Sivu 2/4

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 12 Joulu 2019, 18:06
Kirjoittaja Antti66HT
Vuosikymmenen kohtainen luokkajako vaan. Selkeä paketti. Ei mitään mod. Luokkia.

Selkeä paletti.


Jos halutaan tasoittaa ja näperrellä niin edellisen vuoden Sijoituksesta sama määrä sekunteja pois seuraavalta vuodelta. määrä seuraavalle vuodelle tasoitusmaiswsti vähennystä, kuten golfissa. Ehkä puoli sen / sija riittää...
😉

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 12 Joulu 2019, 18:29
Kirjoittaja Power_boat
No entäs oma sarja 6 pyttyisille??

Vaikka hyvinhän tolla pärjää ahdetuille kun sille päälle sattuu :devilhehe:

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 14 Joulu 2019, 17:02
Kirjoittaja Arto65FB
Koitin miettiä nasevaa kaiken ratkaisevaa säännöstöä mutta ei sitä ole tullut, niin laitanpa vaan kommentit;

Jari: sarjatasot ihan hyvä idea, sellaista käytetään paljon ameriikassa mutta kyllä sielläkin on Nasa tehnyt luokkajakoja ja lisäksi tasoituskertoimia niin ettei yhdellä lukemisella tajua. 22 sivua tekstiä eri luokista.
https://nasa-assets.s3.amazonaws.com/do ... _Rules.pdf
Time trialissa 6 luokkaa https://form.jotform.com/drivenasa/st-t ... ation-form
Meillähän voisi tietysti olla itse ilmoittautuminen mutta olisiko tunkua hitaimpaan tai nopeimpaan luokitukseen? Pakollinen nousu tai lasku ihan hauska idea.

Mexico: Samoin kannatan stock ja mod -luokkia, en tuosta late stockista tiedä mutta ehkä early stockia voisi hieman vapauttaa esim. rengassäännön osalta (nyt kajahti Timpalta viesti, että niinhän sen olisi pitänyt olla jo aiemmin). Yleiskilpailun voisi jättää pois tai pelkästään ajan perusteella ei luokkapisteiden mukaan. Nopein on nopein.

aSSe: Autocross on ihan hyvä nimi

Homer65: Lady cup ehdottomasti kannattaa säilyttää mutta eivät saa viedä pisteitä osallistumalla sekä lady cupin pisteisiin ja yleisten luokkien pisteisiin.

GT-350: Samaa mieltä pisteistä luokkavoitto on luokkavoitto. Nyt voi stock-luokkiin osallistuminen jäädä väliin, kun ei kolmella autolla pisteitä samoin mod-luokkin. Eli kannatan paluuta siihen, että joka luokassa ensimmäisestä lähtien kaikki saavat samat pisteet. Nykyinen pistelasku sopii oikeaan kilvanajoon mutta Cupin tehtävä on saada ihmiset ajamaan, eli juurikin palkita osallistumisesta.

Mus-71: On tuossa luokanvalinnalla jotain ideaa eikä henkilökohtaisesti haittaa mutta toisaalta, jos se auto tallituksen kohteena, jolla ilmoittautui, niin ei voisi osallistua toisen luokan autollaan vaikka mieli tekisi kurvailemaan. Jos uudet eivät ajaisi kovempaa, niin olisihan se huolestuttavaa. Esim. nykyiset WRC:t pesevät ajoissa B-ryhmäläiset mennen tullen vaikka on 300 hevosvoimaa vähemmän. Siksi aikoinaan tulikin tuo luokkajako. En minäkään pärjää noille uusille (hmm, koskas mä olen viimeksi ajanut??) mutta ei se minua haittaa mutta se harmittaa, kun häviää oman luokan kuskeille.

Jossain muussa topikissa taisi olla Fun Runin ajankohdasta ja aikatauluista. Fun Runin slalomin pitää olla lauantaina, simppeli ja turvallinen eikä saa olla liian pitkä, sellainen 30-40 sekkaa riittää. Tangentin suunnassa ei saa olla tolppia tai ojia. Radan pitää olla hengeltään sellainen "Kaikki ajaa". Jos on paljon osallistujia, niin kävellään rata ja sitten ensimmäinen kierros ja jos aikaa on niin toinen. Tai voihan se olla cruising-reitin välilläkin, johon sitten jonossa ajelijat tulevat vuorollaan, kuka haluaa ja kuka ei halua letka-ajoa, niin ajaa suoraan slalom-radalle ja takaisin tukikohtaan. Nokiallahan ajettiin kaikki radalle ja hyvin ehtivät siellä seurustella ne, jotka eivät ajaneet sillä aikaa, kun slalomia ajeltiin.

