Sivu 2/2
Re: Fiksu bolt-on 4-linkki 1964-70
Lähetetty: 08 Loka 2020, 14:20
Kirjoittaja micow
Panhartin mahdutuksesta kyse - ei ylitysten.
Epäilin, että ylitykset ottaa kiinni Panhartin kiinnitykseen tai diagonaalitukeen.
Painonsäästö ja virtaukset on sivuseikka. Ulkonäkö on aina etusijalla. Kun auto on täydellisen kaunis, ei se mua haittaa, josson kaks sadasosaa hitaampi vartilla.
Re: Fiksu bolt-on 4-linkki 1964-70
Lähetetty: 08 Loka 2020, 14:30
Kirjoittaja micow
Ens viikolla asennustalkoot. Moon kyllästyny, ku akseli heiluu, ku kipiä hammas.
Re: Fiksu bolt-on 4-linkki 1964-70
Lähetetty: 08 Loka 2020, 14:48
Kirjoittaja micow
Etupää on nyt mahtava (enää pientä customointia bump steer kittiin) ja peräpää pysyy lehtijousitettuna, koska son mr-auto, ja kiihdyttelen ihan huvin vuoksi vaan. Ainuastaan paremmat takapyörät + tuplasäädettävät takaiskarit, sekä runnerit eteen ens kesälle tulossa ja niillä muutoksilla tällään ajaksi 11.5/195kmh! Siihen loppuu sit kiihyttelyt, koska auton kaikki potentiaali on tuolloin käytetty, eikä lisätehoja oteta tulevaisuudessa mistään.
Re: Fiksu bolt-on 4-linkki 1964-70
Lähetetty: 08 Loka 2020, 15:13
Kirjoittaja micow
kaara91 kirjoitti: ↑08 Loka 2020, 15:00
Kyllähän tohon lehtijousen lisäksi saa torque armin, kuten kierrejousellisessakin versiossa. Samoin lehtijousipakkaa voi jäykentää etupuolelta lisälehdellä je asentaa pitemmät jousitallat jouston jäykkyyden lisääntymättä. Tosin kaikki versiot vaatii lisänä panhardin tai wat linkin, jotta sivusuuntainen liike saadaan eliminoitua..
Mullon kiihotukseen vasiten suunnitellut Calvert split-monoleafit ja traction barsit estää kiertymisen/wheel hopin. Lähtöpidon puutteen saan eliminoitua iskareilla+dotti-slikseillä, jolloin 60ft pitäis olla 1.7sek, kun koko ajan tähän asti ollut surkia 2.0-2.1sek. Kaikki nämä parannukset ois tehty jo kesällä, mutku korona sotki kaiken, niin jäi maaliskuussa tilatut iskarit+renkaat lahden toiselle puolelle.
Re: Fiksu bolt-on 4-linkki 1964-70
Lähetetty: 08 Loka 2020, 16:39
Kirjoittaja Homer65
micow kirjoitti: ↑08 Loka 2020, 12:52
Homer65 kirjoitti: ↑08 Loka 2020, 11:12
Päätät putket alle, jos ulkonäkösyistä haluut putkenpäät näkyviin laitat nysät, sellaset miehen mittaset

.
Tuo on just tämän keissin pahin kauhuskenaario ja Jaakobin painin aiheuttaja, ku en millään haluais, mut pakkohan son tehä nuin, jos on pakko. Kokeilemallahan tuo seleviää, kun ostan Liipolta sen Meijerin kopio-Panhartin. Mutta toisaalta siinähän pääsis niistä 2.5" pätkistä, jotka siellä niin ahistaa, joten ens kesänä rassi kulukee varmasti korkeita kaseja vartilla!

Re: Fiksu bolt-on 4-linkki 1964-70
Lähetetty: 08 Loka 2020, 18:44
Kirjoittaja 1223
Noin se siellä on.
Re: Fiksu bolt-on 4-linkki 1964-70
Lähetetty: 08 Loka 2020, 22:12
Kirjoittaja micow
kaara91 kirjoitti: ↑08 Loka 2020, 14:36
Jos kauneuden mukaan harrastetaan, niin merkiä pitää vaihtaa, silloin se ei varmasti ole Mustang mikään vuosimalli...
Tähän on vielä aivan pakko puuttua. Omasta mielestäni tuo oma vehe on nyt mailman kaunein auto. Mikään Miura tai Mäyrä ei hivele niin silimää, ku tuo jumalainen rassi.
ps. Kaikki Porsset (siis ihan kaikki mallit) on ihan vitun rumia, sekä uus Ford GT on yks mailman rumimpia nelipyöräisiä ja kaikki muutkin 2000-luvulla rakennetut hirvitykset saa minussa aikaan erinomaisen oksennusreaktion.
Ens kesäksi mostan käyttikseksi 80-luvun SEC Coupe Mersun. Siinä myös silmä lepää.
Mullon heleppoo, kun en tykkää (juuri) mistään ja subjektiivinen näkemys on se, että parempi olla yksin oikiassa, ku joukolla väärässä.

Re: Fiksu bolt-on 4-linkki 1964-70
Lähetetty: 09 Loka 2020, 19:47
Kirjoittaja micow
kaara91 kirjoitti: ↑09 Loka 2020, 06:07
Niiiin..ja jos Ford olisi keksinyt naulan tai kirveen, niin puut halkaistaisiin hamarapuolella ja naula lyötäisiin kanta edellä puuhun...No siksi kai sitä voimaakin tarvitaan, kun lyöntipuoli edellä on suunniteltu kulkemaan..
Jos Ferdinand Porsche ois keksiny vasaran, 911-mallia ois ajettu 5 vaihdetta pakilla ja yks eteen.