Sivu 2/2

Re: Jarrujen ilmaus

Lähetetty: 02 Loka 2020, 22:41
Kirjoittaja ranger
Topias74 kirjoitti: 02 Loka 2020, 19:23 Paljonko pyytäisit siitä? Onko se tuollainen? Levy-rumpu, 1" poraus. Pituus 18cm. IMG_20201002_191404.jpg

Toni Kaastinen 0400-586851
87-93 on 7/8" bore. kokonaispituus on 20 cm.
20201002_223148.jpg
Model Bore Primary L-R Rear
79-86 V8 Mustang 21mm (7/8") FF 9/16-18 SAE 1/2-20 SAE
84-86 SVO/Lincoln 28mm (1 1/8") 9/16-18 SAE 7/16-24 SAE
87-93 V8 Mustang 21mm (7/8") FF 12mm-1 ISO 10mm-1 ISO
93 Cobra 25.5mm (1") 12mm-1 ISO 10mm-1 ISO
93 C-R (F3ZZ-2140-A?) 25.4mm (1") 12mm-1 ISO 10mm-1 ISO
94+ GT (& GTS) 27mm (1 1/16") 12mm-1 ISO 10mm-1 ISO (hole in webbing)
94+ Cobra 24.5mm (15/16") 10mm-1 ISO 12mm-1 ISO

Re: Jarrujen ilmaus

Lähetetty: 02 Loka 2020, 23:39
Kirjoittaja ToniH
Topias74 kirjoitti: 02 Loka 2020, 19:42Jarrut ovat ilman tehostinta, kun ei sellainen mahdu konehuoneeseen.
Vink: Hydroboost (hommaa eka hydroboost ja valitse sitten oikeankokoinen pääsyltty, kausi on jo melkein loppu - ei kiirettä). ;)

Re: Jarrujen ilmaus

Lähetetty: 03 Loka 2020, 00:03
Kirjoittaja Topias74
Ei voi laittaa hydroboostia kun ei ole ohjaustehostintakaan 😁

Re: Jarrujen ilmaus

Lähetetty: 03 Loka 2020, 00:05
Kirjoittaja Topias74
ranger kirjoitti: 02 Loka 2020, 22:41
Topias74 kirjoitti: 02 Loka 2020, 19:23 Paljonko pyytäisit siitä? Onko se tuollainen? Levy-rumpu, 1" poraus. Pituus 18cm. IMG_20201002_191404.jpg

Toni Kaastinen 0400-586851
87-93 on 7/8" bore. kokonaispituus on 20 cm.

20201002_223148.jpg

Model Bore Primary L-R Rear
79-86 V8 Mustang 21mm (7/8") FF 9/16-18 SAE 1/2-20 SAE
84-86 SVO/Lincoln 28mm (1 1/8") 9/16-18 SAE 7/16-24 SAE
87-93 V8 Mustang 21mm (7/8") FF 12mm-1 ISO 10mm-1 ISO
93 Cobra 25.5mm (1") 12mm-1 ISO 10mm-1 ISO
93 C-R (F3ZZ-2140-A?) 25.4mm (1") 12mm-1 ISO 10mm-1 ISO
94+ GT (& GTS) 27mm (1 1/16") 12mm-1 ISO 10mm-1 ISO (hole in webbing)
94+ Cobra 24.5mm (15/16") 10mm-1 ISO 12mm-1 ISO
Paljon pyydät? Laita viestiä suoraan mun luuriin. 0400-586851 Toni Kaastinen

Re: Jarrujen ilmaus

Lähetetty: 03 Loka 2020, 00:07
Kirjoittaja ToniH
Topias74 kirjoitti: 03 Loka 2020, 00:03 Ei voi laittaa hydroboostia kun ei ole ohjaustehostintakaan 😁
Äkkiäkö sinne sen pumpun asentaa. Myöhemmin sitten optio myös ohjaustehostimelle. 8)

Re: Jarrujen ilmaus

Lähetetty: 03 Loka 2020, 08:38
Kirjoittaja Kiesi
Topias74 kirjoitti: 02 Loka 2020, 21:40 No muuten purkaisinkin mutta kun meni kierre siitä etummaisesta liittimestä, niin parempi laittaa ehjä tilalle. On just siinä sen konehuoneen tukiraudan alla se etummainen liitin, laitoin sormin alun ja sitten avaimella loput, mutta sitten kun se rupesi vuotamaan vaikka oli tiukalla, huomasin että se oli hiukan vinossa. No kierre on mennyttä. 😔 Täytyy hommata sellainen valurautainen, niin kestää kierteet 😁

Mutta pääsylinterin pitää olla samankokoinen kuin tuo entinen, niin se mahtuu paikoilleen.

Onko kiesilläkin jarrut ilman tehostinta? Ja tuuman porauksella?
Mulla on tehostin.

Re: Jarrujen ilmaus

Lähetetty: 03 Loka 2020, 08:51
Kirjoittaja Kiesi
Tuossa ois juttua miten swiftin tehostin/pääsylkkäpaketti olis sopiva pienitilaiseen falconiin.

http://www.fedora.net/falconaut/tech/power_brakes.html

Re: Jarrujen ilmaus

Lähetetty: 03 Loka 2020, 17:09
Kirjoittaja Topias74
Joo tuo Swiftin jarrupääsylinteri ja tehostin ois sopivan pieni kooltaan. Laitetaan nyt ensin tuo foxin pääsylinteri jonka ranger mulle laittaa.

Re: Jarrujen ilmaus

Lähetetty: 10 Loka 2020, 22:41
Kirjoittaja Topias74
Tulikin Marjakangas konekorjaamolta uusi samanlainen pääsylinteri, ja pääsylinterin ilmaus onnistuu sillein että lähdöistä letkut omaan altaaseen ja letkut pinnan alle, silloin lähtee ilmat pääsylinteristä. Nyt on ilmailtu ja jonkinlaiset jarrut on, mutta sais tuo tuntuma parempi olla. Poljin menee löysästi puoleen väliin ja sen jälkeen rupee vasta tuntumaan jotain vastetta. Minä ajattelin että uudet osat niin luulis polkimen olevan kovempi alusta asti. En tiedä, voiko jotain vielä tehdä. No jos sitten kun saa auton liikkeelle, saa paremmin tuntumaa jarruihinkin. Autohan on ollut alkujaankin ilman tehostinta, joten polkimen välitys on sellainen. Tehostetussa vissiin erilainen vipusuhde polkimessa.