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 16 Joulu 2019, 11:38
Kirjoittaja Homer65
Itsekin tarkoitin leidicupin säilyttämistä, mutta sen pisteytystä vain leidicuppiin, kokonaispisteisiin normi luokkajaon mukaan!! :peukku:

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 16 Joulu 2019, 12:50
Kirjoittaja jari
Hyvää keskustelua. Jury ei ole vielä kokoontunut, mutta sitä odotellessa miettikääpäs vielä tätä.
Arto65FB kirjoitti: 14 Joulu 2019, 17:02 Samaa mieltä pisteistä luokkavoitto on luokkavoitto. Nyt voi stock-luokkiin osallistuminen jäädä väliin, kun ei kolmella autolla pisteitä samoin mod-luokkin. Eli kannatan paluuta siihen, että joka luokassa ensimmäisestä lähtien kaikki saavat samat pisteet. Nykyinen pistelasku sopii oikeaan kilvanajoon mutta Cupin tehtävä on saada ihmiset ajamaan, eli juurikin palkita osallistumisesta.
Olen Arton kanssa samaa mieltä, että luokan osallistujien vähyydestä ei pitäisi rangaista. Mutta toisaalta pitääkö palkitakaan? Vähemmän kansoitetuissa luokissa on tilastollisesti suuremmat mahdollisuudet kärkisijoille kuin niissä luokissa missä on enemmän porukkaa. Mikä on sopiva kompromissi?

Tämä ei vielä ole virallinen eikä epävirallinen kannanotto siihen, että onko tulevaisuudessa luokat vai divisioonat. Ainoastaan lisäpohjaa sillekin mietinnälle.

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 16 Joulu 2019, 18:07
Kirjoittaja Heinaee
Heitetäänpä nyt sitten jotain... Pitäisikö pistelaskentaan lisätä pisteytys yleiskilpailun mukaan, eli luokkapisteet + yleiskilpailupisteet. Esim. Luokan nopein=11pts ja yleiskilpailun kolmas=16pts tai jotain vastaavaa.

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 16 Joulu 2019, 20:34
Kirjoittaja simppa 73
Laitetaan yksi ajatelma lisää ketjuun. Muutetaan pisteytys siten, että pisteet annetaan yleiskipailun mukaan eri luokkiin. Nyt on kaksi tapaa. Joko rajataan pisteiden saajat esim 30 autoa ( 30......1 ), tai kaikille annetaan pisteet ( esim 45.....1 ) ja kärkipään potti kasvaa sitä suuremmaksi, mitä enempi kilpailijoita. Tässä palkitaan siitä, mitä korkeammalle ajat voittamalla eri luokkien autoja. Näin laskettuna voi yhdessä kilpailussa saada isonkin eron toisiin kilpailijoihin. Miinuksena näen, että tällä tavalla yleiskilpailun voittoon ei ole asiaa vakioautolla, tai sitten on oltava todella kova kuski... No, heitimpä nyt vain ajatuksen tänne sekoittamaan pakkaa :lol:

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 16 Joulu 2019, 20:47
Kirjoittaja Pappacosworth
Voi olla hankalaa soveltaa, mutta ainakin Natikoiden eri lajien yhteenlaskettu aika oli hyvä ratkaisu. Eli kaikki ajat yhteen ja pienin tulos ratkaisee.

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 19 Joulu 2019, 09:38
Kirjoittaja Kiesi
FoxyLady91 kirjoitti: 18 Joulu 2019, 22:57 Olen edelleen sitä mieltä, että vuosi kymmenet (60-, 70-, 80-, 90-, 00-, 2010.) jaottelu.
Suomen kielisesti sanottuna vuosi kymmenissä on perus Mustang ja laitettu Mustang.
Yleis sarja pois.
LadyCup pysyy ennallaan.
Yksinkertaista ...eikö totta?
Ei ole kovin tasaväkistä esim -70 luku. Isokoppaisesta foxiin saakka. Täysin erilaista alustaa omaavat samassa.

