Sivu 2/2

Re: mitä laatikkoöljyä sn 95

Lähetetty: 04 Maalis 2010, 22:49
Kirjoittaja 96PurpleStang1
TPN kirjoitti:Enpä tiedä miksi ei MTL:ää pitäis käyttää, ite laitoin syksylla ja loorasta tuli kun uus, ei ole kertaakaan sorvannu kolmoselle vaihtaessa niinku aiemmin ATF:llä.
Tuota samaa asiaa ihmettelin itsekin jos se kerran toimii ja monet on kehuneet.Nyt on kuitenkin hankittu 1 gal Gulfin atf dx 3 öljyä, mercon hyväksyntä löytyy.
En tiedä mitä laatikossa nyt on, mitä lie joe laittanut usassa mutta ei ainakaan ole "sorvannut" millään vaihteella.Mitä nyt se kuuluisa pakki joskus vähän
kränää..

Re: mitä laatikkoöljyä sn 95

Lähetetty: 05 Maalis 2010, 06:52
Kirjoittaja Ville K
96PurpleStang1 kirjoitti:.Mitä nyt se kuuluisa pakki joskus vähän
kränää..
Pakki ei kränää yhtään ikinä, jos ennen pakin laittamista käyttää kepin vitosella :wink:

Re: mitä laatikkoöljyä sn 95

Lähetetty: 05 Maalis 2010, 22:13
Kirjoittaja 96PurpleStang1
Nyt kuulin "esson baarissa" että muun kuin Atf-öljyn käyttö tuhoaa vähitellen T-laatikoista 1,2,3-vaihteiden synkronoinneista jotkin pinnat..
Mukavaa mutuilua :roll:

Re: mitä laatikkoöljyä sn 95

Lähetetty: 26 Maalis 2010, 22:48
Kirjoittaja 96PurpleStang1
T-45 Öljynvaihto suoritettu, olihan lujassa tuo drain-roppu mutta aukesihan se sentään.Joe oli asianmukaisesti laittanut sen liiman
kanssa kiinni.Öljyt olivat pikaisen tarkastelun perustella vielä aika hyvät ja mitään moskaa ei lodjusta pihalle suoltanut.Liekö nyt
jonkinlaista huoltoa floridassakin tehty..Laatikossa oli vähän liikaakin öljyä, tarkka määrä tuolle pitäisi oleman 6.6 Pints eli 3120Ml.
(1 us pint siis n. 473ml.) Laatikosta tuli jokunen desi enemmän pihalle mutta ei kait tuo niin vakavaa ole.Uusi liukaste siis
Gulf Atf Dx 3 mercon.Edellinen vaihto/lisäys oli tehty shifterin kautta (kuten siis nytkin) joten tuo kait selittää sen ylimääräisen.

Re: mitä laatikkoöljyä sn 95

Lähetetty: 08 Kesä 2021, 19:39
Kirjoittaja PeteP
TPN kirjoitti: 04 Maalis 2010, 16:36 Enpä tiedä miksi ei MTL:ää pitäis käyttää, ite laitoin syksylla ja loorasta tuli kun uus, ei ole kertaakaan sorvannu kolmoselle vaihtaessa niinku aiemmin ATF:llä.
Laitoin myös, ja kyllä toimii paremmin kuin yksikään vastaava loota joilla oon ajanut ja käyttänyt aateeäffää. Kallis öljy, mutta eipä tuota tarvi vuosiin vaihtaa.

Re: mitä laatikkoöljyä sn 95

Lähetetty: 09 Kesä 2021, 11:03
Kirjoittaja PeteP
Ei rusahdellut, eikä rusahtele nytkään. Red Line Mtl "Täyttää vaatimukset API GL-4, Dexron ja Mercon ATF."

Re: mitä laatikkoöljyä sn 95

Lähetetty: 09 Kesä 2021, 12:23
Kirjoittaja Mexico65
T-5 oil

There is a BIG difference between the Borg Warner NWC T-5 and the WC T-5, and they use different oils. All the synchronizer rings in the Non-World Class (NWC) are made of solid bronze, and are of different size than those found in the World-Class (WC) T-5. It is because there are no bearings under each gear and the bronze synchro gears that the NWC T-5 use the heavy 70W gear oil.

In 1985, Ford introduced the World Class T-5. No longer were 1st, 2nd, and 3rd gears spinning on a solid output shaft as needle bearings were installed under each gear to reduce drag. The lower counter gears also saw tapered bearings to replace the bronze thrust washer.

All main shaft synchro's were fiber lined steel rings to improve rings friction surface while 5th remains bronze. All WC T5’s use ATF oil or Synthetic ATF (no other oil should be used. Redline MTL should not be used, but Redline ATF is fine. Amsoil ATF could also be used). By improving the surface friction the synchro slows the gear faster making for smoother shifts.

Re: mitä laatikkoöljyä sn 95

Lähetetty: 09 Kesä 2021, 13:45
Kirjoittaja Mexico65
Tässä syyt öljyn oikeaan valintaan.
Synkro renkaat.
ja
Vaihde rattaan akselilaakerit.
Näille pitää olla oikean lainen voitelu.
Ja onhan tuolla WC T5 askissa muitakin oikein voideltavia kohteita verrattuna vanhanmalisiin Ford Toploader ja BW T10 askeihin jne.

Voi olla, ettei nyt rusahda, mutta joskus myöhemmin rusahtaa kunnolla.