Lähetetty: 09 Elo 2005, 21:22
Jotenkin epäilen, että suurimmat savut taitavat tulla kuitenkin takarenkaista?Ahti kirjoitti:Olenkos minä ainoa kaistapää kerholaisissa joka on rakentanut tälläsen epäkelvon savukoneen?
Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
https://www.mustangclub.fi/board/
Jotenkin epäilen, että suurimmat savut taitavat tulla kuitenkin takarenkaista?Ahti kirjoitti:Olenkos minä ainoa kaistapää kerholaisissa joka on rakentanut tälläsen epäkelvon savukoneen?
joopa joo täällä ollaan.taitaapi olla 347:n ominaisuus toi kulutus.Ahti kirjoitti:Olenkos minä ainoa kaistapää kerholaisissa joka on rakentanut tälläsen epäkelvon savukoneen?
Olisi mukava kuulla näin jälkikäteen käyttäjäkokemuksia...
Rahalla saa ja hevosella pääsee, kuuluu sanonta. En väitä, ettei tätä ongelmaa voisi välttää, mutta kuten mainitset, kaikki maksaa. Ajetaanhan myös pitkiä kilpailuja kyseisellä ratkaisulla, joten kyllä osat saa kestämään. Kilpakäytössä ei ole niin väliksi, vaikka pikkuisen savua pöllähtää.457 kirjoitti:En voi kiistää etteikö öljyrenkaan ja männän tapin päälekkäisellä sijainnilla olisi merkitystä öljyrenkaan toimintaan. Mutta tämä käytäntö on kovin yleinen muissakin strokeri koneissa. Mäntien valmistajilla on erilaisia keinoja poistaa ko. ongelma. On halvenpia ratkaisuja - > "halpa" mäntä ja kaliinpia ratkaisuja - > "kallis" mäntä. Jos täydellinen 347 strokeri sarja maksaa alle 500 $ ja kustom mäntäsarja esim. 334 strokeriin noin 1200 $ sarja (männäntappi ja öljyrenkaat päälekkäin) niinjommassa kummassa jostain kai on jouduttu tinkimääm.rtm kirjoitti:Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni, olen ainakin henk. koht. ollut skeptinen öljyrenkaan sijainnista 347 männässä. Tämä on osaltaan jarruttanut meikäläisen intoa lähteä stroukkaamaan 302 moottoria.
Mulla oli toi öljypumppu 289:ssä jo valmiina niin siksi tohon tuli se. Muuten en ehkä olisi laittanu HV pumppua. Öljynkulutuksesta en näillä kilsoilla osaa sanoa vielä mitään. Täytyy nyt vaan koitttaa ajaella ja seurata hommaa, ei jaksais nyt alkaa repimään aukikaan.ac5 kirjoitti:myös jälkiviisaana toiAhti kirjoitti:Olenkos minä ainoa kaistapää kerholaisissa joka on rakentanut tälläsen epäkelvon savukoneen?
Olisi mukava kuulla näin jälkikäteen käyttäjäkokemuksia...
tekokkaampi ö-pumppu ei välttämättä ollut hyvä ratkaisumuuten kone toimii hyvin,että jos toi jää ainoaksi murheeksi,ei mielestäni sen takia kannata jättää tekemättä.PS:öljy on näissä se halvin elementti
Onkos mielipiteitä oikeasta lämmöstä? Ajossa lämmmöt huitelee siinä 180-190 paikkeilla.Ahti kirjoitti:Lämpöongelmia ei ole mutta flekti lähtee päälle vasta 205-210F. Onkohan liian korkea arvo??
Kyllä noilla lämmöillä pärjäilee. Ei ole liian korkea.Ahti kirjoitti:Onkos mielipiteitä oikeasta lämmöstä? Ajossa lämmmöt huitelee siinä 180-190 paikkeilla.Ahti kirjoitti:Lämpöongelmia ei ole mutta flekti lähtee päälle vasta 205-210F. Onkohan liian korkea arvo??
Tyypillinen 331 tehdään 0.03" ylikoossa 3.25" kammella, useimmiten myös 5.4" veiveillä, jolloin männäntapin korkeus on luokkaa 1.17 ja öljyrenkaan ura on silloinkin auki esim. KB355 tai KB178 (Chevy 366 mäntä).Aku_81 kirjoitti:Hiukan ot minkälaiset veivit ja kampiakselin ja tietenkin männät vaatii 331? Siis tietenkin verrattuna 347:aan
On ja jopa sylinterikannetkin1969 kirjoitti:Onhan imusarja jälkikiristetty. Oma kone pölläytteli kun imaisi ölkkiä imukanavaan.
Janne
Tyhjäkäynnillä ainakin sauhua tulee ihan tarpeeksi, ajon aikana savutuksesta en tiedä kun en ole vielä uskaltanu antaa tota kellekään kokeiltavaksiTapsa kirjoitti: onko savuttelu kokoaikaista , startatessa vai kaasuttelussa
en ensimmäiseksi epäilisi männäntapin korkeutta
moottoripyörissähän on sama systeemi?
muuten vaan kovaa ajoa että paikat hakeutuu
jos käry ei vähene sitten hoonailuks ja uus rumba...