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 19 Joulu 2019, 10:44
Kirjoittaja Kiesi
Kokolailla yhtä epätasaväkinen pari on isokoppainen ja pikkukakkonen joita on jo useampi ajanutkin slalomia, myös tänä vuonna. Ja vaikka -79 ei juuri nyt riveistä löydy, niin se ei sano sitä että joskus sellainen slalom line upista löytyisi.

Mulle käy hienosti luokkajakona kymmenluvut. Kuhan saan auton nippuun niin olisi tarkoitus ajaa koko sarja.

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 19 Joulu 2019, 22:57
Kirjoittaja GT-350
Mulla on puolitoista '79 Foxia enkä yhdellä kokonaisellakaan tänä vuonna kerhon slalomia sisältäneissä tapahtumissa esiintynyt, koska siitä olisi tullut pisteissä rangaistus.

En kannata auton lukitsemista kauden alussa. Sehän on vaan omasta luokkamenestyksestä pois, jos ajaa useammalla. Nykysysteemillä on kuitenkin pystynyt olemaan yleiskisassa mukana vaikka ajanut useammalla.

Ehdottaisin myös, että auton lainaaminen toiselle perhekuntaan kuulumattomalle kiellettäisiin. Ainoastaan silloin saisi lainata perhekuntaan kuulumatonta saman luokan autoa, jos itsellä sellainen hyytyi tien varteen matkalla tapahtumaan ja kuitenkin itse tapahtumaan pääsi osallistumaan.

Jotkut slalom-cupin säännöt siis jopa köyhdyttävät kerhotapahtumien autokantaa, mikä ei liene tarkoitus.
FoxyLady91 kirjoitti: 19 Joulu 2019, 09:48
Kiesi kirjoitti: 19 Joulu 2019, 09:38 [quote=FoxyLady91 post_id=154160 time=<a href="tel:1576702625">1576702625</a> user_id=3228]
Olen edelleen sitä mieltä, että vuosi kymmenet (60-, 70-, 80-, 90-, 00-, 2010.) jaottelu.
Suomen kielisesti sanottuna vuosi kymmenissä on perus Mustang ja laitettu Mustang.
Yleis sarja pois.
LadyCup pysyy ennallaan.
Yksinkertaista ...eikö totta?
Ei ole kovin tasaväkistä esim -70 luku. Isokoppaisesta foxiin saakka. Täysin erilaista alustaa omaavat samassa.
Ainakaan minä en ole nähnyt livenä -79 Foxia. Omani on -80.
Myös ota huomioon kuin moni nykyään ajaa slalomia.
Vertaa vaikka tähän vuoteen. Löytyykö listoilta -79 Foxia.
[/quote]

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 20 Joulu 2019, 10:17
Kirjoittaja Pappacosworth
Eikö vuosia helpompi tapa ole vain mallisarja. Toisiaan lähelle olevat yhdistetään, fox+sn esim.

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 20 Joulu 2019, 14:49
Kirjoittaja Mexico65
Pappacosworth kirjoitti: 20 Joulu 2019, 10:17 Eikö vuosia helpompi tapa ole vain mallisarja. Toisiaan lähelle olevat yhdistetään, fox+sn esim.
Tuokin käy.
Early 64½ - 73, pikku II:n, Fox, SN, jne.

First generation (1964½–1973)
Second generation (1974–1978)
Third generation (1979–1993) tai 1995
Fourth generation (1994–2004)
Fifth generation (2005–2014)
Sixth generation (2015–present)
Future electric car

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 20 Joulu 2019, 15:26
Kirjoittaja Antti66HT
Jotta luokissa olisi autoja, ja koska erot pieniä, voisi jako olla:
1st-2nd
3rd-4th
5th-6th

Eli kolme ryhmää. Noiden autojen suorituskyky lienee melko lailla samaa luokkaa?

KIS: Keep it simple.

Re: Slalom cup 2020 visiointia

Lähetetty: 20 Joulu 2019, 17:06
Kirjoittaja Homer65
Antti66HT kirjoitti: 20 Joulu 2019, 15:26 Jotta luokissa olisi autoja, ja koska erot pieniä, voisi jako olla:
1st-2nd
3rd-4th
5th-6th

Eli kolme ryhmää. Noiden autojen suorituskyky lienee melko lailla samaa luokkaa?

KIS: Keep it simple.
Juuri näin. Ne kun pitää varpisti jakaa pussihousuihin ja vapaamielisiin?