Sivu 2/3

Lähetetty: 10 Syys 2005, 22:44
Kirjoittaja Tahavo
djcombo kirjoitti:Kävin eduskunta-talolla katsomassa meininkiä tänään. Siellä oli noin 10 ihmistä. Jee!...kova mielenosoitus! Autoista 5 oli BMW:tä. Onnex menin julkisilla, ettei menny bensaa hukkaan moisen tyhmän tempauksen takia. :evil:
Pitihän se arvata. Minäkin purnaan mutta en sitten osallistu. Periaattesta tietysti voisi osallistua kun eiväthän tuollaiset mitään auta.
Minä pommitan mielummin päättäjiä sähköpostiviesteillä.

Lähetetty: 10 Syys 2005, 22:54
Kirjoittaja Aku_81
djcombo kirjoitti:Kävin eduskunta-talolla katsomassa meininkiä tänään. Siellä oli noin 10 ihmistä. Jee!...kova mielenosoitus! Autoista 5 oli BMW:tä. Onnex menin julkisilla, ettei menny bensaa hukkaan moisen tyhmän tempauksen takia. :evil:
Höh, olisit suostutellu vaikka yv:llä niin olis vaikka coopralla lähdetty, olisit voinu olla kartturina etten olis eksyny. Oliko ees yhtään mustankia paikalla? Varmaan monelle maalaiselle kuten minulle on suuri haaste lähteä mihinkään keskustaan palloilemaan, ilman kartturia, pe-iltana piti löytää jossain sörnäisissä olevaan paikkaan huonoilla ohjeilla niin meni täysin leikkimiseksi.

Lähetetty: 11 Syys 2005, 04:43
Kirjoittaja JaniC
Aku_81 kirjoitti:Höh, olisit suostutellu vaikka yv:llä niin olis vaikka coopralla lähdetty, olisit voinu olla kartturina etten olis eksyny. Oliko ees yhtään mustankia paikalla? Varmaan monelle maalaiselle kuten minulle on suuri haaste lähteä mihinkään keskustaan palloilemaan, ilman kartturia, pe-iltana piti löytää jossain sörnäisissä olevaan paikkaan huonoilla ohjeilla niin meni täysin leikkimiseksi.
Eipä näkynyt yhtään Mustangia. 1 Toyota oli lisäksi. :x

Lähetetty: 12 Syys 2005, 13:17
Kirjoittaja Emmi
....aika kaukana ne vetyautot kuitenkin vielä on noin käytännössä. Nyt ollaan tuon öljyn kanssa siinä kriittisessä pisteessä että se todellakin Alkaa Loppua ja fuusioreaktiokin on vasta ihan lapsenkengissä. Käytännössä hankala toteuttaa, ja toivonkin että Joku tekee asialle Jotain pian :) Totuus vain on se että ei oo helppoo sekään...

Lähetetty: 12 Syys 2005, 14:50
Kirjoittaja Tahavo
Jos tulee jotain vetyautoja, tarkoittaako se sitä, että Mustangit voi laittaa pihan perälle kukkapenkiksi ja joutuu ostamaan jonkin pullapitkon? :(

Lähetetty: 12 Syys 2005, 15:16
Kirjoittaja Dervish
BW-364 kirjoitti:Jos tulee jotain vetyautoja, tarkoittaako se sitä, että Mustangit voi laittaa pihan perälle kukkapenkiksi ja joutuu ostamaan jonkin pullapitkon? :(
Pullapitkoa.. aijaijai.. nyt pitää mennä kauppaan ja ostaa pullapitkoa.. kiitos ny kauhiast.. *snirf*

Joo, gaso loppuu sitte ku se loppuu, siihen asti en ala sitä säästeleen kuin oman talouteni takia.

