korjaamolla.
