1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 27
- Liittynyt: 25 Tammi 2020, 23:25
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Ok kiitos, kyselin sieltä ja tekevät tällaisia korjauksia.
Tässä muuten tuohon ilmanotto asiaan mielenkiintoista testailua dynossa mussella:
Tässä muuten tuohon ilmanotto asiaan mielenkiintoista testailua dynossa mussella:
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 27
- Liittynyt: 25 Tammi 2020, 23:25
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Mistähän saisi tuollaisen sct kapulan millä voisi päivittää softan?
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Mulla on ylimääräinen, tarttee selvittää mitä maksaa lukituksen poisto.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 27
- Liittynyt: 25 Tammi 2020, 23:25
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Hienoa, välityksen muutos ja dynosäätö siirtyy keväälle, ajelen baman valmissoftalla siihen asti.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 27
- Liittynyt: 25 Tammi 2020, 23:25
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Mikä olisi paras tapa saada perän sivusuuntainen liike aisoihin tässä autossa? On varsin iso liike nelilinkissä. Ehkä puslat tms menee vaihtoon.
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Panhard-tankoMikä olisi paras tapa saada perän sivusuuntainen liike aisoihin tässä autossa?
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 27
- Liittynyt: 25 Tammi 2020, 23:25
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Onko suosituksia merkistä ja mallista? Eri kokojakin näyttää olevan tarjolla.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 27
- Liittynyt: 25 Tammi 2020, 23:25
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Perän sivuttaisliike johtuukin jostain muustakin. Kun toista takapyörää heiluttaa edestakas sivusuunnassa, alkaa kuulumaan kolinaa ja se tuntuu renkaassa asti tärähtelynä. Jostain klappaa aika pahasti. Ei pidä ääntä kuitenkaan ajossa, ainakaan niin että kuuluisi koneen äänen yli. Toisella puolella ihan vähän samaa mutta ei ollenkaan samalla lailla. Kuuluuko olla yhtään tällaista väljyyttä?
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Kaara osaa varmaan kommentoida tuohon akselin päittäisvälykseen. Kuulostaa siltä, että vaatii huoltoa tai remppaa.
Mutta, riippumatta siitä siinä perässä on vakiona ihan hitonmoinen sivuttaisliike ilman Panhardia. Kori siirtyy sivusuunnassa mutkaan kääntäessä suhteessa perään. Todella outo fiilis nykyautoihin tai erillisjousitettuihin tottuneille. Suosittelen harkitsemaan vakavasti mahdollisen perärempan yhteydessä panhardin asennusta. Auto muuttuu ihan erilaiseksi kertaheitolla ja parempaan suuntaan.
Ja ne puslat tai jopa tukivarret kantsii ehkä päivittää samalla avauksella niin on koko nippu sitten timmi.
Mutta, riippumatta siitä siinä perässä on vakiona ihan hitonmoinen sivuttaisliike ilman Panhardia. Kori siirtyy sivusuunnassa mutkaan kääntäessä suhteessa perään. Todella outo fiilis nykyautoihin tai erillisjousitettuihin tottuneille. Suosittelen harkitsemaan vakavasti mahdollisen perärempan yhteydessä panhardin asennusta. Auto muuttuu ihan erilaiseksi kertaheitolla ja parempaan suuntaan.
Ja ne puslat tai jopa tukivarret kantsii ehkä päivittää samalla avauksella niin on koko nippu sitten timmi.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 27
- Liittynyt: 25 Tammi 2020, 23:25
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Kieltämättä melkoisen erikoinen kokemus tuo sivuttaisheijaus, ensimmäisen liikenneympyrän kierrossa tuli pienimuotoinen yllätys, tuntuu siltä että perä lähtee just alta tai takarenkaat on enää yhdellä pultilla. Lisäks tuon avomallin runko on melkoisen letkeä, se antaa vielä oman mausteen kun muljahtaa rungosta vielä päälle. Juurikin uudemmilla fordeilla vaan ajanut. Se voi olla vetarin c klipin klappausta mikä kuuluu. Pitää joo tuota panhardia kokeilla.
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Se on tosiaankin erikoinen tuntemus. Siinähän ei perä ja pyörät muljahda vaan ne pysyy kyllä tiessä mutta kori muljahtaa siinä päällä senttitolkulla. Vähän kuin koppa menisi sladissa mutta pyörät ei.Mustangiman20 kirjoitti: ↑18 Loka 2020, 02:48 Kieltämättä melkoisen erikoinen kokemus tuo sivuttaisheijaus, ensimmäisen liikenneympyrän kierrossa tuli pienimuotoinen yllätys, tuntuu siltä että perä lähtee just alta tai takarenkaat on enää yhdellä pultilla. Lisäks tuon avomallin runko on melkoisen letkeä, se antaa vielä oman mausteen kun muljahtaa rungosta vielä päälle. Juurikin uudemmilla fordeilla vaan ajanut. Se voi olla vetarin c klipin klappausta mikä kuuluu. Pitää joo tuota panhardia kokeilla.