Lähetetty: 12 Syys 2005, 15:35
Kirjoittaja Antti66HT
Emmi kirjoitti:....aika kaukana ne vetyautot kuitenkin vielä on noin käytännössä. Nyt ollaan tuon öljyn kanssa siinä kriittisessä pisteessä että se todellakin Alkaa Loppua ja fuusioreaktiokin on vasta ihan lapsenkengissä. Käytännössä hankala toteuttaa, ja toivonkin että Joku tekee asialle Jotain pian :) Totuus vain on se että ei oo helppoo sekään...
Hohhoijaa :oops:

Lähetetty: 12 Syys 2005, 23:11
Kirjoittaja ROKI
Eiköhän sitä ruveta ajeleen jossain vaiheessa kaasulla, ei olis kummoiset viritettävät systeemit kun mustikin kulkis kaasulla, sitähän saa( paskasta )ja se ei lopu ihan heti!!!.

Lähetetty: 13 Syys 2005, 08:28
Kirjoittaja GT-350
Emmi kirjoitti: Nyt ollaan tuon öljyn kanssa siinä kriittisessä pisteessä että se todellakin Alkaa Loppua
Sehän piti loppua jo 1973, kummasti sitä vaan riittää. No kaikkihan voidaan tehdä osamme että riittäisi pidempään, mutta tämä paikka lienee vähän huono alkaa riidellä siitä, että millä vehkeellä ajetaan. Ei taitaisi montaa Mustangia liikkua kun pitäisi valita kulkupeli taloudellisuuden mukaan. Eräs kuutos-guru jenkeistä vinkkaa seuraavaa:

Start with what you've got,
*Advance the initial setting on your distributor.
*Make sure your carb is as lean as possible, not over-choked, low float level and no leaks.
*Make sure your air filter is not a restriction.
*Duct hot air to the carb intake.
*Make sure your accelerator pump is set as lean as possible.
*High temperature makes mileage. Do everything you can to keep the heat in the engine. Try a higher rated thermostat.

Make sure your-
*vehicle is as light as possible,
*tire pressure is at the maximum recommended PSI,
*brakes are not dragging and alignment is dead on.

A taller rear tire will give you a better economy ratio, but you won’t notice in MPG because your odometer won't show the change.

*Next oil change, try a lighter grade of oil. Synthetic oils make more mileage, but are twice the price. They also hold up better in high heat conditions. Do not overfill your crankcase with oil.

Do not overfill your gas tank and don’t be tempted to top it off. These two practices lead to spills, expansion and evaporation. Park in a shady spot whenever possible.

Consider installing a vacuum gauge and relearn to drive by using the gauge to maintain the highest vacuum under all circumstances.

*Avoid cold starts, preheat before starting when possible.
*Don’t idle to warm up, just drive slow and low for the 1st seven miles. *Don’t sit and idle EVER!!! Don't go through the drive-thru window. Shut the engine off and go in.
*Avoid traffic and stop-and-go driving.
*Plan your trips and avoid unnecessary driving.
*Slow down and coast whenever possible.
*Drive as if you have a raw egg between your foot and the gas pedal.

Hyvä MPG on kompromissi. Lisäksi jos voit ottaa huomioon reitin korkeuserot (valitse tasaisempi reitti jos ei pidempi), välttää turhia vaihteen vaihtoja jne. Jotkut noista vinkeistä ei kosketa kaikkia, mutta eiköhän siitä löydy parantamisen varaa itse kullekin.

Lähetetty: 13 Syys 2005, 23:07
Kirjoittaja mustangveera
jep jep tuli kyllä airan kanssa kahteen otteeseen ajelua ton tönön ohi ja totesin ettei paikalla ollut ainuttakaan amerikan autoa vaan noit muita nätisti tuunattja kuppeja :lol: okei sit vietiin poni ton tuvan taakse parkkiin ja käveltiin talon eestä pari kertaa eikä vieläkään ollu amerikan autoja paikalla . nooh kiitti sepolle kaffesta.ja kiitti sille valkoiselle ponille-68 joka opasti meitit saaristolaiset ulos jottain mice eiku mecelininkatua pitkin kotio kohti.kiva pointti ol ett tankillisella pääsee pääkaupunkikylään ja kotio vaiks pikkasen eksyttiin hkissä :lol: ja ilma oli hyvä pikku cruisinkille hkiin :wink: t.yx ratikka viivoilla uukäännös+pussi kaistoilla ajellu ja hukassa :wink:

Lähetetty: 14 Syys 2005, 19:54
Kirjoittaja bootsi
Emmi kirjoitti:....Nyt ollaan tuon öljyn kanssa siinä kriittisessä pisteessä että se todellakin Alkaa Loppua...
n. Puolet on öljyvaroista nyt käytetty, mutta kulutus on kasvanut koko ajan.

