S197 O/D off-valo vilkkuu

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: S197 O/D off-valo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

mekaaninen vika sisällä, en ajaisi enää yhtään. Sisällä saattaa liikkua metallin paloja jotka lisää vahinkoa. Tuo mulle töihin, niin pannaan kuntoon. Tälle keväälle on jo yks automaatti rempattu.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
xrissane
Aktiivi
Viestit: 36
Liittynyt: 06 Maalis 2018, 20:48
Auto: -09 Mustang GT/CS Convertible
-83/-93 Sierra XR4i 24V Cosworth
-09 Galaxy 2,2 Tdci Titanium
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: S197 O/D off-valo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja xrissane »

:idea:
Ilimajoelle siis?
-09 Mustang GT/CS Convertible
-83/-93 Sierra XR4i 24V Cosworth
-09 Galaxy 2,2 Tdci Titanium
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: S197 O/D off-valo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Joo, tammikuun alussa vaihdoin tanne
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
n1k0
Tulokas
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Syys 2021, 12:07
Auto: Ford Mustang 2005 4.6 GT

Re: S197 O/D off-valo vilkkuu

Viesti Kirjoittaja n1k0 »

Ketjussa taitaa mennä kaksi autoa vähän sekaisin, mutta pientä päivitystä tuohon omaan autooni. Eli tosiaan tuo P1744 oli koodina ja O/D off valo vilkkui ajossa. Varsinaista vikaa toiminnassa en huomannut. Mutta koska tuo valo paloi, niin sitä piti alkaa selvittämään. Yritin monesta eri suunnasta kysellä mikä voisi vian aiheuttaa, mutta korjaavat toimet oli lähinnä luokkaa koko laatikon remontti. Koska laatikko kuitenkin toimi, niin en ollut innostunut tästä vaihtoehdosta. Ulkomaisia foorumeita tuli paljon selattua ja sieltä löytyikin enemmän tietoa. Lopulta löysin seuraavan paketin tuohon laatikkoon, jossa oli myös tuo P1744 vika mainittuna: https://transgo.com/product-details/5r55w-hd2/

Tilaus siis lähti ja samalla päätin, että kaikki nuo osat sinne laitetaan. Tämä vaati laatikon irroituksen, jotta pääsi öljypumppuun käsiksi (jota myös pidin vian aiheuttajana). Lähdinkin irroittelemaan laatikkoa, oikeastaan suurin haaste oli pakoputkien irroitus ennen katalysaattoreita. Laipan pinnapultit muttereineen oli leikannut kiinni. Kaikki temput tuli tehtyä, mutta kaksi pinnaa meni poikki, tosin sen verran kaukaa, että ei tarvinnut pinnoja vaihtaa vaan putken sai edelleen kiristettyä takaisin. Kun sain laatikon irti, niin ensimmäiseksi öljypumppu irti ja tutkimaan virtausventtiiliä, joissa on näissä vikoja. Harmikseni tuo venttiili oli ehjä, mutta tietenkin sen vaihdoin uuteen. Seuraavaksi siirryin venttiilikoneistoon ja sieltä löysinkin yhden jumiutuneen venttiilin. Vaihdoin kaikki setin venttiilit ja lisämausteena asensin Shift kitin. Tämän jälkeen laatikko olikin taas kasassa ja asensin sen paikoilleen, koeajo jäi odottamaan kesäisempiä ilmoja. Nyt lumien sulamisen jälkeen pääsin liikenteeseen ja valo ei nyt ole enää palanut, eli kaiketi onnistunut korjaus. Vaihdot ovat myös paljon rivakampia. Mukava päästä parin vuoden jälkeen taas ajamaan.
Vastaa Viestiin