Mulla oli 120tkm ajettuna siinä kunnossa, että vaimo kysyi ekan 100m matkalla, että onko tässä jotain vikaa, kun se nuljui kuin vesisänky suoraankin ajaessa. Uudet jouset, iskarit ja rungonyhdistäjät/jäykistäjät paransivat nuljumisen mutta hyvähkö ajettava siitä tuli vasta panhardin ja uusien tukivarsien myötä. En viittinyt alkaa orkkisalatukivarsiin puslia uusimaan vaan uusin tukivarret samantien ja uudet puslat ylätukivarsiin. Siitä tuli ihan eri auto.
Jos raha tulee vastaan niin voipi tehdä vaiheittain, torque armin voi laittaa myöhemminkin. Ensivaiheen laittoihin kyllä suosittelen minäkin niitä rungonyhdistäjiä. Ja täysmittaisena. Omani eivät ole ns. täysmittaiset, ostin ennen kuin tutkin ja ovat pirun lyhyeltä matkalta hitsatut.

Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 27
- Liittynyt: 25 Tammi 2020, 23:25
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Pääsin puoli kilsaa ja löysin itseni pysäkiltä googlaamasta lähintä rengasliikettä että lainaavat pulttiavainta 
Kyllä tuolle jotain pitää talvella tehdä. Muilta osinhan tuo on todella hyvän oloinen auto, sopivasti uutta ja vanhaa maailmaa. Ja hauska ajella jo nyt kun vaan tietää että ei ole hajoamassa, se on vaan ominaisuus että tuntuu vähän väliä siltä
Pitää alkaa keräämään listaa mitä kaikkea tilataan. Onko vihjeitä hyvistä osista?
Kyllä tuolle jotain pitää talvella tehdä. Muilta osinhan tuo on todella hyvän oloinen auto, sopivasti uutta ja vanhaa maailmaa. Ja hauska ajella jo nyt kun vaan tietää että ei ole hajoamassa, se on vaan ominaisuus että tuntuu vähän väliä siltä
Pitää alkaa keräämään listaa mitä kaikkea tilataan. Onko vihjeitä hyvistä osista?
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Eihän tietty se takapään tuuman tai parin siirtymä mutkissa ole kuin tunne, kunnes ulommainen takalokari alkaa näkyä sivupeileistä. Sitten se vasta alkaa oikeasti säväyttää...
Ostat siihen ympäriinsä Bilsteinin tai Konin iskarit ja joko kotimaiselta toimittajalta tai sieltä Maximumilta rungonyhdistäjät ja Panhardin sekä etupäähän ne säädettävät yläpäät. Ja tietty jos jouset ovat jo väsyneet niin nekin uusiksi. Ja sitten kulmien säätöön ja avot. Ensi keväänä on sitten kiva aloittaa kruisailu, kun se tuntuu jo lähes ihan timmiltä Taunukselta!
Sitten alat miettiä tukivarsia ja puslia.
Don't worry be happy - siitä se lähtee.

Ostat siihen ympäriinsä Bilsteinin tai Konin iskarit ja joko kotimaiselta toimittajalta tai sieltä Maximumilta rungonyhdistäjät ja Panhardin sekä etupäähän ne säädettävät yläpäät. Ja tietty jos jouset ovat jo väsyneet niin nekin uusiksi. Ja sitten kulmien säätöön ja avot. Ensi keväänä on sitten kiva aloittaa kruisailu, kun se tuntuu jo lähes ihan timmiltä Taunukselta!

Don't worry be happy - siitä se lähtee.

Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 27
- Liittynyt: 25 Tammi 2020, 23:25
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Jotkut kehuu kybin iskarisettiä, onko kokemuksia? Niillä alkaa olla aika hyvä kokemus jo. Eibach taitaa olla ainoa joka tekee juuri avomallin GT musseen jousisettejä. Mietin että jos näistä tekisi alustan, mitä mieltä olette? Eibachin Pro kit. Mukavuuden pitäisi sopivasti säilyä.
Sateet pääsi ikkunoista sisään ja nyt on lattian kuivausoperaatio meneillään, otin penkit irti että saa puhaltimen kunnolla. Siinäkin on muuten yksi aika hyvä tapa saada vauhtia lisää, vaihtaa kevyemmät penkit. Painoa on orkkiksilla varmaan 50kg kappale.
Sateet pääsi ikkunoista sisään ja nyt on lattian kuivausoperaatio meneillään, otin penkit irti että saa puhaltimen kunnolla. Siinäkin on muuten yksi aika hyvä tapa saada vauhtia lisää, vaihtaa kevyemmät penkit. Painoa on orkkiksilla varmaan 50kg kappale.
Re: 1999 GT koneen, välityksen ja alustan järkevät parannukset
Omaan ex sn95 musseen Hakala suositteli jousiksi maximummin jousia, ja iskareiksi Kybil exel-G. Maximummin jousilla etupää pysyi just ihanteellisella korkeudella, niin että sen geometria ei mennyt päin vettua. Jos lätkäset sinne esim jotkin keltaset ralli konit, saat autosta kivikovan pomppijan löysimmälläkin säädöillä.