Lähetetty: 15 Syys 2005, 09:34
Kirjoittaja mach1
bootsi kirjoitti:
Emmi kirjoitti:....Nyt ollaan tuon öljyn kanssa siinä kriittisessä pisteessä että se todellakin Alkaa Loppua...
n. Puolet on öljyvaroista nyt käytetty, mutta kulutus on kasvanut koko ajan.
Joku vuos sitten laskettiin, että tunnetut varat ennustetulla kulutuksella riittäis n. 40 v. Sillon ei ollu tiedossa Kiinan ajoneuvokannan räjähtäminen. Koko ajan kuitenkin löytyy uusia kenttiä, paikat vaan on aina vaan vaikeampia, ja sit on sellasia, jotka mr. Bush kyllä ottaa käyttöön vaikka luonnonsuojelijat vastustaakin (Alaska). Irakissakin soditaan vain ja ainoastaan siitä syystä, että jenkeillä riittäis halpaa bensaa.
Sitten on esim tuossa Suomenlahden eteläpuolella alueita, joissa öljy on sitoutunut liuskeeseen. Öljyn erottaminen liuskeista ei kannata ennenkuin hinta on riittävän korkealla.

Loppuu aikanaan, mutta sitä ennen hinnat alkaa pikkuhiljaa nousta ja viimeisistä tipoista soditaan kyllä lisää. Saa nähdä miten käy corveten tuotannon, kun öljy on myös muovin raaka-aine. :lol:

Lähetetty: 17 Syys 2005, 20:14
Kirjoittaja ROKI
Joo mut sitten kun verottaja suostuu kohtelemaan kaasupelejä tasaarvoisesti, niin sillon kyllä tulee kaasu kalut minun ajokkiin, bensa on vain varalla sen jälkeen. Ja kyllä se jakssa kaasullakin polttaa kumia riittävästi jos on tarvista.

Lähetetty: 17 Syys 2005, 22:30
Kirjoittaja Aku_81
ROKI kirjoitti:Joo mut sitten kun verottaja suostuu kohtelemaan kaasupelejä tasaarvoisesti, niin sillon kyllä tulee kaasu kalut minun ajokkiin, bensa on vain varalla sen jälkeen. Ja kyllä se jakssa kaasullakin polttaa kumia riittävästi jos on tarvista.
Tuossa on roki asennetta, ei pelkällä bensalla ajeta jos muukin on mahdollista. Ei taida kaasupelien tehot verrattuna bensaan olevan kuin vähän huonommat joten miksei rengas palaisi :wink:

Lähetetty: 19 Syys 2005, 14:39
Kirjoittaja mach1
70-luvun energiakriisin aikaan nähtiin sellaisiakin pahan hajusia ihmeitä kuin petroolille viritettyjä jenkkejä. Parit kolmet kupariset kannentiivisteet oli aseteltu päällekkäin, että puristuksia oli saatu laskettua. Ja keittelihän ne Mad Maxissa kääpiöt sianpaskasta bio-kaasua, joten ei oo uus keksintö sekään. Ja jos ei muu auta, niin klapipönttö mustin perään. :shock:

Jossain lehdessä oli n. vuosi sitten kuva chevy capricesta, jonka peräkärryssä oli koko tehdas. Putket vaan oli vedetty koneeseen. En tiedä miten kumi palaa tollasella yhdistelmällä. Slalom kisa vois olla milenkiintonen, kun kilpailijat valmistautuis vuorollaan ajoon lisäämällä klapeja pönttöön.... :lol: